HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Knoppen tar HiFi-semester ett tag!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/10/23 :  10:29:24  Show Profile Send Knoppen a Private Message

Nu tänker jag ta HiFi-semester! Det innebär för tillfället bara att jag inte kommer att skriva här på ett tag. Det innebär ingalunda att jag är trött på musik, som jag mer än gärna njuter av via min hyfsat braiga anläggning. Jag kommer att driva mitt företag, jobba på vanliga heltidsjobbet, skriva i MoLt, och annat helt som vanligt, är målsättningen! (Oj det låter faktiskt som även allt detta egentligen är för mycket!)

Jag har sedan en tid tillbaka känt att forumskrivandet tar för mycket tid och suger positiv energi ur mig. Det är i och för sig inte enbart det, utan beror på att jag vill ha mer energi över till sådant trivialt som familjen. Jag har även känt att forumskrivandet inte längre ger speciellt mycket positivt tillbaka.

Jag känner även att diskussionerna ofta handlar om tjafsande och ofta för mig ointressanta saker (typ: Vilken apparat ska jag köpa?, eller X vs. Y -vilken är bäst?). Det kommer dock då och då intressanta ämnen, vilka är kul att deltaga i. Tyvärr ger jag mig ofta ändå in i sådana ämnen som är lite sådär halvintressanta. Det som ofta blir följden är att folk ofta pikar varandra lite smått åt varandra istället för att med god vilja respektera den andres synpunkter. Det är detta som jag känner suger positiv energi. Eftersom jag är intresserad av HUR och VARFÖR saker och ting låter på vissa sätt, så är det, för mig i alla fall, ofta ganska tråkigt att bli bemött av "tyckare" som inte kan föra sakliga resonemang kring "tyckandet". Vissa är t o m inte ens intresserade av att veta hur och vad stereoanläggning egentligen gör med musiksignalen, vilket för mig är mycket förvånande. Jag har däremot fått många goda vänner genom detta forum, vilket jag är mycket glad och tacksam för.

Jag har känt att jag har vissa svårigheter att själv kunna hålla mig borta från att skriva, trots att jag vet om att det för mig, just nu, inte är direkt givande. Det har nog med accessen att göra; att det är så enkelt att skriva ett inlägg när man ändå sitter framför datorn. Därför kommer jag be om att få ett temporärt hänglås på min signatur. Kanske har man blivit datormissbrukare? Det låter en aning hemskt men en viss sanning ligger nog i det.


Kanske återkommer jag om ett tag, vi får se.


Frågor kan e-postas till ljudknoppen@yahoo.se

Jag kan även nås på telefon 070-891 20 49.


Nu återstår bara att skicka ett PM till Pär E så att han kan "låsa in mig" ett tag.


HiFi-Hälsningar

Johan L

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/10/23 :  10:34:31  Show Profile Send hal a Private Message
Det är aldrig fel att ladda sina batterier.
Ibland känner man att man
går i samma spår...
Lycka till!!

Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2003/10/23 10:34:54
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/10/23 :  10:36:29  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Ha en bra semester!
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/10/23 :  10:37:15  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Ta det lugnt, du vet var vi finns!

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/23 :  10:40:35  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Du är välkommen tillbaka Knoppen, när "12voltaren" är fulladdat.
Jag som sitter lite vid sidan av i debatterna, tycker dock dom är grymt underhållande
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/10/23 :  10:51:22  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Kompis, vi ska ha electrokväll snart tycker jag,
med tilltugg och sjysst musik!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/10/23 :  14:04:41  Show Profile Send mace a Private Message
NJUT

Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/23 :  14:13:58  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Smart Knoppen, upplever samma sak som du! man borde ta semester ty man förlorar massa positiv energi.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/10/23 :  15:47:59  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Ha det bra!
Go to Top of Page

Leon
Member

228 Posts

Posted - 2003/10/23 :  17:25:25  Show Profile Send Leon a Private Message
Okey Knoppen! Du känner så... Ömsesidig ödmjukhet och respekt för andras åsikter och känslor är grundläggande för ett berikande social samvaro oavsett på nätet eller live.När den respekten är etablerad vågar man blotta sig,fråga ge och ta allt efter förmåga.

jag tycker att du är en mycket bra kille som verkligen ställt upp på dina hifi knutts vänner. Gång på gång har svarat på samma frågor!!!

