HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Chockerande (positiv) ljudupplevelse?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/17 :  17:54:04  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Medger att det känns aningen taffligt att ha en tråd av galluptyp, men tycker att det är väldigt trevligt att överraskas positivt av nåt i ljudform. Personligen berörs jag inte alldeles oerhört av fin hifi som av en riktigt j-vla övertygande konsert. Av alla band så har Turbonegro lyckats övertyga mig mest med en show som va ohyggligt intensivt och det rullade liksom hela tiden. Jodå, det är okej att va tonåring hur länge som helst. Live e live så att säga. Särskilt om man känner ljudet fullständigt...

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/10/17 :  18:29:56  Show Profile Send lasselite a Private Message
Vad vill du säga?
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/17 :  18:31:06  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Närmast det att hifi dessvärre inte lyckas övertyga mig rent emotionellt som liveljud.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/10/17 :  18:37:56  Show Profile Send lasselite a Private Message
Och då vill du?
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/17 :  18:38:56  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Tja, passar det inte alls så kan man ju med fördel inte bry sig alls så självdör alltihop.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/10/17 :  18:39:29  Show Profile Send lasselite a Private Message
Känner att det är dags för så du inte tar illa upp. Kanske är jag trög men jag fattar inte vad du vill diskutera
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/17 :  18:43:26  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Oki, vad för slags musikåtergivning som kan antas beröra folk i positiv bemärkelse. Lyssning i hemmiljö kan tänkas vara en variant som attraherar endel, dansgolv på nattklubb en annan, liverock en tredje etc. Hur står sig hifiupplevelsen rent psykologiskt mot andra ställen där det erbjuds musik? Såja, nu borde det väl vara klarare. No hard feelings.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/10/17 :  19:06:27  Show Profile Send lasselite a Private Message
OK då fattar tillochmed jag

Jag har för få hifitokar i min bekantskapskrets, så vad gäller hemsystem är mitt eget oslaget. nedsläkt, relativt högt och the wall med pink floyd givetvis är det inskaffat efter mina preferenser och det finns saker jag vill förbättra. men jag hoppas på träffen i Linköping.

Danshak: en kväll på Motala statt sån jävla torr, fast, brutal bas, byxfladder!!! Utomhus dessutom!

Går på allt för lite konserter för att kunna uttala mig.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/17 :  23:05:20  Show Profile Send Bravo a Private Message
En riktig livekonsert är nog oslagbar, fördelen med hifi är att du kan lyssna på musik som du aldrig skulle ha kommit i närheten av annars.

Bravo
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/10/17 :  23:12:57  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Var och lyssnade på Othello på Malmö Operan "Storan" i går kväll, och det är nog ingen "High-End" anläggning som kan återge samma upplevelse som att sitta i salen.
Någon som hostar, harklar sig eller andra ljud, detta ger en närvarokänsla som inte finns på skivorna.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo


Edited by - Gemeni on 2003/10/17 23:14:42
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000