HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rega P25 och liknande...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

qwert
Member

115 Posts

Posted - 2003/10/14 :  21:43:59  Show Profile Send qwert a Private Message
Är det nån här som äger denna skivspelare, eller som åtminstone lyssnat på den? Det lutar åt ett inköp, men det finns ju lite konkurrenter i prisklassen. Hur är det men Thorens nya 800-serie?
Hade tänkt kombinera med Goldring 1042 pickup, låter det vettigt?
Phonostärkare som lockar är Vincents modell, fast jag är lite sugen på pro-jects rörsteg. Någon som lyssnat på det?

Hi-fi OCH musik

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/14 :  21:46:54  Show Profile Send lasse78 a Private Message
För Thorens 800 är det nästan aktuellt med lämplig MC-pickup.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/10/14 :  21:58:21  Show Profile Send Dimitri a Private Message
P25 varkar rätt. Se till att köpa den med rg600 arm, eller rg250 modded arm. Annars kan du modda 250 armen hos origin live, eller köpa motvikts uppgrad. hos Svalandder och senare modda kabeln med Cardas Incognito.
Bra köp!!!
Dimitri
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/10/14 :  22:18:08  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Jag har inte lyssnat på Vincent, men är inte den ganska billig och underkill i sammanhanget? Jag skulle köpt något bättre till en sådan spelare, i alla fall på sikt.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2003/10/14 :  22:31:02  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
Hej har haft min p25a i en dryg vecka nu, kör med vincent-riia som du nämner. Har hittils bara kört med billigaste Grado pickupen för 490 kr, det låter redan mycket bra tycker jag, och i morgon kommer förhoppningsvis min Grado Platinum, och då ska det hända en hel del tydligen.

Jag är då mycket nöjd, har inte gjort några A/B jämföresler med andra spelare men Regan spelar musik, det är kul att lyssna, man glömmer allt vad hifiparametrar heter, de finns där men fokus är på musiken, precis som det ska va.

Sen har den ju ett mycket låg estetisk imponatorfaktor, den ser ju mer ut att kosta 2000 än 10000. Det är väl lite efter tycke och smak vad man gillar, men du ska definitivt provlyssna den, tror inte att du blir besviken

mvh
micke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000