HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Totem i Gbg-området?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/26 :  18:39:02  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Nu har jag hört så mycket possitivt om Totem, men aldrig hört dom själv (missat dom på 2 mässor), att jag måste provlyssna någonstans. Men var någonstans i Göteborgsområdet +-15 mil finns dom att avnjuta?
Har sökt på nätet, och inte hittat något.
/Jonas

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/26 :  19:18:02  Show Profile Send Aton a Private Message
Jag tvivlar på att du hittar dem häromkring. Göteborgs hifi-butiker kör sina (gamla) märken, verkar ha dåligt inflöde med nya produkter... Jag tror inte ens du kan hitta en sån självklarhet som Roksan Caspian i Göteborg. De har väl samma generalagent, kanske är han impopulär på västkusten?

Edited by - Aton on 2003/10/26 19:18:28
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/26 :  19:37:52  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Det är sant Aton.
Var faktiskt runt på "stan" och letade efter Roksan härom veckan, och fann av min förvåning inte en enda butik som sålde den.
Lustigt med tanke på hur välrenomerad den är.
Ok då saknar vi Totem och Roksan, något mer
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:01:20  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Amphion är jag också intresserad av.
Finns väl inte heller i Gbg-området antar jag
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:07:19  Show Profile Send f95toli a Private Message
Amphion tror jag du kan hitta på Radiolagret.

Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:32:33  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Oh f*n. Det var ett tag sen jag var och hälsade på Jerker
Alla modeller?
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:42:53  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag vet inte exakt vad han har inne. Jag är dock rätt säker på att det stod en Creon (om jag minns rätt) på golvet när jag tittade in där för ett tag sedan.


Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/26 :  23:40:45  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Ska nog ta mig en tur till Radiolagret på Tisdag om jag hinner, och hoppas dom har Xenon inne. Det är den modellen jag är mest intresserad av. Totem verkar lite lurigare dock.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/10/28 :  11:19:17  Show Profile Send MartinH a Private Message
Det kommer att öppna en butik i Jönköping som skall föra Totems modeller, och vi på HifiArt Import kommer även att prata med butikerna i väst sverige för att se vad för intresse det kan finnas för dessa högtalare...

Men har ni några frågor så hör gärna av er till mig.

/Martin
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2003/10/28 :  11:38:07  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Kolla gärna upp södra Sverige också. Det var lite trångt i Totems rum, men vad jag kunde höra lät väldigt bra och förtjänar helt klart en återförsäljare även i Skåneland.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/10/28 :  12:24:57  Show Profile Send MartinH a Private Message
Absolut... Jag hoppas att det blir lite mer spridning på Totems högtalare då det verkar vara en del som uppskattar dom både i västra och södra delen av vårt land....

/Martin
Go to Top of Page

Varanus
Starting Member

9 Posts

Posted - 2003/10/28 :  13:31:19  Show Profile  Visit Varanus's Homepage Send Varanus a Private Message
Totem lät verkligen bra på Malmömässan! Bara hoppas att de får en återförsäljare här i södern oxå.

Dä ä kul mä hajfi!
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/10/28 :  13:36:37  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Håller verkligen med Varanus! Små trevliga högtalare det där...någon som vet vilken modell det var som spelades med Naim-elektroniken?

/Simon
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/10/28 :  16:56:10  Show Profile Send MartinH a Private Message
Det kan jag berätta, för det var jag som demade dom... På lördagen så var det på den model som heter " Model-1 Signature", och på söndagen var det "Hawk"...

/Martin
Go to Top of Page

Frodo
Member

51 Posts

Posted - 2003/10/28 :  17:30:59  Show Profile Send Frodo a Private Message
Aton

Hifi-Stället har Roksan (eller har haft iaf). Det va ett tag sen jag va där, så han kan ju ha bytt ut dem mot nått annat.
Mvh/Nils

Njut av livet medan du kan - det gör jag
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/28 :  17:58:51  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Ok Frodo,
tänkte ändå besöka Anders när han öppnar i morgon förmiddag.
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/10/28 :  18:37:38  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
är ni säkra på att det är Totem som låter bra, och inte Naim!!

Ett par Totem kan inte rädda low-class elektronik!, om ni förstår vad jag menar!

mvh/ siffernisse

Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2003/10/28 :  18:52:11  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
siffernisse: nej, ett par bra högtalare kan inte rädda kass elektronik, men å andra sidan så låter ett par dåliga högtalare dåligt oavsett vilken elektronik som används också.

Så visst var det _både_ Naim och Totem som lät bra!
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/10/28 :  18:55:45  Show Profile Send 10 a Private Message
Fast dåliga högtalare kan visa sig vara bra då de drivs med bra elektronik...

Dock, Totem är bra.
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2003/10/28 :  19:11:02  Show Profile Send aaight a Private Message
är det någon som är intresserad av att lyssna på totem i malmö så har jag ett par model-1 signature som står och samlar damm. kanske dax att rasta dom lite
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2003/10/28 :  20:55:36  Show Profile Send Jonas a Private Message
aaight!
Samlar damm? Du kan ju sälja dem för en liten slant till mig i så fall...

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/28 :  21:18:13  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message

är ni säkra på att det är Totem som låter bra, och inte Naim?

Har även hört possitiva omdömen om Totem, även på annan elektronik.
Fast Naim kanske är så bra att man kan köpa vilka högtalare som helst, och ändå nå hi-fi-himmelska höjder

är det någon som är intresserad av att lyssna på totem i malmö så har jag ett par model-1 signature som står och samlar damm. kanske dax att rasta dom lite

Jag kan bjuda ännu mindre, om du vill aaight
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000