HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hembiobutiken.se
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

perwin01
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/10/22 :  17:27:18  Show Profile Send perwin01 a Private Message
Hej.

Jag funderar på att köpa ett par sådana här

http://shorl.com/dopregavakyfe

på hembiobutiken.se.

Är det ngn som har ngn erfarenhet av den webbutiken? Om jag betalar med förskottsbetalning slipper jag frakten. Bra tycker jag, men kan man lita på att de håller sin del av avtalet?

Vad gäller högtalarna, några synpunkter?
Har lyssnat runt lite och tycker att dessa låter bäst av de jag lyssnat på, i den prisklassen. Lite tunt med Hi-Fi butiker i Gävle så har inte kunnat lyssna på så många olika. Finns det några andra prisvärda högtalare? Några jag måste lyssna på innan jag slår till?

Med hopp om svar.

åHåå

lunke
Member

100 Posts

Posted - 2003/10/22 :  17:31:05  Show Profile Send lunke a Private Message
Det är bara att handla på...
Jag litar på dem till 100%.

Har själv handlat ett antal gånger och det
har funkat super bra.

// Lunke
Go to Top of Page

perwin01
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/10/22 :  17:34:17  Show Profile Send perwin01 a Private Message
Tack Lunke.

Mvh
åHåå
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/10/22 :  17:36:41  Show Profile Send FBK a Private Message
Vilka högtalare har du lyssnat på? Och vilket slags ljud tycker du bäst om? Tycker personligen att det finns mycket bättre högtalare än Infinitys Alpha serie.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/10/22 :  17:40:36  Show Profile Send Sudden a Private Message
Får hålla med FBK.
Infinity har en allvarlig "loudness" varning.
Men om det är det man gillar, så är det annars en härlig högtalare.

Lycka till /Sudden
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/10/22 :  17:40:59  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Du bör absolut lyssna på fler högtalare. Då kommer det att kännas bättre för dig den dagen du bestämmer dig, att du verkligen har köpt de högtalare som du trivs bäst med.

Kanske du bör provlyssna:
NHT ST4?
Chario?
Kommande Carlssonhögtalare OA58 el OA60?

Egentligen har jag mkt dålig koll i den prisklassen, då jag själv inte letar efter högtalare i den prisklassen

Sedan tycker jag att om du har lyssnat på Infinty hos en handlare i närheten och bestämmer dig för dem, så kan du gott förhandla med "honom" om priset. Då ska du se att det inte är omöjligt att du kan få ett lika bra pris hos honom. Svenskar borde vara lite mer framfusiga och pruta och så, istället klickar de på en internetsajt som kanske är några spänn billigare än det ordinarie priset. Då har du dessutom fördelen att ha någon att rådfråga vad gäller placering, och lite enklar om något som går sönder (i och för sig täcker ju aldrig garantin på högtalare uppbrända talspolar vilket inte är ett helt ovanligt "fel" på högtalare som är orsakat av kunden!)

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

perwin01
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/10/22 :  17:45:04  Show Profile Send perwin01 a Private Message
FBK: "Tycker personligen att det finns mycket bättre högtalare än Infinitys Alpha serie."
Som?

Jag har lyssnat på Audio Pro, JBL, Dali och Jamo i prisklassen 4000:-6000:-. Kan inga data.

"De säger att man ska kasta masken. Vilken mask? Allt jag vill kasta är hatten" Minns inte vem, står att läsa i konvolutet till Uffes 'Kär och Galen'
Go to Top of Page

perwin01
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/10/22 :  17:47:40  Show Profile Send perwin01 a Private Message
Knoppen: Min lokala handlare ville ha 2000:- mer för högtalarna, och det var det lägsta han kunde gå sa han. Det är för stor skilnad för mig...

Men jag ska över väga dina andra tips.

Tack.

"De säger att man ska kasta masken. Vilken mask? Allt jag vill kasta är hatten" Minns inte vem, står att läsa i konvolutet till Uffes 'Kär och Galen'
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/10/22 :  19:23:19  Show Profile Send FBK a Private Message
Hej igen perwin01. modellbetekningen på de högtalare som du lyssnat på skulle hjälpa, JBL tex. har ju flera olika serier som låter helt olika också och lite om vad du tyckte om ljudet på respektive modell, blir lite lättare att hjälpa dig med råd då.Men här kommer två modeller som du bör lyssna på också,de låter bättre än Alphan.

JBL Northridge E80 pr.6000kr
B&W DM309 pr.6000kr

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

skalet100
Member

288 Posts

Posted - 2003/10/22 :  21:59:53  Show Profile Send skalet100 a Private Message
perwin01: du är inte intresserad av nå begagnat ??
Go to Top of Page

Ell
Member

84 Posts

Posted - 2003/10/22 :  22:04:56  Show Profile Send Ell a Private Message
Om du är inne på att handla på Hembiobutiken så kika på Heco Mythos 500 och 700.

Allt från England är inte smaklöst.
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/10/22 :  23:26:40  Show Profile Send srv a Private Message
Bra talat Knoppen! Med avseende på pruta! Vi alldeles för veka. Sticker själv fram näsan o berättar att jag har fått ner mina prylar med 10-30%.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/10/22 :  23:37:01  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Om jag handlar i butik och inte lyckas pruta ner priset, då köper jag inte. Det är allmänt känt att det oftast finns lite prutmarginal på priset och då ska man självklart utnyttja det.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/10/23 :  02:33:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag skulle försöka lyssna lite på JM Labs Chorus serie, speciellt på nya Chorus "S"

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000