HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Basport till proac-kloner
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred_J
Member

256 Posts

Posted - 2003/10/22 :  10:16:31  Show Profile Send Fred_J a Private Message
Nu sitter elementen i lådan och fronten kunde inte blivit bättre. Fräsningen blev helt perfekt.

Nu till nästa fråga:
Vad ska jag använda för basport och vart kan jag köpa den?
Ska det vara en vanlig basbort eller aeroport?

Hur har ni gjort?



Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/10/22 :  10:54:55  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Jag har köpt på ljudia tror jag det var... 80mm är perfekt 75mm invändigt...ett 30cm-rör för runt 20:- räcker för båda...

/Simon
Go to Top of Page

Fred_J
Member

256 Posts

Posted - 2003/10/22 :  11:00:20  Show Profile Send Fred_J a Private Message
quote:
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?category1=905%20&cart_id=


Det finns ett som är 75mm i diameter. Ska det vara ett sånt där vanligt papprör, eller ska man köpa en så kallad "aeroport"? Hur undviker man blåsljud? =)

Vid montering, vilket är bästa sättet att täta på?

Edited by - Fred_J on 2003/10/22 11:01:24
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/10/22 :  11:08:50  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Ja just det ja, det var lite konstigt för när jag ringde och frågade ljudia om det var innermåttet som var angivet så sa de att det var yttermåttet. Men när jag fick hem dem så var innermåttet 74-75mm perfekt... och yttermåttet några mm mer.
Köper du 75mm papprör så får du nog mao ganska rätt dimensioner...Jag kör inte aeroport, har aldrig märkt blåsljud mer än på test-cd med 30Hz ton....

/Simon
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000