HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pre out -> Tape in?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2003/10/10 :  11:07:51  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Ok, sen min förra tråd, http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20168, har jag funderat lite... Kan man ta signal från "pre-out", köra den genom delningsfiltret och sedan tillbaka in i förstärkaren via "tape in"??? Det borde väl funka?? Eller är jag ute på en cykeltur?

Vänligen

/G

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo

dajo
Member

253 Posts

Posted - 2003/10/10 :  11:17:05  Show Profile  Visit dajo's Homepage Send dajo a Private Message
Hej

Du är ute på en cykeltur...

Det som kommer ut via pre out är vad som kommer in på den signalkälla du valt (tape in).
Du kommer alltså i bästa fall att få lite brum och brus som visserligen är filtrerat i ditt delningsfilter men dom flesta av oss brukar vilka ha lite musik i signalen också och det får du inte då.

för att göra det du vill måste du ha ett separat slutsteg för att driva dom små högtalarna.
Alternativet är ett passivt filter vilket avlastar dina högtalare men inte din förstärkare.

Min anläggning hittar ni här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=23471

Bästa webbhotellet http://resurser.net
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2003/10/10 :  12:21:05  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Shit pommfritt! Vilken tankevurpa jag gjorde... Givetvis är det så... Man tackar!

/G

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/10/10 :  12:31:25  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Då kommer jag också in på Tape in, tape out, pre in , pre out.

Satt och funderade lite.

Om jag kör en Balanserad kabel mellan Försteg och slutsteg. Nad S100 & Nad S200

Och jag kör sen Vanlig signal kabel mellan tape out och tape in med min RC-L box som jag har till mina Canton.... Går detta? Hörs inte så!

Edited by - marcus_ec on 2003/10/12 00:38:55
Go to Top of Page

il cattivo
Member

50 Posts

Posted - 2003/10/11 :  10:49:29  Show Profile Send il cattivo a Private Message
Jag har också en liten tapeloopfundering så jag hakar på denna tråd.

Jag har en H/K-bioljudsförstärkare som inte låter speciellt kul som 2-kanal. Däremot har jag en Pioneer A-07 som jag är nöjd med. Tanken är då att kunna koppla frontarna och cd till denna och sköta vanlig lyssning via den. Till bioljud vill jag bara kunna starta H/K´n, dit dvd´n och surroundljud är kopplat, och sköta allt därifrån med dennes volymkontroll.

A-07:an har som sagt en tapeloop och H/k:n har byglade pre out - main in för frontkanalen.

Tanken är då att gå från A-07:ans tape out --> H/K:ns main in och från H/K:ns pre out --> A-07:ans tape in. När det är dags för bioljud slår jag över tape rec-väljaren på A-07:an och får då frontarnas ljud in i H/K:n och styr allt med H/K fjärren.

Kommer det att fungera som jag vill eller tänker jag alldeles tosigt? Skulle gärna vilja ha era åsikter om detta innan jag kopplar och testar.

/Magnus
Go to Top of Page

drpatrik
Member

91 Posts

Posted - 2003/10/11 :  23:19:50  Show Profile Send drpatrik a Private Message
il_cattivo,

Vad har du för H/K-förstärkare?

När en människa anklagar sig själv blir hon alltid trodd, men aldrig när hon berömmer sig själv

Edited by - drpatrik on 2003/10/11 23:20:10
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/10/13 :  11:50:51  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Kolla på min fråga och säg ja eller nej!
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/10/13 :  13:57:28  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Det skall väl inte göra någon skillnad. Enda grejen är attdu inte får någon balanserad signal som är avsett tillCanton boxen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000