HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bi-Wiring av QRS Saturnus
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2002/08/30 :  10:21:03  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Funderar på om det fungerar låt oss säga att man har en kabel av ett märke för basen ( en som är bra på bas) och en annan för mellan & diskant( en silverkabel tex) kan det fungera bra eller blir jag helt vilse i pannkakan men en sån konfiguration ?.

mvh André.

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/08/30 :  10:31:49  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Fråga Pjotre! Han har nog hur bra koll på det där som helst.
Men Visst borde det vara som du säger!

*HMS kabel
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/30 :  10:31:50  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
jag har testat det hemma, dock inte med samma prisklass på högtalare=)=)=)=)

men det funkar bra, testa bara flera olika kombinationer, låna hem å testa allt vad du är värd=)

"Sed fugit interea, fugit irreperabile tempus"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/08/30 :  10:58:11  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Halloj!!

Jo asså att köra Saturnusen biwireat är kalas! Men matchningen mellan kablarna är ganska viktig! Bara för att en kabel är bra på bas och en annan på övre registren så innebär INTE det att slutresultatet blir bra. Men som sagt, testa med lite olika kablar och till slut hittar du en bra kombo... Jag kör ju biampat hemma nu och har Transparent Ultra XL till basarna och har sen provat med diverse olika märken till topparna... Har ännu inte funnit något som är perfekt... Kan man hitta samma kabel till både bas och övre så är det nog att föredra.... Valhalla tex...

Nu bytte jag ju högtalare i onsdags och kan direkt säga att Saturnusen är lite mer "förlåtande" på kabelvalet till än vad Neptunusen är...

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/08/30 :  11:08:18  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"Jo asså att köra Saturnusen biwireat är kalas!I Kan bara instämma med föregående talare, Kör den kabel som HifiConsult skickade med när jag köpte mina. Det är en Ixos 6004, dvs det är en kabel avsedd för biwiring. Körde tidigare Supra Ply 3.4 till diskantregistret och en äldre kabel av märket Qed till basregistret. Men biwiringkaneln är klart bättre. MvhKristofer

Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2002/08/30 :  12:31:32  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Just det ja, Tja att testa en massa olika kablar blir knepigt då man är bosatt i obygden, men naturligtvis är ju det det enda rätta sättet eller att ha två likadana. Idén kom då jag läste tyska Stereoplays kabel ranking lista, de har 3 kategorier för kablar, analytiska kablar/ neutrala kablar och varma basstarka kablar, då den kabel jag har är av den varma basstarka typen, så var då tanken att man kanske kunde få en ytteligare förbättring av mellan/ diskant om jag till den hade en kabel ur den analytiska eller den neutrala kategorien,,vi talar här om kablar som kostar 5-8000:- kr för ett par om 2.5 meter ungefär. förslag ? .

André.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000