HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Är bra musik verkligen dyrt (cdskivor)?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/21 :  12:55:02  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hejsan,

Jag har sedan en tid tillbaka en bra kontakt med Skivlagret här i Karlskrona. En bra men kanske liiite för liten skivbutik i centrum.

Egna hyllor för blues, jazz och country.
Det som slår mig är att var och varannan skiva i dessa genrer kostar runt 100'ingen (mellan 89 och 129kr). Det är min bestämda åsikt att med dessa priser skulle fler skivor köpas. Sedan min "upptäckt" av dessa priser och den trevliga musikaliska såväl som ljudliga skivors existens har det inhandlats fler "nya" skivor än någonsin!

Visst, Norah Jones, Eva Cassidy, Diana Krall och Katie Meluha går loss på fullpris för det mesta...men det finns ju fler!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/21 :  13:06:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Med dom priserna skulle jag hanlda mer. Visst lokalt finns den en vettig burk, men den jazz som finns där är mest billiga inspelningar från blåsgenrens giganter

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2004/07/21 :  15:38:11  Show Profile Send Monster a Private Message
Vad som är svårt (tycker jag) är att hitta skivor i Svenska butiker/sajter.

Men ett pris på 129kr är bra.

Här i stockholm finns liknande småbutiker men som sagt utbudet är skralt.

Jonas
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/07/21 :  20:26:38  Show Profile Send Mattias a Private Message

Utbudet lokalt har en del att önska, man får passa på när man är iute och rör sig kring stora städer. När man väl är i Stickholm och har tiden kan man gå runt och frossa länge i de småbutiker som finns lite varstans. Sist det begav sig, var två dagar avsatta för ändamålet och då hann man med lite härlig hifilyssning också och såklart blev det lite plattor

Mvh Mattias
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/07/21 :  20:39:34  Show Profile Send Mattias a Private Message

Hittar man skivor man gillar för de priserna är det bara att gratulera. Man kanske kan bidra med ett ställe man kan handla Svensk musik till bra pris.

Via Stims hemsida(www.stim.se) kan man navigera till Sweden music shop: http://www.swedishmusicshop.com/ ett ställe med Svenska grupper/Artister blandat klassiskt/jazz mm för 134sek och då är det nypriser. Själv genomfördes nyligen en beställning med gott resultat. Man har tex Josefine Cronholms alla plattor, inklusive de två där hon själv inte står som frontfigur.

Mvh Mattias

Edited by - Mattias on 2004/07/21 20:45:24
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/22 :  01:17:57  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tack för alla svar!

Musik på cd borde vara en rätt alla människor har...
Jag känner mig iaf mycket glad att kunna gå till min skivbutik och nästan alltid hitta nått som appelerar.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000