HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Statiska knäpp på "copy controlled" cd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/10/25 :  20:11:51  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Har en skiva med A perfect circle-Thirteent step där ett statiskt knäpp alltid hörs på 3:e låten The noose 00:34 in i låten, är det någon mer som hört det eller är det bara på min?
Kan det ha med kopieringsskyddet att göra eller?
I så fall suger det fet-hårt.

ombud för Intelligent Sound

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/10/25 :  20:31:02  Show Profile Send gcs a Private Message
Knappast på kopieringskyddet. Det är nog snarare så att knäppen ligger på mastern eller om den har uppstått vid bränningen av glasmastern.

gcs
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/10/25 :  20:35:41  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Ingen som har skivan och kan testa om det hörs på samma ställe?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/10/25 :  22:26:40  Show Profile Send Ayn a Private Message
Har skivan. Sitter inte hemma nu så jag kan inte kolla för tillfället, men jag har då aldrig tänkt på något knäpp på The Noose...

Fruktat bra skiva för övrigt. Har inte ledsnat ett dugg än, trots att den spelats otaliga varv i CD-spelaren.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/10/26 :  00:53:18  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Ja den är riktigt riktigt bra, synd att min knäpper till då och då det har jag inte hört på någon annan skiva!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/10/26 :  02:07:53  Show Profile Send gcs a Private Message
Då och då? Det tyder ju på att det inte är skivan som det är fel på.
Knäpper det inte oxå när du spelar andra skivor?

gcs
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/10/26 :  09:36:26  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Det knäpper till då och då på 3:e låten men första gången 00:34.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/10/26 :  11:06:38  Show Profile Send gcs a Private Message
Testa med att spela den 3.e låten på en annan CD spelare.
Go to Top of Page

csh
Starting Member

18 Posts

Posted - 2003/11/07 :  21:41:15  Show Profile Send csh a Private Message
räven:
Har inte hört det tidigare när jag spelat skivan i min Denon DCD-1550AR, men ikväll när jag lirade den i en lånad DVD-spelare (Philips DVD957) hördes "knäppet" tydligt 34 sek in i "The Noose".
Jag antar att det är kopieringskyddet som pajar eftersom skivan låter ok på den andra maskinen. Det känns inte så bra att man betalat nästan 200kr för en defekt produkt. :-(

Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/11/07 :  21:52:03  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Där ser man!!!!!!!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Zamn
Member

133 Posts

Posted - 2004/09/21 :  11:38:36  Show Profile Send Zamn a Private Message
lånar tråden lite...

Köpte precis Ed Harcourts nya CD Strangers. Det knäpper som tusan!!! Helt ny CD borde inte låta så här, har någon haft de här problemen mer än mig och räven? Nu menar jag inte bara A perfect circle eller Ed Harcourt-skivorna, utan rent allmänt?

Kan jag ringa till Ginza och få en ny CD, eller kommer den antagligen låta likadant?

Jag har en Philips DVD 963SA förresten och den har aldrig krånglat med liknande skivor innan.

Yamaha AS700 / Technics SL-P777 / Yamaha T-85 / Sony PS-1350 / Audio Pro Black Diamond / Carlsson OA 52.3
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/09/21 :  12:36:23  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag har också liknande problem med vissa CD som har kopieringskydd. Jag har dock en väldigt känslig CD-spelare som oftast endera helt vägrar spela kopieringskyddade skivor eller "hoppar" hela tiden.
I mitt fall så får jag helt enkelt nöja mig med att spela upp sådana skivor i DVD-spelaren, jag orkar helt enkelt inte protestera eftersom det rör sig om relativt många skivor.

Men är det en enda skiva och du bara har en spelare så går det oftast att få en ny skiva utan skydd från skivbolaget, prova att kontakta dem.
Go to Top of Page

Zamn
Member

133 Posts

Posted - 2004/09/21 :  12:48:50  Show Profile Send Zamn a Private Message
Ok, jag returnerade skivan till Ginza iaf så får vi se om nåt annat ex av den funkar. Antagligen inte, men nu får jag iaf en signerad skiva :) alltid nåt. Får väl rippa den o göra en cd-r om jag vill lyssna.... sjukt samhälle. Orkar verkligen inte kontakta skivbolaget.

