Author |
Topic |
har-man
Member
148 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 22:03:26
|
Beseech är mitt tips.. hitta dom av en slump. köpte för att konvolutet är snyggt. Skivan som ska kollas upp är souls highway och innehåller ett par sköna låtar. Hur ska man beskriva dom då. Ja kanske lite influenser av Evanesence och nightwish. grymt bra iallafall. liksom Nightwish!!! |
/aLEX
|
|
|
Pelle
Member
417 Posts |
Posted - 2003/10/22 : 01:43:57
|
På rak arm:
Fu manchu Kings of Leon
Svårt att beskriva. Lite 70-tals gammaldags rock-stuk.
|
[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare] |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2003/10/22 : 08:39:36
|
Fu manchu brukar räknas till "stonerock" Även Clutch räknas in där. |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2003/10/22 : 22:50:18
|
Ett par höjdare kommer här:
At Vance "The Evil In You" Masterplan "Masterplan" Nightwish "Wishmaster" Skid Row "Thickskin" Dream Theater "Images And Words" Apocalyptica "Reflections" Avantasia " The Metal Opera" I & II Balance Of Power "Book Of Secrets"
mvh Jonas
|
You'll Never Walk Alone... |
|
|
Shullman
Member
162 Posts |
Posted - 2004/06/06 : 11:30:18
|
Type O Negative! skivorna: "World Comming Down" "Bloody Kisses" och även senaste har sina stunder... |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2004/06/06 : 11:48:14
|
Wuthering Heights
Ett kul Dansk-Svenskt band som spelar en slags progressiv speed-metal med folkmusikinslag (mycket irländskt) och mycket tempoväxlingar. Jag har bara hört senaste plattan "Far from the madding crowd". En riktigt bra platta som snurrat friskt hemma hos mig. Sångaren Nils Patrik Johansson låter förvillande lik Ronnie Dio. Inte illa! Erik Ravn heter gitarristen som skriver låtarna. Jag har försökt att beställa deras tidigare två plattor men ännu utan resultat. Tydligen svåra att få tag på. |
|
|
Lepra
Member
524 Posts |
Posted - 2004/06/08 : 06:26:00
|
Dömetal
Dying fetus - Meckig störtskön dömetal. Cannibal corpse - Bay area döds. (även kallad grabbarna i min kompiskrets) Vader - går mycket nu, dock så har de så satans triggade kaggar men gillar man smattret så visst. Six feet under - Slö o fruktat tung dömetal. Alla skivor är gudomliga! Gamla sångaren från cannibal corpse. Decapitated - Polsk smisk o meck dömetal/grind. Krisiun - Sydamerikansk (har jag för mig) übergrind, melodisk pisk o smisk dömetal. Unleashed - Svenk oldschool dömetal Sen har vi ju andra guldband som Detah, Deicide, Cadaver, Reinfection osv...
Trash
Megadeth - Countdown to extinsion tillhör världens bästa trash plattor helt klart. At the gates - Svensk trash när den är som bäst (Slaughter of the soul) Defleshed - Trash/grind, eller som de själva kallar det - Solid metal Internal decay - En grupp som släppte en skiva, de bytte lineup 8 gånger under inspelningen av skivan, när den skulle släppas så gick skivbolaget i konken o drog tillbaks alla skivor, utom de som gått till bandmedlemmarna och vänner till dem... Jag har en av skivorna *mycket stolt* Det är melodiös svensk trash med influenser av dömetal. Demolition Hammer - Skön trash från 80-90 A Canorous quintet - Vet inte om man ska klassa det som trash, men så får det bli. Svensk melodiös trash med lite dö-influenser. Metallica- Trash som utvecklats till gubbrock som blivit sämst. Kill´em all är överlägset bästa plattan.
Svartmetal
Emperor - Norsk melodiös svartmetal Dissection - Svensk melodiös svartmetal, lite trash/dö inspirerat Lord belial - Svensk melodiös svartmetal, lite trash/dö inspirerat Burzum - Primitiv svartmetal, pinnar o kottar Naglfar - Svensk trallvänlig svartmetal, deras första skiva skulle jag vilja klassa som trallvänlig skogsmetal (Vittra) Månegarm- Hednisk svartmetal på svenska, ja de sjunger på svenska. I övrigt så hittar man hos mig mycket My dying bride, Crowhead, ToT, Sins of thy beloved, Tiamat, Tristania, Ulver + massa annat... *puh*
Det är nåra tips för de som gillar mangel
|
Frozen Brains Tell No Tales |
|
|
filikoster
Member
692 Posts |
Posted - 2004/06/08 : 10:00:39
|
om du gillar det riktigt hårda kan jag rekommendera Nasum och deras senaste skiva "Helvete". Det är grindcore. Perfekt om man känner för att få skallen utblåst. |
Never trust someone who claims to be God. |
|
|
Andreas A
Member
407 Posts |
Posted - 2004/06/12 : 08:51:18
|
Jag är väldigt inne på metal sedan ett par år tebax så så fort ja kommer hem dvs om 1 vecka, ska ja tipsa om massa metal band!
