HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hmm. Var ligger bristen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/10/11 :  23:36:42  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Är Primares D20 egentligen särskilt bra? Jag använder den tilsammans med a20mk2 av samma märke. DOCK saknar jag lite engangemang i ljudbilden. Ska man välja en annan cd-spelare för att för en bättre kombo? Eller är det så att allt hänger på mina Audio pro Black Diamond högtalare? Det känns som om att det är nåt som inte stämmer - kanske är det alltid så!?


Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/10/11 :  23:52:42  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Audio pro Black diamond är lite ljusa i klangen men jag tycker att det var bra driv i dom.
/Mikaell.
Go to Top of Page

lindbergmalmoe
Member

185 Posts

Posted - 2003/10/12 :  01:26:38  Show Profile Send lindbergmalmoe a Private Message
Jag lyssnade på kombinationen i 20 (integrerad) + d20 ? (cd.n) och jag kan hålla med dig om att det lätt lite tråkigt (oinspirerande, i form av saknaden av driv i musiken). Prova med en cd från marantz alternativt audio anoalog så tror jag att du kommer att bli mer nöjd (fullt nöjd blir man aldrig)
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/12 :  02:59:53  Show Profile Send niklas a Private Message
Jag tror att det är högtalarna som ska bort (fem myror, någon? )!

Alltså, att det saknas "engagemang" kan ju bero på tusentals grejer, men om man ser till komponenterna så borde det vara högtalarna som är svagast. Tror jag.

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/12 :  08:40:37  Show Profile Send Poe a Private Message
Jag håller med lindbergmalmoe. Jag är själv ägare till en I20 och var nyligen ute efter en värdig CD-spelare. Det naturliga valet var ju förstås D20 (MkII), men efter att ha lysnat på den kombinationen (tillsammans med olika Audiovector högtalare) kan jag bara stämma in i din kritik. Oengagerat och trist! Jag föll istället för Thule CD 150B (MkII) som spelade otroligt mer engagerande.
Den passar också desginmässig bra till primares produkter om nu det är viktigt. (fjärren funkar dessutom utmärkt till Primares förstärkare - något jag blev glatt överaskad av..)

Dessvärre kan jag inte uttatla mig om Audio Pro-högtalarna, men om jag inte minns fel så har de väl fått en hel del bra kritik för sin prisklass?

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/12 :  08:44:56  Show Profile Send Poe a Private Message
theboyonthemoon: förresten, såg i en av dina tidigare trådar "Bort med högtalarna!" att du funderar på ett par Dynaudio. Om du byter, återkom gärna med info om ur det låter. Jag är mycket sugen på att uppgradera till ett par Dynaudio Contour själv...

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/10/12 :  10:10:01  Show Profile Send n0p a Private Message
Bristen ligger i din intetsägande rubrik för den här tråden.

För övrigt så verkar du ju ha habila delar så du kanske bör fundera på hur dem är uppställda och om inte en översikt av rumsakustiken kan ge mera än en ny cd-spelare.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/10/12 :  10:39:28  Show Profile Send lasselite a Private Message
Håller med n0p (även om man skall passa sig för att kritisera utan smilys och använda ordet "dem" felaktigt i samma post)

Toe in, toe ut (snygg svengelska)
Olika typer av spikar eller kuddar under högtalarna. flytta ner, upp, bak, fram din lyssningsposition.
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/10/12 :  11:35:44  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
n0p - det är inte så lätt att skapa en beskrivande rubrik med 70 tecken eller vad det nu kan vara. (Förslag på hur jag KUNDE ha skrivit undanbedes, tack)

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/10/12 :  12:53:00  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Troligtvis så är det högtalarna som är problemet. Kan även vara placeringen av dessa. MvhKristofer
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/12 :  14:54:22  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Hur tyckte du det lät innan? Längre tillbaka i tiden? Var du nöjd då?
Har du ändrat på något den senaste tiden? Placering och akustik är som sagt viktigt att göra någonting åt. Skillnaden mellan en bra och dålig högtalarplacering kan vara stor!!

mvh,

Edited by - hifirocker on 2003/10/12 14:55:18
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/12 :  18:36:57  Show Profile Send poman a Private Message
Jag upplever inte D20 riktigt som du säger theboyonthemoon men det är
klart jag har inte lyssnat på andra CD-spelare men så kan det beror på
högtalaren också kablar har en viss inverkan testa någon annan signalkabel o högtalarkabel sen som sagt högtalplacering är mycket viktig för felplacering kan försämra både dynamik och ljudbild.





Edited by - poman on 2003/10/12 18:43:46
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/10/12 :  20:45:39  Show Profile Send lasselite a Private Message
Har du testat kontaktvänderi? Många hävdar att det spelar roll.
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/10/13 :  07:35:45  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Japp, t o m kontakter har vänts och vridits på... Hör absolut ingen skillnad! Jag hoppas att det är hos högtalarna som bristen ligger - mycket lättare att hitta nya än en ny vettig cd-spelare.

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/10/13 :  08:20:20  Show Profile Send Larsho a Private Message
theboyonthemoon

Det är inget fel på din cd-spelare, har själv haft den kombinationen men sätt dit en Nordost Blue Heaven signalkabel, och jag lovar dig att du definitivt inte saknar något drag

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/10/13 :  08:37:12  Show Profile Send bjarne a Private Message
Har inte läst din tråd om Dynaudio, men om du funderar på dessa skulle jag börja med att låna hem ett par. Jag tycker personligen att AP Black kan vara lite platta i sin framtoning, men har inte lyssnat på just din kombination.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/10/13 :  08:44:56  Show Profile Send Larsho a Private Message
bjarne

Håller med dig AP är platta och tråkiga, har haft ett par
själva, hade dem inte så lång tid, Dynaudio är ljusår bättre
på alla punkter till ett löjligt lågt pris

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/10/13 :  14:31:39  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Då förlitar jag mig på era åsikter (och mina egna). Primare-grejerna klarar sig denna gången.
Larsho - ska kolla upp kabeln du omnämner.
Jag återkommer med en topic när jag testat grejerna med Dynaudio Contour.

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Iqulah
Member

162 Posts

Posted - 2003/10/13 :  14:59:10  Show Profile Send Iqulah a Private Message
Vad står högtalarna på?

Superspikes brukar göra en hel del för ljudbilden!

Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100
Go to Top of Page

JockeEL84
fd ignatz

122 Posts

Posted - 2003/10/13 :  15:46:35  Show Profile  Visit JockeEL84's Homepage Send JockeEL84 a Private Message
Jag har en D-20 som i original inte lät så himla roligt. Du skriver att du saknar engagemang i ljudbilden och det vet jag inte vad du menar med. Det jag tyckte var dåligt var att den var dynamikfattig med ett begränsat frekvensomfång, lite slö och instängd. Förstår verkligen inte alla som tycker att den är så himla bra. Min moddades och blev väl lite piggare och några lager gula hinnor försvann men att den skulle vara prisvärd i som original kan jag inte hålla med om.
Dina högtalare och förstärkare har jag ingen erfarenhet av.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/10/13 :  15:49:53  Show Profile Send Larsho a Private Message
ignatz

Kan tyvärr inte hålla med dig, med rätt kablar lät den
förbaskat bra och absolut inte instängd, tvärtom, modifiera
skulla jag inte ens tänka på

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000