HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mest överskattade produkt i branschen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2003/10/20 :  18:03:05  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Kan möjligen stämma att Linnfanatismen lugnat sig en smula ute i stugorna nuförtiden, det var ett par år sedan jag frekventerade den lokale handlaren i stan (Tonläget, Gbg). Kanske har saker och ting ändrats, givetvis bra om det har det. Men som sagt, åtminstone för ett par år sedan fick man sig en predikan bara man stack in huvudet i butiken.

PS. Har alltid gillat LP12:an. Som alla andra antar jag. DS

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/10/20 :  18:12:57  Show Profile Send mag a Private Message
quote:
även transparent cables förtjänar ett omnämnande

Men dom har ju ivart fall som mål att göra ofärgande kablar, till skillnad från vissa andra*

*tex nordost

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath

Edited by - mag on 2003/10/20 18:13:30
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/10/20 :  18:44:43  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Svar till "whiskyman" sida 2.

Jag har lyssnat på QRS Tellus, Saturnus, Neptunus och Jupiter. Av Bladelius har jag lyssnat på Amplifix, Cd fix, Thor, Grendel, de nya stora monoblocken samt äldre Advantageförstärkare. Har jag då inte rätt att ha en uppfattning om dessa produkter?

Ärligt talat tycker jag att dessa produkter låter dåligt. Återgivningen är klinisk, död och omusikalisk.

Jag gör inga anspråk på att uttala mig om hela high end segmentet. Däremot kan jag öppet säga att inget av de system jag lyssnat på, och som faller under high end fliken, låtit bra. I detta segment förefaller tillverkarna konkurrera med andra medel än musikaliska egenskaper hos produkterna. I stället spelar på man konsumentens strävan att hitta det häftigaste som går att köpa för pengar.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/10/20 :  18:53:30  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
Ekan, då måste du höra Linn, någon gång!
Med med musiken som fokus, spinner Linn åttor likt en F1-bil kring resten av hi-end träsket, som till formen antar en gammal Grålle i jämförelsen!

..så är det ju!
mvh siffernisse

Edited by - Siffernisse on 2003/10/20 19:04:13
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2003/10/20 :  19:05:13  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Siffernisse - Linn: I rest my case! ;-)

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/20 :  19:08:27  Show Profile Send Bravo a Private Message
Som sagt, Linn är en av raden märken i F1-träsket.

Bravo
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/10/20 :  19:19:53  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Linn spelar ju iaf skiten av Bladelius och QRS. Så mycket står ju klart.

Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/10/20 :  19:57:14  Show Profile Send gcs a Private Message
Lasse78: Jag stöttar dig gärna och håller med.
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/20 :  20:28:06  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
"Linn spelar ju iaf skiten av Bladelius och QRS. Så mycket står ju klart"Är det bara din åsikt, eller är det den enda "sanningen"?
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/10/20 :  20:35:17  Show Profile Send Magnuz a Private Message
" Tillägg: Den typiska Linnlådan (liksom Meridian) är dessutom ful som stryk. Men smaken är olika."

Den är ju det, ja. Jag tycker att just Linn och Meridian gör de snyggaste produkterna. Meridian är iofs mest fulsnygga på något sätt.

"Kolla på deras hemsida så ser du varför. Där står nämligen inget av vad du skriver om. Då kan du inte skriva att det är en "marknadsföringsbedrift" från Linn."

Linn kanske inte bedriver all sin marknadsföring via hemsidan...
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2003/10/20 :  20:35:28  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
;-))

Känsligt läge verkar det som...

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2003/10/20 :  20:45:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej,
mycket tycke och smak. Bra för det har vi alla rätt till.

Jag tycker att de Linn produkter jag hört låter helt Ok. Jag har också hört Bladelius och QRS produkter som låter bra de med.

Det finns ingen sanning när vi pratar tycke och smak, framför allt inte på Hififorum.nu
Sluta upp med tuppfajten eller ta den någon annanstans!

Vänligen,
Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2003/10/20 :  20:49:40  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Ja förlåt Pac, det var bara oemotståndligt upplagt för smash på ett inlägg här för ett tag sedan. Nu slutar vi med tramset, eller hur?

Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2003/10/20 :  21:07:48  Show Profile Send CC a Private Message
Sicken sandlåda Dags att stänga denna tråd, va?

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/10/20 :  22:29:42  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
"Ja förlåt Pac, det var bara oemotståndligt upplagt för smash på ett inlägg här för ett tag sedan."

- Hälre hårt i sargen än löst i mål!

mvh/ siffernisse
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/20 :  22:39:30  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
quote:
Linn spelar ju iaf skiten av Bladelius och QRS. Så mycket står ju klart.

Yeah right

Skärpning för...!!
Sådana inlägg borde förbjudas oavsett vilket märke det handlar om, så fruktansvärt löjligt...sånt gjorde man när man var 5 år.
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/10/20 :  23:03:55  Show Profile Send MaS a Private Message
Tja allt som sitter imellan inspelningen och återgivningen.

Borde ju va bättre att vi la mer kulor på konserter istället för dyra apparater, tycker jag iaf.

MMM Vintern har börjat komma hit skrapar rutorna nu igen, snart siteer man å se hur snön bara vräker ner över min by och samtidigt smuttar jag på en väl vald varm dryck å njuter av en skiva å drömmer mig bort å önskar att jag vore där.

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/10/21 :  00:57:40  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Märkligt...

Jag framför åsikten att jag håller Linn högre än Bladelius och QRS. Vari ligger problemet? Men jag kan väl omformulera mig:

"Jag anser att Linns produkter är bättre än Bladelius och QRS".

Bättre?

Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/21 :  00:59:56  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
bättre...
Som vanligt överreagerade jag kanske lite.. Men jag tycker sådana inlägg känns så överdrivna och fjantiga. Jaja...

mvh,

Edited by - hifirocker on 2003/10/21 01:10:43
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/10/21 :  01:19:46  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
zzzZZZZZzzzz....barnungar......zzzZZZzzz....
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/21 :  08:23:42  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Mest överskattade produkt? Svårt.... Mest överskattade topics? Såna här... blir ju bara bråk och gnäll av dem!

Tänk om folk kunde göra lika många photoreportage som de gör såna här topics... oj va kul forumet hade blivit då!

Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/10/21 :  10:41:36  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Tänk om folk kunde göra lika många photoreportage som de gör såna här topics... oj va kul forumet hade blivit då!

Det kan ordnas, jag får snart min nya Sony STR-DB780. Om ni vill så kan jag göra ett sådant där fotoreportage där jag öppnar den och visare hur den ser ut inuti.
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/10/21 :  10:59:56  Show Profile Send stargazer a Private Message
Slightly OT, men

quote:
Hellre hårt i sargen än löst i mål!

Det var faktiskt rätt kul, siffernisse!

Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/10/21 :  12:05:59  Show Profile Send matså a Private Message
Marbrink, varför tycker du Hd 600 är överskattad?

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/10/21 :  12:22:53  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:
Marbrink, varför tycker du Hd 600 är överskattad?

Missuppfatta mig inte. Det är en riktigt bra produkt. Men den är absolut inte världens bästa dynamiska lur och ska inte tveklöst rekommenderas i varenda hörlurstråd. Den är egentligen en i raden bland andra lurar. Den är inte kung på nåt sätt....
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000