Author |
Topic |
Mikaell
Member
1046 Posts |
Posted - 2003/11/05 : 12:55:27
|
quote: I helvete... jag ska fanemej stå i butiken och läsa hela testen
-Här har du en till! /Mikaell. |
|
|
kentkreitler
Member
654 Posts |
Posted - 2003/11/05 : 13:31:05
|
Har redan gjort det, läst den i butiken alltså. Det var det tunnaste nummer jag sett, någonsin! |
Almost cut my hair |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2003/11/05 : 13:44:57
|
Det där är nått som Hifi&Musik har börjat med på senaste tiden..Man gjorde ett liknanade med Rotels hembioprocessor, i förra nummret så var det en "förtest" på den och i senaste var det då en fullständig test tillsammans med dvd och slusteg.. Och sen så var det väldigt kul att läsa att Hemmabio OXÅ hadde en test på samma processor i det senaste nummret ?!?!
Har man dåligt med material eller ???
/Martin |
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2003/11/05 : 14:14:20
|
Om Ni hade läst denna tråd innan Ni rusar och handlade så skulle ni ha sett att det står att den ligger under "Provlyssnat" i tidningen....se det lönar sig att hålla sig uppdaterad på Hififorum.nu |
Konsult hos Consulterna |
|
|
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2003/11/05 : 14:24:59
|
Jag håller med ,man blir lurad när det finns på omslaget, sen när man ska läsa skiten så är det en förhands titt/lyssning urrk jag blir mkt mkt ARG då. förbannade utsugar metoder ! |
|
|
|
Farbror Barbro
Member
95 Posts |
Posted - 2003/11/06 : 12:23:45
|
Håller med MartinH. Det blir allt vanligare att samma människor testar samma saker i H&M och Hemmabio. Bra om de görs på rätt sätt (kan bli "billigare" artiklar, vilket borde frigöra stålar till komplettering med fler tester), men så är inte fallet (IMHO). |
|
|
Pass
Member
92 Posts |
Posted - 2003/11/06 : 13:54:27
|
Eftersom många här tycks sätta stor tilltro till Hifi & musiks tester, eftersom ni bara MÅSTE läsa den där testen (även om somliga uppenbarligen är för snåla för att köpa tidningen), undrar jag bara: Vari ligger problemet i scenariot att kanske gå till närmaste hifibutik och lyssna själv, alternativt att låna hem och testa i den egna anläggningen?! Vet av egen erfarenhet att den föregånde Amplfixen länge stod orörd på Radiocentralen här i Umeå, till det att den positiva testen kom i Hifi & musik - därfter såldes den i dussintal!! Det märkliga är dock att tidningens testpiloten DÅ inte nämnde en stavelse om den ibland glasaktiga diskant som Amplifixen dras med...hm, verkar som att våra skribenters hörsel förbättras retroaktivt.
|
Det finns inga genvägar... |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/11/06 : 14:01:24
|
Det man inte vet om osv. "Pass", i allmänhet vågar inte folk, fullt begripligt, satsa på okända märken även om vi här vet att det finns massor av bra märken därute som förtjänar en större uppskattning. Det känns helt enkelt säkrare om någon annan testat först, enkel psykologi gissar jag. |
Bravo |
|
|
Siffernisse
Member
276 Posts |
Posted - 2003/11/06 : 14:41:08
|
Pass har helt rätt! Man måste själv jämföra, för att veta!
mvh/ siffernisse |
|
|
Topic |
|