HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Forums-träff i Lund
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2003/11/05 :  12:01:22  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Så var det dags igen. Den här gången tar jag över staffetpinnen från Walraff och bjuder in till en liten träff på Måndag kväll 10:e November 2003.

PM:a om du vill komma och posta gärna en rad på den här tråden.

Om det är möjligt skall vi försöka lyssna på två eller tre olika spelare och eventuellt SACD eller kanske två olika högtalarkablar. (Jag är lite nyfiken på Walles Nordost om han har lust att ta med den)

Medtag gärna några (få) CD-skivor.

Det är väldans bra om ni hinner svara innan Måndag.

Adressen är Kobjersv 10A och det är en tvärgata till Öresundsvägen. Avstånd till MAX hamburgare är ca 300-400M och buss 5 & 95 går 2 ggr/h men enklast är nog cykel eller bil. Butik med hämtpizza finns i bottenvåningen ifall någon är hungrig!

Jag tror vi sätter taket till ca 8-9 gäster då jag inte bor speciellt stort.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/11/05 :  13:07:48  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Hej, jag kommer gärna! Ska försöka komma ihåg det denna gången.

Mvh / Simon
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/11/05 :  15:12:56  Show Profile Send Anton a Private Message
Dyker gärna upp!

Med lite färre skivor den här gången:)

/A
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2003/11/06 :  11:07:46  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
till toppen

Jag väntar med spänning på lite fler svar.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/11/06 :  11:36:24  Show Profile Send pontus a Private Message
Jag kan förmodligen också komma. Kan om det finns intresse släpa med GamuT-spelaren.
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/11/07 :  00:04:24  Show Profile Send wallraff a Private Message
Bra gjort Leo!

Jag kopplar av och tar med migriksOSTarna till dig. Också väldigt sugen på att höra GamuT!

Sagt någon tid?

//Walter

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/11/07 :  00:26:03  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Jag är troligtvis på!

mvh,
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2003/11/07 :  00:36:33  Show Profile Send olof a Private Message
hoj hoj
jag å daniel tycker också upp
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2003/11/07 :  00:36:42  Show Profile Send daja a Private Message
Kommer nog med. Intresserad av att lyssna på en Rotel RCD-02?

99 cd-p - 99 - piP

Edited by - daja on 2003/11/11 17:42:53
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/11/07 :  00:40:01  Show Profile Send henricsson a Private Message
Tjejen ska plugga i Lund nästa termin. Hoppas dessa möten håller i sig.
Utan forum som detta skulle möten i den här formen vara tämligen omöjliga att arrangera.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/07 :  02:12:55  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Låter spännande! Glöm inte att ta bilder pojkar!!


Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2003/11/07 :  16:23:17  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Tiden blir kl 18 och framåt.

Jag återkommer med lite mer info under helgen!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2003/11/09 :  19:53:12  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Hittills verkar det som om följande har anmält sig:
Wallraff
Hifirocker
Anton
daja
olof
Saim


Pontus har lämnat återbud

Jag hoppas att ni hittar hit, tips är att Lunda-kartor finns GRATIS på stadsbiblioteket mitt emot receptionen eller i telefonkatalogen

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/11/10 :  13:03:40  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Tjenare. Jag sålde min Copland CDA-266:a förra veckan, men har idag på lunchen plockat upp en NAD S-500 cd-spelare istället (ville ha balanserat om nån undrar varför...).
Den står i kartong i bilen, så det är ju lätt att ta med den om det finns intresse av att lyssna?!

Mvh / Simon
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2003/11/10 :  13:45:45  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Det var ju förbannat...

Kan ni aldrig välja en kväll då jag kan närvara. Jag vill ju vara med.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/11/10 :  15:47:03  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Saim: Plocka med dig cdspelaren! Jag vet i för sig inte om vi kan köra den balanserat men jag hade tyckt det vore skoj att spela skivor med Nad:s toppmodell!
Har själv deras gamle budgetkung 541.

mvh,
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/11/10 :  15:51:24  Show Profile Send henricsson a Private Message
541:an vs. S500:an vore en intressant match.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/11/10 :  15:52:04  Show Profile Send henricsson a Private Message
"Ju mer man vet desto mer vet man att man inte vet....."




