HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Råd eller avråd..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/11/05 :  01:15:15  Show Profile Send Brosk a Private Message
Ngn som hört Mcintosh C38 -försteget och jämfört det med ngt annat? Jag är på vippen att slå till...Hejda mig..Eller..?

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/05 :  01:20:37  Show Profile Send Bravo a Private Message
Utan att ha hört just detta steg så låter väl inte McIntosh fel, snarare mera rätt om man säger så.

Bravo
Go to Top of Page

ekenberg
Starting Member

44 Posts

Posted - 2003/11/06 :  13:38:23  Show Profile Send ekenberg a Private Message
Vad jag förstår efter vad andra medlemmar har jag på detta forum så är McInstosh aldrig fel... Så kan mer eller mindre helt instämma med vad föregående talare redan har jag sagt, Bravo

Mathias Ekenberg - En snus? Ja tack
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/11/06 :  22:43:45  Show Profile Send Lelle a Private Message
Utan att veta exakt hur den modellen är så kan du nog vara lugn att det är ett bra försteg.

Har en kompis som har Mac prylar, låter otroligt bra (kunde jämföra det han hade innan och med mac).

Däremot så är kanske vissa detaljer (t.ex. volymvredet) inte av lika hög klass känslomässigt som i andra highend prylar.

Think different.

Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/11/08 :  20:27:37  Show Profile Send Lelle a Private Message
C-38, 30 000 SEK (våren 1997), vikt 9,1 kg, djup ca. 45 cm !! 8 signalkällor kan anslutas, har nån typ av multirumfunktion (iallafall för två rum), separata vred för lyssna och inspela, fjärr.

Bara att slå till

Think different.

Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/11/24 :  04:14:54  Show Profile Send Brosk a Private Message
Jag slog till på en C-38 för 15000:- och även om den inte är upp till min Audio Research LS15 ljudmässigt så är den så mångsidig och ser så sanslöst läcker ut uppfyrad att jag behåller den och säljer av min LS15. Den har fjärr, RIIA, hörlursutgång, multirumsfunktion och en hel del andra mysko anslutningar baktill..., tonkontroller och variabel loudness så att jag kan spela överstyrda förhistoriska digitalinspelningar från 80-talet med behållning (!). Och tonkontrollerna kan inte bypassas så man kan inte få dåligt samvete för att man skruvar lite på dem ibland . Undrar om man inte borde ha ett matchande McIntosch-slutsteg bara..hmmm. Retro rules.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/24 :  04:52:56  Show Profile Send Bravo a Private Message
Grattis till fyndet "Brosk"!

Det blir nog McIntosh rakt igenom skall du se, kika här:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=22140

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000