HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter av Acoustic Reality ngn?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/10/31 :  22:12:17  Show Profile Send Brosk a Private Message
Ffa Ear2 stereo-slutsteget.
Detta är det 3-kantiga ICE-baserade slutsteget som tidigare höjts till skyarna i HighFidelity.
Ngn som har lyssnat på det?

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/10/31 :  22:19:00  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
JA!

Virkelig bra och mycket dynamisk, detaljeret, men JEG foredrar en bra rörforstärkere! Jeg tycker der er nonting konstigt med diskanten, men den siste nya versionen jeg har hört er mycket bra og har inte samma grad af konstigt glimmer i toppen. Det trekantede design er helt umuligt. Der er inte plads til kablerne - specielt inte om du anvenner kraftige netkabler och högtalarkabler.

Anvenner dog B&O ICEpower modulet til bassen - unner 150 Hz.

Jan Nielsen
http://www.pladespilleren.dk
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/11/01 :  10:46:36  Show Profile Send dekengren a Private Message
Jan, du vet möjligtvis inte något om deras två försteg och framför något om deras Q-controller? Jag har inte riktigt förstått hur och om den fungerar.
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/11/01 :  15:56:04  Show Profile Send Tomas a Private Message
Hej!


Acoustic Realitys EarII har som sagt en otrolig dynamik, bra stereo bild. Rätt stabilt och naket ljud. Låter faktiskt rätt så bra utom att det är mkt livlöst och oengegerande. Inget jättekraftigt steg direkt utan passar hellre till högtalare som kräver lite mindre kräm. Jag säger som Jan, ett rörsteg i samma prisklass har oftast mkt mkt mer att ge.


Tomas

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/01 :  23:58:33  Show Profile Send Bravo a Private Message
Intressant att äntligen få höra "levande " kritik av dessa stärkare då de höjts till skyarna.
Livlösa och med konstig diskant....hmmmmmm.....

Bravo
Go to Top of Page

HAHA
Starting Member

16 Posts

Posted - 2003/11/03 :  15:06:09  Show Profile Send HAHA a Private Message
Jag har testat en tidig variant av monoblocken.
Helt klart den överlägset bästa förstärkare jag någonsin hört.
Krossar allt annat jag jämfört med.
Kraftfull nog att förvandla de flesta högtalare till rykande slagg om man krämar på och förstärkarna blir inte ens varma när man använder dem.

Håller med om att designen gör kabelanslutningarna svårhanterliga. Måtten är skräddarsydda så att monoblocken passar perfekt under deras pyramidformade högtalare men det lämnar oss andra med en oplacerbar klump.
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/11/03 :  16:12:47  Show Profile Send dekengren a Private Message
Nå, Jan verkar ju inte direkt överens med sina kollegor gällande huruvida Acoustic Reality gör bra produkter eller ej - citat "Actually, we have never before experienced hifi with so much 'sense of live music' as with the Ear Two amplifiers." (hittar inte tidningen med orginalspråket, har den här någonstans...). Uttalande är väl den diametrala motsatsen till "platt och livlöst". Som vanligt får man väl testa själv! Jag kommer i alla fall prova en EarTWO innan jag köper något annat!
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/11/03 :  23:13:07  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
quote:
Nå, Jan verkar ju inte direkt överens med sina kollegor gällande huruvida Acoustic Reality gör bra produkter eller ej - citat "Actually, we have never before experienced hifi with so much 'sense of live music' as with the Ear Two amplifiers." (hittar inte tidningen med orginalspråket, har den här någonstans...). Uttalande är väl den diametrala motsatsen till "platt och livlöst". Som vanligt får man väl testa själv! Jag kommer i alla fall prova en EarTWO innan jag köper något annat!


Jeg tror du blanner ihop min och Tomas' innlägg!!!!

Jeg har aldrig sagt at Acoustic Reality er platt och livlös - det var Tomas som mente detta. Tvärt om mangler der enligt min mening intet i hverken dynamik eller effektreserver. Min mening er at den klinger mycket neutralt, närmest klinisk og ultra rent, sterilt. Jeg önsker en smule mera varme och musikalitet, men det er selvklart avhängig af mange andre ting - högtalere, signalkillder och kabler. Nogle ville kanske kalle det farvninger eller betoninger - OK med mig, när bare musikken befordres på en bra sätt. Senaste eksemplarer af Acoustic Reality er dog väsentligt bätre hvad dette angår end dom första jeg hörte.

Kanske er det inte stärkeren man hörer men strömforsyningen?



Jan Nielsen
http://www.pladespilleren.dk
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/11/04 :  08:46:53  Show Profile Send dekengren a Private Message
Oj, ber om ursäkt! Du har helt rätt, jag blandade ihop inläggen!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/05 :  05:44:59  Show Profile Send Bravo a Private Message
Med så många olika åsikter blir man än mer nyfiken på framtidens förstärkare.

Bravo
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/11/24 :  03:48:06  Show Profile Send Brosk a Private Message
Jag har nu haft en Ear2 mkII ett tag och är mycket imponerad. Det låter sanslöst bra, helt oansträngt med enorm snabbhet och dynamik som på ett sätt jag aldrig hört förut följer med ända upp i översta diskanten och övertonerna. Jag hör mycket mer detaljer och kan urskilja texter som jag aldrig uppfattat förr, trots att mellanregistret är ngt nedbländat jämfört med Pass Aleph-3 och Audio Research 100.2 som ändå är rätt utsökta förstärkare. Det hela är faktiskt på den mjukare sidan om neutralt hos mig och det är mycket roligt och lätt att följa med i musiken. Därtill kommer hanteringen (när man väl fått dit alla sladdar vill säga..). Man knäpper på den på undersidan och musiken tänds, man knäpper av den och den släcks. Av och på ungefär som en glödlampa. Aldrig ett knäpp eller andra missljud. Och man kan ha den på för jämnan, tom med det helt unika svarta quiltade överdraget som följer med. Den blir inte ens ljummen. Förpackningen slutligen är det mest förtroendeingivande jag sett. Hela kartongen är utfylld av en stor 2-delad skumgummikub, av den täta heterogena sorten, som har en utstansning i mitten där förstärkaren exakt passar. Den skulle kunna falla ned från ett höghus utan en skråma känns det som. Ganska coolt faktiskt.
Jag kommer att sälja av mina övriga slutsteg. Inga mer överhettade sommardagar

Edited by - Brosk on 2003/11/24 04:00:40
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/11/24 :  04:03:16  Show Profile Send Saro a Private Message
Brosk: kan du plocka med den till mig så jag får prova den lite?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000