HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 vad var det för test igentligen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2003/10/18 :  00:20:57  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
Hejsan!
Har för mig jag läst någon eller några skriva att man kan/bör göra ett...tror det hette "D/A-test" på sina hörlurar...eller nått liknade utryck? Har sökt på forumet men kan inte hittat nått...blev lite fundersam så här på kvällen vad det igentligen handlade om... Nån här som kanske vet vad vad det handlar om? (jag är inte alls säker på om det hette D/A-test...men nått liknade iaf..) d/a är väl digital/anlalog väl?

Ingen hifi-tok, men har ett par grado sr80 iaf....

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/10/18 :  00:55:43  Show Profile Send Ayn a Private Message
Du kanske menar ett A/B-test?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/18 :  08:01:10  Show Profile Send niklas a Private Message
Eller F/E-test?

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2003/10/18 :  22:51:08  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
JA!! A/B-test menar jag ju försås
ok...då ställer jag om frågan: Vad är det ett A/B-test på hörlurar för något?

Ingen hifi-tok, men har ett par grado sr80 iaf....
Go to Top of Page

Poze
Member

79 Posts

Posted - 2003/10/18 :  23:02:31  Show Profile  Visit Poze's Homepage Send Poze a Private Message
Du kopplar helt enkelt in båda lurarna, ena i A på din förstärkare och den andra på B. Sedan sätter du in en av dina favorit-skivor och lyssnar på några låtar. Sen gör du lika dant på de andra hörlurarna. Finns olika mönster som man kan rätta sig efter. Det är nog det effektivaste sättet att testa ljud-prylar på.
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/10/19 :  01:00:08  Show Profile Send sampix a Private Message
Oftast rekommenderas det dock att göra A/B/A-jämförelser,.. Då man får ett mer säkert test. Har jag hört

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2003/10/19 :  11:20:20  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
ok!
Någon som gjort något sådant test på grado sr80? och i.s.f. hur resulterade det?

Ingen hifi-tok, men har ett par grado sr80 iaf....
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/10/19 :  13:07:12  Show Profile Send poppop a Private Message
Hallå! Det är ju det som är grejen!!! Att du själv ska utröna resultatet!!!! Hittar du ett par andra lurar du tycker låter bra så gör du själv ett AB test för att kolla om DU tycker att dom låter bättre än dina nuvarande... Det är vad DU tycker som är det viktiga! Inte vad andra tycker... Vad gäller lurar så är det ju mycket som spelar in! Jag har ett par lurar som jag tycker låter helt okej, men som jag efter ett tag upptäckte att jag fick ont i huvudet av för att dom klämmer för hårt om huvudet! Så nu ligger dom på hyllan. 2000 spänn kastade i sjön...

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2003/10/19 :  16:02:46  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
iofs...
(lite nyfiken vad andra tycker bara)

Ingen hifi-tok, men har ett par grado sr80 iaf....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.57 sekunder. Snitz Forums 2000