Yamaha AS700 / Technics SL-P777 / Yamaha T-85 / Sony PS-1350 / Audio Pro Black Diamond / Carlsson OA 52.3
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/09/21 :  12:49:58  Show Profile Send luften a Private Message
Min DVD963SA har samma problem med skivorna "Sarah McLachlan - Afterglow Limited Edition" samt "Within Temptation - Mother Earth Limited Edition". Båda skivorna är bmg-copy protected.

Jag har mejlat å klagat åt dem ett antal gånger, och fick till sist svaret: Du kanske kan lämna tillbaka skivan dit du köpte den. Vi kan inte hjälpa dej, tydligen klarar din spelare inte kopieringsskyddade skivor.


//air
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/09/21 :  13:05:12  Show Profile Send luften a Private Message
Fick precis hem min "Lene Marlin - Another Day" med posten (från cdwow.com). Till min fasa var även denna skiva kopieringsskyddad. Här hörs även störningar, inte så farligt, men dom finns där. Ex. låt 02 - 00:23, låt 03 - 00:17, låt 04 - 00:28. Det verkar endast finnas i början på varje låt. Någon som råkar ha denna skiva, som kan kontrollera med en annan spelare?

Har gjort felanmälning till emi, så få se hur dom sköter detta problem.

//air
Go to Top of Page

Zamn
Member

133 Posts

Posted - 2004/09/21 :  13:25:44  Show Profile Send Zamn a Private Message
Min skiva var från EMI som tydligen är stora på att förstöra skivor. Laddade hem den från internet så länge så jag kan lyssna iaf.

Som tur är finns den på vinyl, dock svår att få tag på i Sverige. Kostade 16 pund från Amazon i England så det får bli att köpa den. Konstigt vilka metoder man ska få ta till för att kunna lyssna :)
Inte undra på att alla laddar hem mp3 istället för att köpa CD. Tacka vet jag LP, det vill man iaf köpa, skulle gjort det med en gång!

Yamaha AS700 / Technics SL-P777 / Yamaha T-85 / Sony PS-1350 / Audio Pro Black Diamond / Carlsson OA 52.3
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/09/21 :  13:56:52  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Aha !
Då vet jag vad det är som låter på Eric Claptons senaste
Förb.....e skivbolag

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2004/09/21 :  14:05:57  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Förstår inte varför skivbolagen bråkar med sånt där. Det är ju i stort sätt bara till besvär för de som faktiskt köpt skivan. Tillgängligheten på nätet påverkas ju inte ett dugg av kopieringsskydden.

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/09/21 :  14:12:42  Show Profile Send 10 a Private Message
Nä, det är konstigt! Om de tror att det är några som helst svårigheter att kopiera eller rippa deras "skyddade" skivor, lever de verkligen i en skyddad verkstad utan kontakt med verkligheten. Som sagt, de enda som drabbas av kopieringsskydden är de som betalar vad de begär. Jag har stora problem med alla varianter av skyddade skivor (knäpper, "svajar" till o dyl) vilket från och med nu kommer leda till en totalbojkott av skiten och nedladdande från nätet i stället! Dessutom blir man väl tvungen att underrätta skivbolagen om det så att de fattar att de i alla fall har förlorat lite på det!
Go to Top of Page

Zamn
Member

133 Posts

Posted - 2004/09/22 :  00:07:24  Show Profile Send Zamn a Private Message
Ingen som kan fixa en update till min 963'a så den fixar dom här skivorna? :)

Yamaha AS700 / Technics SL-P777 / Yamaha T-85 / Sony PS-1350 / Audio Pro Black Diamond / Carlsson OA 52.3
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/09/22 :  08:39:09  Show Profile Send luften a Private Message
Jag har mejlat philips service angående detta problem (för ~en månad sen) men inget svar. Det är dock mycket otroligt att dom skulle göra något åt en modell som inte längre tillverkas.

//air
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000