HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 eko dödare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2003/10/27 :  14:27:05  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
hej hå alla DIYare..
Jag håller på och gör en "tavla" för att ta bort ekon..
jag tänkte göra en ram av ek, i botten en tunnare gipps skiva. det är grunden..
men vad ska jag ha för material som suger upp ljudet?? glasfiber? kanske dämpull som finns på hifikit? ( http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=493)
vad har ni för förslag?
utanpå ska jag ha en tygfront
tavlans storler är ca 120 * 40 cm

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2003/10/27 :  22:51:12  Show Profile Send yak52 a Private Message
Jag satte upp akustikplattor en gång i tiden i vår replokal. Just dessa var av rockwool med en yta på, på ena sidan, så att det inte ska damma. Dessa brukar sitta i taket på större lokaler för att dämpa ljud. Med sådana och tyg utanpå borde det fungera.

/Martin

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2003/10/27 :  23:09:05  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
hmm ok.. vad revligt då.. då är det bara att försöka hitta nått ställe som säljer typ rockwool i minder förpackning, eftersom dom säljs enbart i mycket stora förpackningar.. eller?
Go to Top of Page

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2003/10/27 :  23:14:54  Show Profile Send yak52 a Private Message
Har du bråttom?

Jag ska tömma ett förråd i Södertälje denna eller senast nästa vecka där resterna av våra akustikplattor ligger (sedan 20 år). Jag kan ta med några till Stockholm (Nacka) om du vill ha. Några av dem bör vara hyfsat hela och med tyg framför syns de inte.

/Martin

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2003/10/27 :  23:51:14  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
oj oj, ja tack!!
jag tror du har ett pm...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000