HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nya Hifi & Musik ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/11/05 :  12:55:27  Show Profile Send Mikaell a Private Message
quote:
I helvete... jag ska fanemej stå i butiken och läsa hela testen
-Här har du en till!
/Mikaell.
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/11/05 :  13:31:05  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Har redan gjort det, läst den i butiken alltså. Det var det tunnaste nummer jag sett, någonsin!

Almost cut my hair
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/05 :  13:44:57  Show Profile Send MartinH a Private Message
Det där är nått som Hifi&Musik har börjat med på senaste tiden..Man gjorde ett liknanade med Rotels hembioprocessor, i förra nummret så var det en "förtest" på den och i senaste var det då en fullständig test tillsammans med dvd och slusteg.. Och sen så var det väldigt kul att läsa att Hemmabio OXÅ hadde en test på samma processor i det senaste nummret ?!?!

Har man dåligt med material eller ???

/Martin
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/11/05 :  14:14:20  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Om Ni hade läst denna tråd innan Ni rusar och handlade så skulle ni ha sett att det står att den ligger under "Provlyssnat" i tidningen....se det lönar sig att hålla sig uppdaterad på Hififorum.nu

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2003/11/05 :  14:24:59  Show Profile Send Smackman a Private Message
Jag håller med ,man blir lurad när det finns på omslaget, sen när man ska läsa skiten så är det en förhands titt/lyssning urrk jag blir mkt mkt ARG då.
förbannade utsugar metoder !


Go to Top of Page

Farbror Barbro
Member

95 Posts

Posted - 2003/11/06 :  12:23:45  Show Profile Send Farbror Barbro a Private Message
Håller med MartinH. Det blir allt vanligare att samma människor testar samma saker i H&M och Hemmabio. Bra om de görs på rätt sätt (kan bli "billigare" artiklar, vilket borde frigöra stålar till komplettering med fler tester), men så är inte fallet (IMHO).
Go to Top of Page

Pass
Member

92 Posts

Posted - 2003/11/06 :  13:54:27  Show Profile Send Pass a Private Message
Eftersom många här tycks sätta stor tilltro till Hifi & musiks tester, eftersom ni bara MÅSTE läsa den där testen (även om somliga uppenbarligen är för snåla för att köpa tidningen), undrar jag bara: Vari ligger problemet i scenariot att kanske gå till närmaste hifibutik och lyssna själv, alternativt att låna hem och testa i den egna anläggningen?!
Vet av egen erfarenhet att den föregånde Amplfixen länge stod orörd på Radiocentralen här i Umeå, till det att den positiva testen kom i Hifi & musik - därfter såldes den i dussintal!!
Det märkliga är dock att tidningens testpiloten DÅ inte nämnde en stavelse om den ibland glasaktiga diskant som Amplifixen dras med...hm, verkar som att våra skribenters hörsel förbättras retroaktivt.

Det finns inga genvägar...
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/06 :  14:01:24  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det man inte vet om osv. "Pass", i allmänhet vågar inte folk, fullt begripligt, satsa på okända märken även om vi här vet att det finns massor av bra märken därute som förtjänar en större uppskattning.
Det känns helt enkelt säkrare om någon annan testat först, enkel psykologi gissar jag.

Bravo
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/11/06 :  14:41:08  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
Pass har helt rätt!
Man måste själv jämföra, för att veta!

mvh/ siffernisse
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000