VIlken sorts metal är det du gillar då? Något speciellt du är ute efter eller bara generellt metal?
några få som ja kommer på nu:
Nightwish Within Temptaion Soil Spineshank In Flames Korn Slipknot From Autumn To Ashes Dimmu Borgir Cradle of filth Mudvayne Disturbed Staind Sentenced Sevendust Dark Tranquility Stratovarius
Några ja kom på just nu, kanske något passar? |
Edited by - Andreas A on 2004/06/12 08:58:49 |
|
|
Parasite
Member
734 Posts |
Posted - 2004/06/12 : 18:19:29
|
Ministry Finntroll (oerhört bra och roliga(gillar man dem kolla även upp sportlov)) Atrocitys -werk 80 (helt underbara metalversioner av 80 talsmusik) KMFDM & MDFMK (same shit diffrent name) nåja , inte ren metal, men de har gjort en hel del rökare av rang Mushroomhead Hate eternal Kataklysm (de gamla, snacka om mangel) Rammstein NiN (jo även de har gjort en del metal, exempelvis "gave up") Burzum Cemetary Lake of tears Edge of sanity
Iofs så finns det så mycke rolig musik att rekomendera som inte är metal =)
|
Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P http://w1.381.telia.com/~u38109144/ |
|
|
Jonast
Starting Member
19 Posts |
Posted - 2004/06/15 : 16:59:05
|
Tycker att några som förtjänar att nämnas i sammanhanget är finntroll, senaste skivan nattfödd är bra, sjunger ond svart metall på svenska:)
Demons & Wizards bör inte heller missas, ett samarbete mellan Jon Schaffer från Iced Earth och Hansi Kürsch från Blind Guardian, ett mycket lyckat resultat tycker jag.
Luca Turilli, Gitarristen och låtskrivaren från rhaspody har släppt två skivor under eger namn som är värda litet uppmärksamhet!! |
Det är vad jag tycker i alla fall... |
Edited by - Jonast on 2004/06/15 17:01:13 |
|
|
nalle
Member
686 Posts |
Posted - 2004/06/15 : 23:39:32
|
Tony Iommi. Hans soloskiva heter IOMMI han har flera olika gästsångare bland annat Ian ashbury, Ozzy, Billy Corgan och Billy Idol. |
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
Edited by - nalle on 2004/06/15 23:42:04 |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2004/06/16 : 09:47:04
|
OTROLIGT vad mycket härliga musikförslag!! det kommer ta hela sommaren att hitta (?) alla och lyssna igenom. Det verkar som det finns många som gillar denna musikstil på forumet. Kul.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Johnny
Member
223 Posts |
Posted - 2004/06/17 : 02:39:50
|
Håller mer, riktigt skoj att det fortsätter dyka upp tips. Trodde inte att den här tråden skulle hållas vid liv så länge. Men fortsätt gärna, för all del
//Johnny |
Just nu: In Flames "Soundtrack to your escape" |
|
|
MikaF
Member
146 Posts |
Posted - 2004/06/17 : 03:12:44
|
Audioslave...eller Casanovas om du gillar lite AC/DC style rockn roll
http://www.thecasanovas.com.au/
Hälsn/M |
Driver Top HiFi |
Edited by - MikaF on 2004/06/17 08:23:03 |
|
|
rocknrolf
Member
91 Posts |
Posted - 2004/06/17 : 13:19:45
|
Om man gillar AC/DC bör man även kolla upp Krokus som lirar väldigt snarlik musik. |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2004/06/17 : 15:34:23
|
Opeth - Blackwater park Dimmu borgir - Enthrone darkness triumphant Vintersorg (hans första skivor) Avantasia pt1o2 Helloween - Keeper of the seven keys pt1o2 Bathory - Nordland 1o2 Apocalyptica - Reflections At the gates - Slaughter of the soul After Forever - Decipher Lacuna Coil - Unleashed memories Theatre of tradegy - Aegis Moonspell - Wolfheart Elvenking - Hobs and feathers |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Bilbo
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2004/06/21 : 05:25:45
|
Monster Magnet "Monolithic, Baby!" Äkta, genuin öl-hävar rock modell tyngre! Fick igång mej rejält trots att jag brukar ha svårt för nyare/senare metall.
//Johan |
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2004/06/23 : 14:07:04
|
Gillar man lite hårdare tag så är ju senaste Mayhem - Chimera en pärla, dock inte lika bra som deras mästerverk, Grand Declaration of War! |
|
|
Mr Dirkschneider
Member
84 Posts |
Posted - 2004/06/24 : 03:07:19
|
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus: Mycket bra en fördel om man fattar Finska.
U.D.O.
Rammstein : Såklart
Nightwish : Den nya är kanon
Motörhead : Den nya är kanon
|
The devil is a loser and he's my bitch Lordi |
|
|
Nautilus
Member
75 Posts |
Posted - 2004/06/26 : 13:54:37
|
Missa för guds skull inte Norther!
Testa låten "Midnight walker" till att börja med :) |
It's a long way to the top if you wanna rock'n'roll |
|
|
Joav
Member
233 Posts |
Posted - 2004/07/22 : 16:07:39
|
Blind Guardian är ett höjdar band innom power metal Lysna på Imaginations from the other side. Vet dok ej hur bra ljud det är på den men musiken är bra! :) |
Jag lär mig av att ställa dumma frågor Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com |
|
|
Topic |
|