Såg att nån annan hade "Ju mer man vet, desto mer förstår man hur lite man vet."

Kärt ordspråk har många namn

Nu ska jag inte gå för långt OT.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet


Edited by - henricsson on 2003/11/10 15:53:59
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:17:28  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Ok, då får den ligga kvar i bakluckan. Jag dyker upp vid 19-tiden.

Mvh / Simon
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:23:21  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
quote:
541:an vs. S500:an vore en intressant match.


Helst inte, du blir säkert mitt uppgraderingsbehov för stort!
Just nu kan jag inte spara pengar till nya högtalare...fattig student är inte ett dugg kul att vara.

mvh,
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/11/11 :  10:00:38  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Tack för en mycket trevlig lyssningssession och den goda kladdkakan!

/Simon
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/11/11 :  12:23:26  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Det var en nice träff igår.
LeoArietis: Din kladdkaka satt verkligen inte fel!
Synd bara att det inte blev några bilder tagna igår...
Saim: Man hade ju helt klart velat se en bild på din nya läckra cdspelare...den lät väldigt trevligt.
Hur funkar den med amplifixen när du kör med balanserad signal? Kanske är svårt att jämföra, men hifi&musik skrev att basen stramades upp några snäpp när amplifixen drevs ballat i deras test för några år sedan.
Verkar det stämma hemma hos dig också?
Anton: dina dynaudio måste man ju få höra! Jag har ganska höga förväntningar på dem!
Hoppas vi kan ha en träff hemma hos dig någon gång framöver också!
Också slutligen: 1-0 till Nordost i högtalarkabeltestet! Nu blev ni allt nyfikna va? (övrigt forumsfolk alltså..)

mvh,

Edited by - hifirocker on 2003/11/11 12:25:16
Go to Top of Page

Smörgåskillen
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/11/11 :  12:27:11  Show Profile Send Smörgåskillen a Private Message
Darn, nu har jag missat något ju. Såg ett meddelande från Walraff i min lilla e-låda, men tyvärr för sent... Har legat sjuk hela förra veckan (och är det fortfarande, nån typ av förkylning fast som influensa, fast endå inte. Mindre angenämt men absolut en ny upplevelse.) så datorn har inte varit prioritet nr. 1. Vilket nu visade sig vara ett stort misstag.

Coca cola went to town pepsi cola shoot him down, dr pepper pept him up now they all drink 7 up!
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/11/11 :  12:30:58  Show Profile Send Anton a Private Message
Tack skall du ha LeoA för en trevlig tillställning!
Har blivit riktigt sugen på att göra något åt mitt rum nu, efter att ha hört ditt!
NAD:en var en riktigt trevlig spelare, välbyggd desutom.

Hifirocker: funderar på om jag skulle ta och fixa nästa möte. Ett tänkbart datum är månd 1/12. Får ta och kolla upp intresset.

/A
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/11/11 :  12:39:16  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
hifirocker: Jag har inte testat köra den ballat än. Har ingen kabel nämligen. Tänkte dock råda bot på det de närmaste dagarna och knåpa ihop en ballad DIY-kabel.
I övrigt satt jag uppe några timmar efter jag kommit hem igår och lyssnade och det är helt klart ett annat ljud i S500:an än i Coplanden. Coplanden låter lite torrare medans naden låter varmt, men faktiskt utan att tappa detaljer tycker jag efter de timmarnas lyssning. Tycker att NADen passar bättre till Amplifixen och ProAcklonerna än Coplanden tror jag... Ska lyssna efter lite bättre dock, men om någon vecka så vet jag vad jag tycker...


Hör av mig när jag kör ballat oxo!

/Simon
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/11/11 :  13:54:40  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Smörgåskillen: jag undrade just var du blev av igår men glömde att fråga de andra om de hade hört något från dig. Förhoppningsvis blir vi ännu fler vid nästa träff.
Anton: 1/12 låter bra för mig, i alla fall än så länge!
Saim: Supras xlr signalkabel variant av EFF-ISL lär vara bra och inte så dyr.
Fast en DIY-kabel borde ju kosta mindre att knåpa ihop...

mvh,
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000