HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Som sporthojar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/11/05 :  00:04:20  Show Profile Send lasselite a Private Message
För snart 20 år sen (eller om det redan är mer) kom en sporthoj som hette GSX1100R. Det var det värsta och vassaste som någonsin funnits. I princip ansågs den obrukbar för normalknutten och den var för extrem, för nervös osv. 8 år senare kom CBR900RR och samma visa spelades upp, dock tyckte journalisterna det var skitkul att pressa runt den på bana och att köra ifrån allt på hjul i vanlig trafik.

Öhhh...? Vart vill han?

Joseru. Kan det vara/bli så med hifi? Hur många gånger har man inte hört att något är överanalytiskt och jobbigt och dess yang "som att ta bort en slöja"? Kan det vara så att de nya fina anläggningarna är roliga att testa ett tag och att "denplockarframdetaljerjagaldrighörtförrochjagspeladeigenomhelaskivsamlingen" egentligen är ganska tröttsamt i längden?

gonatt ses imorron

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/05 :  00:15:45  Show Profile Send Bravo a Private Message
Nä!

Bravo
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/11/05 :  01:14:01  Show Profile Send n0p a Private Message
Personligen tycker jag att fenomenet att skivor ska dömmas och recenseras max en vecka efter att dem har släppts är rätt intressant... Tror inte att det är många skivor som får ett rättvis chans på den korta tid.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2003/11/05 :  01:24:21  Show Profile Send Amund a Private Message
Tyvärr så är det ju så att en riktigt fin anlägning visar fram brister i produktion gällande musik mer än en "mediåker" anläggning.
På en "bra" anlägning låter all musik bra!! Eller?

/amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2003/11/05 :  09:55:41  Show Profile Send Sanny_X a Private Message
Amund

Håller med! Ju bättre anläggning desto färre skivor kan man lyssna på.

Varje gång man byter ut nåt så hittar man nya "fel" på inspelningarna. När det pratas om olika kablar, nätfilter, bänkar, stativ och andra "tweaks" så verkar väldigt få bli upprörda över hur dåligt de flesta inspelningar låter!

Det har hänt flera gånger att jag tankat hen MP3 och tänkt; "bra låt, kass ljud" och gått och köpt skivan. När jag kommer hem och lyssnar på orginal CDn märker jag att det inte var MP3-kodningen som förstörde utan att skivan faktiskt lät så dåligt!

Med tanke på "pirat-debatten" så borde skivbolagen vara lite mer noggranna med kvaliten på sina produkter. Så fort det skall ges ut en samling med nån trist föredetting så skrivs det att ljudet är "ommastrat" och "digitaltmastrat", varför inte bry sig om hur nya skivor låter?

En annan sak, lite OT kanske. Det klagas på att det säljs så lite CD, men är det inte samma bolag som hela tiden slår försäljnings rekord på DVD? Det borde ju inte innebära någon kris att kunderna lägger sina pengar på en annan produkt...?

mvh
Sanny_X

Edited by - Sanny_X on 2003/11/05 09:56:31
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/11/05 :  11:30:43  Show Profile Send lasselite a Private Message
OK, så de häftigaste hifiknuttarna har kommit dithän att CD-mediet sätter gränsen för hur bra det kan låta.

Föjljdfråga 1: kommer SACD/DVD-A hålla dem kvar i uppgraderingsträsket?

Följdfråga 2: när blir det menlöst att uppgradera en anläggning där CD är källan?

edit stavfel

Edited by - lasselite on 2003/11/05 12:48:56
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/11/05 :  12:40:41  Show Profile Send yalpa a Private Message
När blir det menlöst att uppgradera en anläggning eftersom inspelningarna suger hästpung
Go to Top of Page

hayabusa
Member

79 Posts

Posted - 2003/11/05 :  21:44:39  Show Profile Send hayabusa a Private Message
Du glömde min gamla älskling. Hayabusan, först att passera 300 gränsen. Underbar men ack så dyr. Med lite tweaks hade jag ca 180hk på 214kg.Farligt,farligt men härligt,härligt. Lite off topic,men jag var tvungen. Saknar henne.

,
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/11/05 :  22:16:57  Show Profile Send lasselite a Private Message
CBR1100XX var väl åtminstonne teoretiskt först (man var bara tvungen att skruva bort backspeglarna) kör en varje sommar, så jag vet;)

Men nej, jag glömde den inte, det är ju inte riktigt samma typ av hoj. R1 däremot platsar, och nya GSXen. Men nu e vi som sagt OT.

HAHA kul grej: jag hade en portfölj med 6,5" pioneer högtalare (dom med diskanterna bakom några flänsar) och en bilstereo i fastspänd på tanken på min första tunga hoj. Lät ok upp till 120, men fan vad högt det var när man stod stilla vid rödljus:) Vicken sjuk jävla grej, men det var poppulärt på stranden. Spöade vilken bergsprängare som helst!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000