HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Demo på Hifistället Gbg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/08 :  15:44:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Kommer du obeväpnad nu då?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/11/09 :  11:57:43  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Nej. Jag kommer att vara beväpnad med ett mycket kritiskt sinne.

Hoppas bara att dom spelar "vanlig" musik också inte bara blip blop jazz. Hifistället har en väldig förkärlek för audiofilskivor och vill helst inte spela topplisteskivor då dom "låter för dåligt". Kan till viss del hålla med om att mycket av dagens musikproduktion lämnar övrigt att önska men min anläggning skall kunna lira visor, klassikt likväl som hårdrock.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/09 :  12:25:26  Show Profile Send Neodynium a Private Message
En bra anläggning skall ju klara av det mesta.... om inspelningen är dålig skall ju detta också höras!

Att köra många olika stilar och olika sorts inspelningar ger mycket på en demo tycker jag.. då hör man ofta förbi rummets begränsningar och hör själva anläggningen!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/09 :  16:54:25  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, jag håller med Dan här navelskådarmusik och "blip blop jazz" kan bli lite enahanda. Jag tyckte Björn hade bra urval på sin demo faktiskt, han spelade medhavda skivor också utan knot. Bra!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/11/10 :  11:57:35  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Fredag passar mig bäst och fika vid 18-tiden låter väl som en bra avslutning. Men vi skankse skall hitta ett nytt fikaställe, tycker det ör lite trist fika på det vanliga stället.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/10 :  14:12:05  Show Profile Send Tonkis a Private Message
Bäst att varna Anders om förestående invasion av udda typer.

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/11/12 :  10:34:24  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Kom på en lite "galen" idé som inte är förankrad hos min äkta hälft. Men tänk om vi efter demon går ut och tar nån öl för att sedan söka oss vidare till Bommens Salonger där en av mina hushjältar, Lars Demian, står på scen 21.00.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/11/12 :  19:10:51  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Vid vilken tid är det passande att vara där på lördag?Kan ej komma ifrån på fredag. MvhKristofer
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/11/13 :  01:34:59  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Anders brukar väl uppmuntra egna skivor? Det kanske beror på demaren, eller om man kommer med Brittney Spears.
Jag får inte längre släktingbesök i helgen, så jag kikar förhoppningsvis in på Lördag eftermiddag.
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2003/11/13 :  10:58:22  Show Profile Send ayayay a Private Message
Lördag förmiddag satsar jag på...

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/11/13 :  13:55:15  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Lördag förmiddag blir det för mig, öppnar han 10:00?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/14 :  09:25:07  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Idag är det dags! Kommer dit runt 17 och hoppas känna igen många!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/11/14 :  09:54:02  Show Profile Send K-man a Private Message
Bernt, jag lär vara där då...i väntan på fika igen......! Vi syns!

\\K-man
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/14 :  10:05:15  Show Profile Send Tonkis a Private Message
Jag dyker på kvällen. Anders brukar vilja att jag tar med en äldre "Single Malt" från Islay och sen framåt nattkröken öppnar vi alla förstäkare för att se vilken som ha biffigast nätdel.

De ni..

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/11/14 :  17:09:36  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Är det någon som vet när Hifistället öppnar? MvhKristofer
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/14 :  20:17:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Urstarkt slutsteg!!! Det var inget för veklingar precis. Jag tyckte det lät bra. Om man nödvändigtvis ska klaga på något skulle det vara något släpig bas, men den gick djupt med tanke på storleken på elementen. Högtalarna var inte inspelade, synd.
Men det är något visst med riktigt muskulösa slutsteg...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/11/14 :  22:09:04  Show Profile Send Aton a Private Message
Vilken förstärkare, högtalare var det som demades? Gör Mcintosh urstarka slutsteg?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/14 :  22:48:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Högtalare Verity Audio Fidelio. Förstärkare på 2x600W räcker ett tag, vet inte modellen.
McIntosh har ett monoblock på 1200W också, fast det demades inte.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2003/11/14 22:50:03
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/11/15 :  09:26:17  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Nu är jag på gång....

Jag chansar lite och hoppas att Anders öppnar 10:00.
Ser ni någon förvirrad stackare runt Hifistället (kanske Mug) med nötbrun jacka och svarta byxor och skor så kan det vara jag. Det kan också vara Sivert Öholm, jag är ganska lik honom till sättet..

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/15 :  10:43:10  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/11/15 :  16:45:13  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag tyckte faktiskt att det bästa ljudet kom från Vincent cdspelaren och Vincent förstärkaren tillsammans med Usher-högtalarna i affärslokalen.Dvs stativhögtalarna som står i affärslokalen.

Det var mycket trevligt att ha fått möjlighet till att lyssna även på Macintosh. Så Anders skall ha ett stort tack för en mycket trevlig demo.MvhKristofer
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2003/11/15 :  17:05:32  Show Profile Send jari a Private Message
whiskyman.
Kan hålla med,det lät riktigt bra.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/11/15 :  17:43:05  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Whiskyman:777:orna? De är fina. Jag tyckte dock att de högtalrna som demades hade en väldigt trevlig baskapacitet. Både rejält djup och mycket detalj. Vid ett tillfälle stod det en kontrabas i rummet. Diskantåtergivningen var inte lika bra. Kanske beroende på CDn. Audio Areo Capitol hade varit roligare som referens, då det var den som demades tillsammans med Ushrarna sist. Sedan blev jag lite obehagligt varse om att det kanske är lite magi med rör iallafall. Som att svära i kyrkan för en riktigt "solid" kille, men det McIntosh rörförsteget hade sammetsinlindat kött med råge...
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/11/15 :  17:49:45  Show Profile Send Aton a Private Message
Det lät ju helt okej. Men med den prislappen hade jag väntat mig mer.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/16 :  00:14:52  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Matrixen, har du sett ljuset?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000