HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på ny 2-kanals anläggning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2003/10/20 :  21:00:34  Show Profile Send radiuz a Private Message
=) Trevligt!

Jepp ja det finns ju många annonser på en SAT för 8k till 10k.. Nu ska jag bara sälja min NAD C370 och sedan fixa ihop lite flis. Så får man hoppas att det finns lite Amplifixar ute på nätet :) Silverfinishen är mycket snygg måste jag säga, även fast jag vill ha svart. Jag kommer definitivt skriva när jag har skaffat mig en Amplifix. Det ända problemet nu är val av färg och logo typen. Har upptäckt att det finns 2 st olika logotypes på SAT`n. En där det bara står S.A.T. och den andra där det står samma fast texten är innuti en "RING"... Någon som vet nått om detta? Jag anser att versionen utan "ringen" är snyggare! :) Har man tur så hittar man väll en sådan version...

www.minhembio.com/radiuz

Edited by - radiuz on 2003/10/20 21:02:27
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/20 :  22:04:26  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Min har en "RING" runt...men allvarligt talat så känns det som om det kvittar vilket...men finishen är silver...hehe!
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2003/10/20 :  22:38:44  Show Profile Send radiuz a Private Message
=) Kanske inte är världens viktigaste, insidan som räknas inte sant? Hehe! Silver är fint, tror jag kommer välja silver jag med. Allt jag valt har varit i svart utförande, mina B&W är svarta, även mina H/K prylar. Så det ska bli skönt med lite variation!

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/20 :  23:04:50  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Din anläggning kommer påminna mycket om min i varje fall förutom högtalarna då!
Jag har också NADc541 cdspelare. fast du har 541i varianten.
Den är förbättrad har jag läst. Jag köpte min cd 2002. Då fanns 541, du har 541i och nu heter den 542. Undrar vad NAD håller på med? Frågan är om det inte bara handlar om namnbyte?
Undrar om dom verkligen har gjort någon större förbättring?
Fast det är klart, låter dom nya versionerna bättre så!

mvh,
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2003/10/20 :  23:16:16  Show Profile Send radiuz a Private Message
Hehe! :) Soft.. Jepp har i versionen, ja man kan ju undra! Känns jobbigt att det kommer ut nya versioner så snabbt. Men det gör inte mig nått! Kommer antagligen sälja min CD spelare så småningom också, och sedan skaffa en CDfix istället.

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/20 :  23:41:56  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Jo..om man får råd

Jag är studerande nu och har inte ens hittat ngt sketet extrajobb!

Fast jag skulle även vilja rekommendera Thules cd till dig som ligger i samma prisklass om cdfixen. Thule 150B med digit II kortet.
Kostar runt 15000 ny har jag för mig.
Det var några här på forumet för något halvår sen tror jag som jämförde denna med betydligt dyrare cdspelare och den stod sig mycket väl i det testet! Dessutom är den byggd för att spelas i balanserat läge och Amplifixen lär låta bäst när den matas med balanserad signal! I och för sig har cdfixen balanserade utgångar också men jag undrar om inte Thulen är bättre?

Sen finns det ju Meridian 507. Den ligger på runt 20k ny.
Meridian är ett märke jag bara måste få lyssna på ngn gång.
Dom ligger onekligen i fronten när det gäller utvecklingen av moderna cdspelare. 588 hade jag gärna ägt om jag hade haft råd!
Man har sina uppgraderingsplaner..frågan är bara när?
Om 10 år eller? Den som väntar på ngt gott...

mvh,
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/21 :  00:00:23  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Du kan få köpa min 588 om du vill

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/21 :  00:29:17  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Tyvärr....otroligt pank!
Ska du verkligen sälja din? Är du inte nöjd?
Men annars tack för erbjudandet!
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2003/10/21 :  00:55:38  Show Profile Send radiuz a Private Message
Svårt med jobb nuförtiden! :( Det kan jag hålla med om, men har ju mycket prylar som jag kan sälja! :) H/K AVR 4000, DVD-10, NAD C370 och NAD C541i. Sedan blir det väll a-kassa om jag inte hittar jobb, vilket ger lite flis i månaden. Och nu när man får en Amplifix för 8k snåret så har man ju råd med en sådan till att börja med. :)

Thule verkar också ett bra märke! Fast det är ju iofs snyggare om man har en matchande anläggning. :P Man kan ju få en CDfix för 10k snåret.. Har nog inte råd mer än att lägga ut 10k på en CD spelare. Längtar till att få använda mina B&W igen, och även ge dom rättvisa! Dom kan säkert prestera mer än vad dom gör nu med NAD komponenterna.

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/21 :  01:05:41  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Det kan dom garanterat.

Mina egna högtalare än inte särskilt dyra, snarare budget hifi och innan jag bestämde mig för att köpa en Amplifix drevs mina högtalare av en H/K avr4000. Sjukt, vi verkar ha ännu fler likadana prylar!
Sen fick man ett ljudlyft som hette duga med Amplifixen!
Innan dess hade jag provlyssnat på H/K 670 och Primare i20.

mvh,


zzzzz....ska upp tidigt.

