HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kontaktfett för audio?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/11/03 :  00:23:19  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Snackade men en polare som jobbar som elektriker. Han sa att man ibland använde kontaktfett på kablar för att förhindra oxidering och liknande och då började jag fundera på om det var något man kunde använda sig av hemma på kontakterna till stereon.

Jag sökte lite på nätet och hittade bla annat denna tillverkare, http://www.mapleshaderecords.com/tweaks/silclear.php som tillverkar något som dom kallar "SilClear Silver-Bearing Contact Enhancer".

En tub kostar 35$ så innan man ger sig in på att testa detta tänkte jag höra om det är någon som kanske redan har testar detta?

Dom hade även en spray för kontakter, http://www.mapleshaderecords.com/tweaks/progold.php "Caig Progold spray".

Någon inbiten tveakare som har något att säga?

När ni ändå håller på så passa på att kolla in deras tveak sida. Den är kul! http://www.mapleshaderecords.com/tweaks/index.php bland annat finns det en mindre exklusiv version av kabelstativ :-)

Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com

Edited by - yahriel on 2003/11/03 00:31:46

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/03 :  00:27:53  Show Profile Send Bravo a Private Message
Länkarna fungerar inte.
Kontaktspray har funnits länge, men om de är att rekommendera till kablar och stereokontakter skulle jag med bra gärna vilja veta.

Bravo
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/11/03 :  00:30:17  Show Profile Send Rydberg a Private Message