HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Pioneer HPM-60 Högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Terna
Member

195 Posts

Posted - 2003/10/23 :  22:30:38  Show Profile Send Terna a Private Message
Pioneer HPM-60 Högtalare
Din första tanke är förmodligen "detta är inte Pioneer - de väger för mycket". En gång i tiden gjorde även Pioneer seriös HiFi. Detta är modellen med den mycket omtalade diskanten som väckte stor uppmärksamhet då den introducerades på marknaden och spelade en bra bit över 20kHz. Basen är omkonad för ca 1 år sedan, frontskydd och kartonger finns ej kvar. Finns det några Pioneer-fanatiker här på forumet som bjuder en rimlig peng för dessa eller ska de fortsätta att pryda min hylla? Bud mottages!




Edited by - Terna on 2003/12/06 17:51:01

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/10/24 :  00:03:07  Show Profile Send struts a Private Message
Hade själv storebror till dessa (HPM 100) som jag sålde för ca 6mån sedan och dom lät alldeles förträffligt.
Anledningen till varför jag sålde dom var att vi flyttade från en träkåk till en betonglägenhet som gjorde att basen blev alldeles för dominant.
Om elementen är ok (det finns inga utbytes) och låter ungefär som storebror så kan jag inget annat än rekommendera dom.
struts
Go to Top of Page

Terna
Member

195 Posts

Posted - 2003/10/25 :  15:24:56  Show Profile Send Terna a Private Message
Elementen är helt OK, basen är omkonad så den är med ett bra tag till. Även lillebror låter bra så jag instämmer med dig Struts: låter förträffligt. Men vilket vagt intresse det var för "riktiga" Pioneer-prylar då?!
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/10/27 :  10:18:19  Show Profile Send John a Private Message
Modern lirar loss på ett par HPM-900 och de är inte så dumma heller
/en john som ber om ursäkt för OT-inlägg

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2003/10/28 :  19:14:49  Show Profile Send Figge a Private Message
Borde bli bra tillsammns med min Pioneer Sx-860 från samma tidsepok, vad vill du ha?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Terna
Member

195 Posts

Posted - 2003/10/29 :  01:03:33  Show Profile Send Terna a Private Message
Figge:
Det kostade ju mig nån krona att kona om basara, men är 2500kr ett skäligt pris? Vad säger forumets sakkunniga?
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/10/30 :  19:28:11  Show Profile Send struts a Private Message
Skulle tro att ett "skäligt" pris på dina högtalare på sin höjd ligger på omkring tusenlappen.
Dom är trots allt väldigt gamla och går nåt sönder så blir ägaren ställd, eller hur?
Go to Top of Page

Terna
Member

195 Posts

Posted - 2003/10/30 :  23:05:29  Show Profile Send Terna a Private Message
Tack struts!

Då säger vi väl 1000kr, är det bättre Figge?
Go to Top of Page

Terna
Member

195 Posts

Posted - 2003/11/17 :  19:38:42  Show Profile Send Terna a Private Message
^
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000