HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 biampning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

potatis
Member

135 Posts

Posted - 2003/10/27 :  11:47:45  Show Profile Send potatis a Private Message
Bör det vara samma förstärkare när man biampar, eller om det räcker att de har samma ljudbild. Hur kopplar man cd:n till två stärkare?
Är det nån ide att biampa stativare? Går att biampa stativare som är kopplade från subbas, och hur kopplar man då: de högre registren direkt till stativarna och de lägre till subben o vidare till stativarna? om inte går, hur ska subben då kopplas in för att vara med i leken?

Edited by - potatis on 2003/10/27 11:48:26

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/10/27 :  16:52:26  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag har biampat med olika slutsteg. Eftersom signalförstärkningen verkar ligga på c.a 30 dB, åtminstånde på alla dom transistorslutsteg som passerat hemma hos mig, så har det fungerat. Visserligen har impedansen på ingången varierat, men det har jag inte upplevt som något problem.
Subben är väl aktiv? I så fall kopplar du den väl parallellt med slutstegen.
Eller på högnivå via någon av högtalarutgångarna. Spelar väl egentligen ingen roll isåfall på vilket slutsteg du kopplar den på, eftersom subben inte belastar slutsteget med ström.
Men jag förutsätter naturligtvis att du inte har aktiv delning.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000