Lycka till med familjen,företaget och ditt nya boende.MVH/Leon
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/10/23 :  19:23:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej Knoppen,

jag förstår vad du menar. Internet-beroendet kan slå till och göra livet trist.

Naturligtvis skall vi hjälpa sig. Vi har ställt om ditt passwd så att du har kvar Nicket. Så det är bara att maila när du vill in igen.

Vänligen,
Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/10/23 :  21:13:35  Show Profile Send gcs a Private Message
Knoppen jag känner likadant trots att jag bara varit med sedan Juli månad. Det här tar på tok för mycket tid...man sitter och skriver på kvällar och in på natten och sedan på jobbet varje gång man tar en liten "paus". Hela min semester gick åt på forumet utan att jag hann spela några av mina skivor. Jag ska nog försöka göra som du... STÄNGA AV.
Jag ringer dig Knoppen vid något tillfälle så kanske vi kan träffas och snacka och spela våra skivor med våra olika prylar.Hejdå!

gcs
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/10/23 :  21:24:01  Show Profile Send Matrixen a Private Message
hmm jag har datorn på soffbordet, så mitt datande sker i sweetspot. Ananrs hade det inte blitt så mycket. Förmodligen tillräckligt dock..
Tat lungt Knoppen. Ser fram emot dina välunderbyggda inlägg när du regenererat dig. Kom ner till göteborg o lyssna lite. Här är det lugnt...
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/24 :  01:22:53  Show Profile Send Bravo a Private Message
Lycka till, vila upp dig och välkommen tillbaka.

Bravo
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/24 :  11:14:50  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Ta det lugnt! Lyssna på musik och njut av allt det goda!!

Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/25 :  09:48:57  Show Profile Send Aton a Private Message
Trist att en av forumets verkliga experter tar time-out. Vem skall då svara på alla akustik-frågor? Men jag förstår din inställning. Ni som har nått en hög kunskapsnivå inom något hifi-segment får inte så mycket tillbaka från forumet. Det blir mest att ni får hjälpa andra. Och till på köpet åker ni på en och annan snyting emellanåt av typen "hur kan du veta det", besserwisser-pikar och andra jantelags-grejer. En nybörjare som jag själv har nog betydligt mer plussida på forum-engagemanget. Men utan er med fördjupade kunskaper blir det inte särskilt mycket kvar. Synd. Hoppas övriga expertmedlemmar stannar längre!
Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2003/10/25 :  10:43:21  Show Profile Send PeterL a Private Message
Kommer att sakna dina inlägg Knoppen!

PeterL
Go to Top of Page

Magnus L
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/10/28 :  18:06:31  Show Profile Send Magnus L a Private Message
Får tackar för mycket intressant och lärorik läsning, hoppas du hittar tillbaka hit. Att det har tagit mycket tid och energi att skriva så många inlägg har jag full förståelse för och kan bara konstatera din kunskap behövs. Kan också tänka mig att det känns lite mer uppskattat att skriva i MoLt.

Med vänlig hälsning Magnus
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/10/28 :  19:01:00  Show Profile Send Adagio a Private Message
Jag sitter bara vissa dagar (skönt) men förstår vad du menar, det är kul att kivas lite, för din kunskap är god om än din hållning aningen kompromisslös ibland.
Ha en god semester och ägna dig åt det som är roligt så kommer du tillbaka nyladdad och pigg på att sprida ljus och vetenskap i hifiträsket.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

qsecofr
Member

615 Posts

Posted - 2003/11/05 :  15:46:49  Show Profile Send qsecofr a Private Message
hmmm det låter som om du är internet missbrukare................
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/10 :  13:08:01  Show Profile Send Tonkis a Private Message
Låter som ett vettigt beslut..

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000