HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Har någon erfarenhet av Anthem slutsteg ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2002/06/20 :  18:13:21  Show Profile Send ryst a Private Message
och då Anthem MCA5mkII men även 2-kanalaren Anthem MCA2mkII är intressant.

Tillverkare är Sonic frontiers, om någon inte kände till det.



Edited by - ryst on 2002/06/21 22:23:5

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2002/06/21 :  22:25:41  Show Profile Send ryst a Private Message
Är det ingen som lyssnat på detta slutsteg ?

hmmm ok då, det är väl midsommar idag :)
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/06/23 :  11:03:50  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

och då Anthem MCA5mkII men även 2-kanalaren Anthem MCA2mkII är intressant.

Tillverkare är Sonic frontiers, om någon inte kände till det.



Edited by - ryst on 2002/06/21 22:23:59




Jag har en del erfarenhet av Anthem, inte bara MCA- slutstegen.
Jag kör själv med ett MCA3 till min hembio.

Det här med 3-kanals slutsteg är bra lösning. Den perfekta uppgraderingen till din hembio om du har en hyfsad reciver.

Jag tycker Anthem slutstegen är prisvärda. När jag kopplade in den i min hembio så lyfte det hela mitt hembio intresse. Från att ha varit en utsmetad ljudbild till ett myller av detaljer och perspektiv i djupled som jag inte trodde var möjligt för en hembio att prestera.
Jag minns så väl när jag började med att spela musik i 2- kanals läget utan support av subarna, jag blev så osäker på om subarna blivit urkopplade så jag var tvungen att gå fram och kolla en extra gång, helt otroligt vad ett slutsteg kan göra.

Således rekommendera jag alla som sitter med en hembioreciver av hygglig klass att prova med ett 3- kanals slutsteg. Ni kommer att bli förvånade!!!! Det är förmodligen den bästa uppgradering ni kan göra. Om ni även skall lyssna på musik så är det förmodligen ett måste.

Mvh
Audionet


Edited by - Audionet on 2002/06/23 11:19:2
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2002/06/23 :  12:43:29  Show Profile Send ryst a Private Message
tack för svaret, låter som något man borde låna hem och testa.
Synd bara att man måste betala för leksakerna också, blir till att panta lite burkar :)
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/06/23 :  19:41:01  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

tack för svaret, låter som något man borde låna hem och testa.
Synd bara att man måste betala för leksakerna också, blir till att panta lite burkar :)





Om du har möjlighet till att låna hem, så gör det. Jag tror det kan passa bra med dina Marantz grejor. Dina B&W högtalare kräver ju kraft så 200 watt kan ju inte vara fel. Om det inte skulle passa dig och dina grejor så är du i alla fall en erfarenhet rikare

Mvh
Micke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000