HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bättre stämning på forumet?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/10/15 :  01:19:59  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Någon skrev för en tid sedan att stämningen här på forumet förbättrats den senaste tiden. Ta en titt på följande tråd och skaffa dig en egen uppfattning:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20450

Tråden ovan, och hela den soppan som föregick moderatorernas avgång, aktualiserar en fråga: är folk inom hifibranschen (och därmed avses alla berörda - köpare som säljare) mer dumma i huvudet än brukligt?

Frågan tänker jag lämna obesvarad, men klart står att den alla gånger är motiverad. Jag har svårt att tro att en diskussion som den ovan skulle kunna uppstå på ett forum om hus och trädgård (för sådana forum finns det också).

Det verkar finnas en icke sinande flod av konfliktmöjligheter bland människor som sysslar med hifi. Vad beror detta på? För det första tror jag att ekonomiska intressen alldeles för ofta försöks paras samman med en opartiskhet. Här på forumet finns en uppsjö medlemmar med ekonomiska intressen i branschen. Visst, dessa besitter garanterat kunskap utan vilken forumet skulle vara sämre. Situationen är emellertid problematisk och detta är bara ett konstaterande från min sida.

För det andra finns det hos skrämmande många inom branschen en fundamentalism. En betongfast övertygelse om hur saker och ting förhåller sig, och fan ta den som trampar på denna övertygelse. Med denna typ av människor, som uppenbarligen florerar på detta forum, är det meningslöst att föra en debatt.

Slutligen finns det personer som spelar i en så låg division att de gör narr av en annan forumsmedlem för att denne gör stavfel. Kommentarer känns för denna skara överflödiga.

Detta debattinlägg löser knappast några nuvarande eller tidigare problem. Det är endast ett bittert konstaterande av att det som borde stå i centrum av ett sådant här forum, d.v.s. MUSIKEN, så totalt faller bort av olika anledningar.

Detta är mitt inlägg i debatten. Härefter kommer jag att återgå till de trådar som relaterar till hifi och musik. Det är nämligen detta som intresserar mig - inte pajkastning.

Erik Andersson for president!

Edited by - Mr Ekan on 2003/10/15 01:21:51

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/15 :  01:41:39  Show Profile Send Bravo a Private Message
Ett tillfälligt mellanspel får vi hoppas.

Bravo
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/10/15 :  02:04:04  Show Profile Send hal a Private Message
Vi får hoppas att det var ett tillfälligt snedtramp, orsakat av personliga tillkortakommanden utanför hifivärlden.
Kan förstå att någon enstaka individ tillfälligt av olika orsaker kan hamna snett med sina inlägg. Vid dessa tillfällen är det viktigt att vi andra inte reagerar med storsläggan utan verkar på ett sansat sätt.
Tror det skulle vara till god hjälp om man inte tog allt så personligt.
Trots allt är ju 99% här för att ha trevligt.


Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/15 :  06:20:07  Show Profile Send poman a Private Message
Det var jag men det finns tyvärr alltid folk som inte vet när dom ska
sluta diskutera en sak när dom inte kommer någonstans utan det bli
till slut personangrepp istället tråkigt men annars så tycker jag nog att det blivit lugnare och jag hoppas att det ska hålla sej så.


Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/15 :  08:50:16  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Tyvärr är det inte bara Hi-Fi folk som kan begå övertramp.
Har varit på ett antal forum för båtmänniskor, och där har det understundom varit 7 resor dj*vligare.
Topic: Har problem med min Volvo Penta..........kan ni hjälpa mig.
Reply: Dra åt he*vete din dj*vla amatör, kan du inget ska du inte skriva.....osv.
Så visst finns det värre, och jag tycker det här käbblet vi har haft här, inte har varit så farligt.
Go to Top of Page

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2003/10/15 :  09:04:22  Show Profile Send Nothing a Private Message
självförtroende!?
Ofta faller det på självförtroende, tål man kritik så tål man att gå vidare och kan därför ha en öppen dialog, det är det allt handlar om.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/10/15 :  09:19:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Vi spårade ur igår.

Jag och Epkpeng jobbar hårt på att vi skall få in fler moderatorer så att vi kan vara på fler ställen på forumet samtidigt.

Fram tills vi kan presentera våra nya medarbetare så får vi alla agera lite "större" och hjälpa varandra.

Jag har skrivt det förut och det tål uppenbarligen att upprepas igen, låt oss bemöta varandra med respekt och frågor inte personangrepp och glåpord.

Vänligen, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2003/10/15 :  09:24:35  Show Profile Send Per100 a Private Message
Låt PAC reda ut nämnda tråd och de "ödmjukhetsproblem" som vissa har. Alla inlägg som tyder på dåligt omdömme måste succesivt försvinna eller så kommer denna mötesplats, för seriöst hi-fi intresserade som både ställer frågor och har svar, att upphöra. Jag litar på PAC och Ekpeng.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/10/15 :  15:17:58  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Det där var ju ljusår från den skit som hände förr. Här var folk i alla fall raka, det var ingen som höll på att fippla med tråden, skriva ett inlägg, sen ta bort det och allmänt jävlas. Man får "agree to disagree" ibland.
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/15 :  17:01:41  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Jag tror också att folk har lättare för att vräka ur sig spydigheter på internet än om de hade suttit "face to face" och diskuterat det hela. Det är nog lättare att skriva saker och stå för det än att säga det direkt till en person och sedan försöka stå för det.
Med lite mer ödmjukhet och öppenhet blir det säkert bra.

mvh,
Go to Top of Page

KC
t f ökenräv

447 Posts

Posted - 2003/10/15 :  17:21:28  Show Profile Send KC a Private Message
Äsch, den där tråden var väl inget att bli upprörd över?
Den dagen det bara är ja-sägare sticker jag :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000