HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audio analogue maestro CD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/10/29 :  22:01:43  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Vad är den allmänna uppfattningen om denna CD spelare?

Är sugen att köra en och har en bra affär på gång, om det blir riktigt aktuellt måste jag givetvis låna hem den och testa men jag undrar på förhand vad uppfattningen om denna är. Kan sägas att den cd som finnes är en Arcam CD72T.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2003/10/29 :  22:33:02  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Om din CD72T säljs billigt sen kan jag varmt rekommendera ett köp ...

Allvarligt talat har jag ingen aning om vad spelaren går för, men Engelska What-HiFi, (som man väl inte skall lita blint på), blev lite besvikna på maskinen. Det enda jag kan säga själv är att den är grymt snygg... =)
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/30 :  04:59:09  Show Profile Send niklas a Private Message
Det känns skönt att du tycker det, HanssoN!

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/10/30 :  08:26:17  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag har inte hört den nya Maestreon, dvs den som är stor och svart/silverfärgad. Jag kan dock instämma i att snyggare cd spelare får man leta efter.

Däremot har jag hört den gamla Maestron, den som såg ut ungefär som lillebror Paganini. Det var en av mina då absolut trevligaste hifi upplevelser tillsammans med Lavardin förstärkare och Mårten Design Mingus högtalare. Denna trio spelade med en ljudbild som jag då aldrig tidigare upplevt. Den nya bör ju inte vara sämre tycker man.

På Malmömässan blev jag på nytt förälskad i den ny-nya Masteron som skall komma efter jul. Otroligt snygg och välbyggd.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2003/10/30 :  11:16:15  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Thule här på forumet har haft denna cd och han hade inget annat än problem med den och fått den utbytt 2 ggr, slutligen lämnades den tillbaka för gott.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/10/30 :  12:14:17  Show Profile Send poppen a Private Message
Jag äger em Maestro den första modellen dom komm ut. DEn kostar idag 11500 på Sontec i Stockholm. Du kan nog pruta lite då den är 2 år gammal.

Hurlåter den då ??

Fantastiskt !!! Framför allt på röster finns inget under 40 000 som är bättre.

Sen är den väldigt snabb på rytmer utan denför vara framfusig som Arcam och Naim.

Det här en tillbaka lutad maskin utmärkt för Jazz och klassiskt utan för den skull vara tråkig på rock.

Ljudbilden är tillbakalutad och tredimensionell med stort lugn.

Köp den.

Ersättaren är visst ännu bättre ifall den är vär 3 dubbla avgör du själv.

Lycka till

Poppen
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/10/30 :  15:13:21  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Jag har ingen egen enfarenhet av Maestro men om man ska tro på What-Hifi så är den bara marginellt bättre än Paganinin. Jag skulle tro att det finns bättre spelare i den prisklassen. Titta på Meridian (även om du inte gillar utseendet). Tro inte att jag har något emot Audio Analogue bara; jag har faktiskt en Paganini själv...

Är kvalitén på Audio Analogue lite sviktande? Själv har jag fått byta ut min första Paganini redan innan den var ett år gammal. Den fick problem med att läsa in skivor och tappade spåret mitt i låtar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000