HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tuners och radiomottagning?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/17 :  18:20:33  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Ok, jag har fortfarande en gammal Pioneer F-737, som väl var relativt okej när den släpptes ca 1990 kanske (på den tiden nämnda firma höll åtminstone någotsånar habil klass på sina prylar). Förut fick jag rätt vettig radiosignal via centralantennuttag, sedermera än bättre via "snöre" längs med fönstret. Numera låter dessvärre bådadera rätt illa. Till saken hör att jag lyssnar mycket sällan på radio. Som övrig fakta kan anges att jag bor på tredje våningen (inkl. gatuplan) i ett hus med 7+1 våningar. De flesta kåkarna här i trakten ser ut ungefär så. Just ovanför är ett berg, men platt i övrigt. Väderlek, närliggande el och en lång räcka andra faktorer påverkar även de. Börjar bli taskig på fysik så vore tacksam för tips. Hoppas frågan är av ett visst allmänintresse.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/18 :  15:37:37  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Inte någon som har erfarenhet av tuneranvändning i områden med mycket höghus? Har ett minne att jag skulle ha läst en artikel som behandlat detta, men minns dessvärre inte vad det stod.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/23 :  23:07:32  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Det funkar väl någorlunda nu. Exempel på vettig kabel+antennförstärkare (för finliret)?

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000