HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tiny Island & lite analogt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2003/11/03 :  01:04:22  Show Profile Send Mattias a Private Message


Denna skiva har rosats av många bla på detta forum. Kan ju bara hålla med. Skivan rekomenderas!

Lugn och harmonisk musik med härliga akustiska instrument, bla gitarrer (av många olika slag). Håret på armarna reste sig direkt redan vid första lyssningen på denna skiva.... gott betyg

Grabbarna som spelar är de som lirar tillsammans med Eric Bibb. Erfarna musiker helt enkelt!

Skivan jag lyssnat till är en stereo/multikanal SACD hybrid. Har bara lyssnat till cd-spåret i vanlig hedelig stereo. Nummer: CD 19824.

Skivan är inspelad 1998-1999 i Bälinge kyrka, vart nu det ligger.

Bakom skivan står Opus3 och Jan-Erik Persson.
Som vanligt är det AKG microfoner och analogbandare Telefunken Magnetophon M-28C som använts.

Ägnar några rader åt denna analog-bandare, Telefunken Magnetophon M-28C
Denna analog-bandare är intressant. Den är en sådan modell stor med rullband och jag antar att den har många år på nacken. En sak som är helt utan tvivel, resultatet och kvaliten på inspelningarna med denna apparat är häpnadsväckande. Fick höra en inspelning med Eric Bibb på en Telefunken Magnetophon hos Bo Hansson för många år sen nu.... *chockartad upplevelse* Kanske är det samma eller liknande modell som Jan-Erik kör med.
Någon som har bild/url på spelarn eller kanske sett den? Letade lite på nätet men fann inget.

/Mattias

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/03 :  02:12:35  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jodå, det är en trevlig skiva.
Om det är samma Bälinge och det inte finns flera så ligger kyrkan i Uppland norr om Uppsala.

Bravo
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/11/03 :  11:46:16  Show Profile Send divander a Private Message
En ganska trevlig skiva. Hittade den för 19:- och köpte fem stycken. Nu har jag spritt den bland polarna och har bara en kvar.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/11/03 :  12:33:31  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag köpte mina högtalare av Jan-Eric och hörde den här skivan hemma hos honom. det är bara att hålla med att den är bra om man gillar stilen som jag tyvärr inte gör...

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Farbror Barbro
Member

95 Posts

Posted - 2003/11/11 :  12:48:26  Show Profile Send Farbror Barbro a Private Message
En kanonplatta!

divander - var hittade du den för 10:-?????
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/11/19 :  21:45:32  Show Profile Send divander a Private Message
På bokrea i våras.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000