Edited by - hifirocker on 2003/10/21 01:08:14
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2003/10/21 :  01:10:56  Show Profile Send radiuz a Private Message
L8r man! :) Hehe, ibland är det underligt. =) Amplifixen kommer jag nog bli mer än nöjd med!

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/21 :  01:12:29  Show Profile Send Rydberg a Private Message
hifirocker> Jo jag är nöjd, kul att prova nått nytt bara

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/21 :  15:38:01  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Rydberg:
Jag tycker din anläggning är väldigt fin och säkert mkt välljudande
(finns väl ingen anledningen att byta en sån fin cd!), men det är klart, det där cdspelar testet ni hade i Norrköping för någon vecka sedan kanske gjorde dig sugen på att byta/uppgradera!?
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2003/10/21 :  16:53:34  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Vad gäller förstärkeri som inte är jobbigt ljust kan jag rekommendera det jag har själv, nämligen för- och slutstegskombo Luxman C-03 och M-03. Försteget är klass A och har ett mycket bra RIAA-steg. Slutsteget är mycket kraftfullt. Finns endast begagnade tyvärr, någonstans mellan tio och femton år gamla. Du får tag på kombon (i snygg champagnefinish) för ca 8000 kr. Mycket för pengarna är bara förnamnet.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/21 :  17:20:07  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Hifirocker> Nja, jag tyckte min cdspelare var bäst av de vi testade men gunget från Wadian har jag svårt att glömma. Ska jag prova nått nytt så blir det Audio Research CD3 i så fall.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/21 :  23:06:37  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Rydberg> Den cdspelaren är ju inte precis billig om man köper den ny. Hur får du råd???
Har du testat den? Jämfört med din Meridian, hehe?

mvh,

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/22 :  01:51:08  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Man behöver inte köpa den ny, man kan hitta den billigt om man bra vet var man ska leta Jag är ju fattig student som lever på studielån så egentligen har jag inte råd men det gäller att prioritera.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2003/10/28 :  21:21:46  Show Profile Send radiuz a Private Message
Nu har jag fått sålt min NAD C370 iaf för 5000kr! Tycker jag är riktigt bra! :) Så snart är det väll dags för att hitta en beggad SAT Amplifix! Fan vad man längtar...

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/28 :  21:30:54  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
radiuz: Gratulerar till att du fick sålt din stärkare till ett bra pris!
Om du har tur behöver du nu bara 5000kr till för att hitta en beggad amplifix!
Om jag vinner några hundratusen kan du garanterat få köpa min! Nu ska jag nämligen skrapa en lott....nitlott...kanske?

mvh,
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2003/10/28 :  22:07:10  Show Profile Send radiuz a Private Message
Tackar! :)
Hehehe... Skulle vara najs allt! :P Trevlig, hoppas du vinner ;) Hah..

Mvh

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/28 :  23:16:45  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
radiuz:

Tyvärr..nitlott men kolla in denna annonsen på hifimagasinet:

www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=18847

Kanske kunde vara något!
Sök på amplifix så lär du få några träffar där. Där var nån som sålde sin för 10k i Göteborg. Snabba dig så kanske någon av dem kan bli din!

mvh,


Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2003/10/28 :  23:51:38  Show Profile Send radiuz a Private Message
Tackar hifirocker! :) Ska försöka få tag i lite mer flis så blir det en Amplifix tillslut.. =)

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/10/29 :  09:34:31  Show Profile Send Johansson a Private Message
Ifall du hittar en Amplifix så kan jag tipsa dig om en cdspelare som enligt mitt tycke kompenserar för Fixens aaaaningen ljusa röst, och det är en Quad CDP. Tyvärr så är den inte balanserad, men den spelar ljusår bättre ihop med min Amplifix än vad min förra Thule DVD250B gjorde.

Kominationen SAT och Thule lät (med mina högtalare och i mitt rum, bör påpeka det så ingen blir putt.) lite för kallt och lyckades inte riktigt få fram den naturliga fylligheten i röster och instrument. Quaden har inbyggd volymkontroll och är dessutom 5000 kronor billigare än Thulen så för min del var det inte så mycket att fundera över. Just nu kör jag Amplifixen som slutsteg och använder Quadens volympott.

Lycka till med letandet!

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2003/10/30 :  01:18:45  Show Profile Send radiuz a Private Message
Tackar Johansson! :) Intressant, jag kommer dock att behålla min NAD C541i CD spelare ett tag framöver. :)

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2003/10/30 :  21:39:05  Show Profile Send radiuz a Private Message
Hmmm, SAT Amplifix är ju somsakt en förstärkare jag vill köpa! Men hur skulle t.ex ett NAD S200 steg låta tillsammans med ett varmt försteg? :P Man blir ju sugen allt. Vet dock inte om det går, eftersom B&W är ljusa i ljudet och NAD S låter kyligt enligt det jag läst?

Attans att dom där "blåa dioderna" ska locka än så mycket! :( S200 är ju en prydlig pjäs och skulle säkert impa på polarna. Men man kan ju inte köpa en pryl bara för utsidan heller.. :)

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000