HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Arcam FMJ A32?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/14 :  20:50:06  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Nämnda modell måste jag säga att jag är nöjd med (integrerad förstärkare), men det är alltid intressant att höra andras intryck. Verkar vara en ärlig medtävlare i sin prisklass med ett genomgående rätt behagligt ljud.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/15 :  00:06:04  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Aracm FMJ A32

Har en hemma som jag haft och spelat på i några veckor.

Positivt:

Spelar rent, rappt och välupplöst.


Negativt:

"Metallisk" klang, saknar "kropp", basen är inte djup för fem öre, kan skapa lyssningströtthet



Som med allt annat så låter den riktigt bra om man parar den med rätt grejer. Gärna med högtalare som är varma, romantiska och med en djup bas.

Spelar på Arcam Fmj cd 23t, Arcam Fmj A32 och Sonus Faber Cremona Auditor och det funkar mycket bra tillsammans.

Jag tycker dock att Arcam fmj A32 ligger bra till i sin prisklass, men p ga avsaknaden av pondus och djup i basen samt den något metalliska klangen så når den inte upp till dom bästa i prisklassen.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/15 :  00:10:58  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Min förra Arcam Diva A75 va också lite analytisk, vilket på sätt eller annat verkar dyka upp bland märkets grejer. Med tanke på att högtalarna JBL 4410A låter kargt (jodå, jag vet) så verkar det rimma illa med det du anger. Det är ju sen en annan sak hur det "ska" låta och delvis vana. Det förblir dessvärre ofta en individuell affär.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/10/16 :  22:13:51  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Hmm, undrar hur Arcam A80 låter.
http://www.musicalapproach.co.uk/news/arcam_a80.htm

"The latest amplifier in the DiVA range, the A80 incorporates many of the lessons learnt since Arcam launched the class leading A85 amplifier almost three years ago."

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/17 :  17:44:59  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Ha inte hunnit lyssna men Hifi Choice snackar om "high-end bargain", "makes high end affordable" och "87 % overall score". Viss reservation dock för att magasinet är från Storbrittanien.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/10/20 :  09:24:59  Show Profile Send bjarne a Private Message
>Halbermensch
Det märks att det är en kraftigare förstärkare än A75+. Den har relativt sett ett lugn och djup som A75:an inte har. Mycket väl investerade tudenlappar (det är väl 2st eller nå´t sånt) att ta det steget upp om man nu vill ha arcam.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/10/20 :  09:57:28  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Lite fel ställe att ha denna debatt....eller har du recenserat den..

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/20 :  22:16:04  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Lyssnade på A80:an idag. Jag tyckte den lät helt okej för att vara en förstärkare i Arcam diva serien och rejält mycket bättre än A75plus. Men den är inte in närheten av fmj A32. Inte riktigt lika bra som A85 heller men helt klart en trevlig förstärkare i prisklassen om man vill ha Arcam.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/10/21 :  01:27:09  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Jag är antagligen dum i huvet, men var är recensionen? Jag fattar inte......

Edited by - vecc on 2003/10/21 01:29:40
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/21 :  06:29:55  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Svårt att hålla sig...Nej, det är väl ingen djupt analyserande recension av avhandlingskaraktär, snarare en ytlig genomgång. Kunde om möjligt ha satt frågan till en viss avdelning. Beklagar om det irriterar. Hursomhelst är det onekligen det bästa jag nånsin hört från Arcam.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000