Jag ska köpa lite kabel från RS-components.se tänkte jag...
Jag tänker antingen köpa 50m av 3*2,5 mm2 eller 50m av 3*4mm2. Som ni ser så kostar 3*2,5mm2 ca:15kr/m och 3*4mm2 kostar ca 26kr/m
Jag kommer behöva ca: 20m själv och kan således sälja iväg 30m... Är det någon som är intresserad av att köpa lite Nätkabel? OBS! Jag är ingen administratör utan hos mig är det kaos varför jag skulle föredra att de som vill ha kabel ska kunna komma hem till mig och hämta den i Stockholm
Jag är mest sugen på 3*4mm2, finns det någon nackdel att välja denna förutom att den är lite styvare och svårare att hitta kontakter till?
Var hittar man snygga kontakter till ett bra pris? Helst runda halvporriga kontakter som dyrare "äkta" nätkablar har.
Tack! Jag tänkte inte på det men nu har jag mailat till RS å frågat om vilka kontakter dom har som kan passa den grova kabeln, i värsta(bästa?!?!) fall blir det kanske 3*2,5mm2 kablaget isf.
Det finns ingen som vet var man kan köpa liknande kontakter som klarar 14.6mm och som kanske inte kostar mer än max 300kr? Alternativt att man kanske kan lägga en bautabeställning hos Svalander och få ner priset till ca350-400 kr/st:)
Jag såg en tråd här där 2 killar hade köpt en massa kabel från RS-Components och sen gjorde ett gäng kablar (Det var dock med 3*2,5mm2 tror jag) Men den tråden är totalt borta, eller är det bara jag som är dålig på att leta?
Kontakterna dom använder är köpta på Clasohlson.se och kostar ca 30:- styck. Apparatkontakt (art nr 22-862) och stickkontakt (art nr 32-8652) om jag inte minns helt fel. Själv så tycker jag att apparatkontakten är snäppet för liten helst för 2.5mm2 och den grövre kabeln.
Bra apparatkontakter finns det ju från tex Furutech och Wattgate tex men kostar ju då lite mer. HiEnd of Sweden säljer nog Shucko Gold stickII ifall man vill ha en lite trevligare kontakt (http://www.klubben.net/schuko_guldstick.htm).