HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Allt i ett anläggning?"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/10/10 :  09:02:06  Show Profile Send K-man a Private Message
För att även få lite "ljud" i första planet hemma så funderar jag på att skaffa ngn liten anläggning med "allt i ett"... dock så tycker jag att de "microgrejer" jag sett låter på tok för dåligt....dock vill jag inte slänga upp massa rack och grejer utan "störa" inredningnen så lite som möjligt.

Jag kom då att tänka på att Linn har ju ngn burk de kallar klassik (eller ngt liknande) som är en "komplett" integrerad, i nätt format, färdig att bara hänga på ett par högtalare... finns det ngn annan liknande produkt på marknaden för upp till hmmm 3-4 tusingar? Eller kanske lite till...ifall man råkar stöta på ngt beg....

...tänkte ev ge mig på att bygga HFLS-1 till den...

\\K-man

Edited by - K-man on 2003/10/10 09:05:08

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/10/10 :  09:19:44  Show Profile Send stargazer a Private Message
Linn Classik är precis vad du behöver. Tyvärr tror jag det blir kämpigt att hitta något som ens nästan har samma prestanda för 3-4 tusingar.
Däremot, en Beggad Classik är ett kanonköp (förutsatt att lasern inte är paj förstås). De äldsta Classikarna (de utan radio och knekt multirumsstöd) går att få för en bit under 10 000.
Kolla in:
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=2948

Lycka till / Stargazer


Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/10/10 :  09:43:26  Show Profile Send K-man a Private Message
stargazer, radio står med på önskelistan ifrån den andra halvan hemma

...klart att man nte får samma prestanda för de de pengarna... men denna anläggning kommer stå för lite "bakgrundsmusik" och skall jag LYSSNA så går jag upp....

\\K-man
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/10/10 :  09:47:52  Show Profile Send MartinH a Private Message
Kolla in Teacs lilla serie av system, -600 serien kan nog fungera, men det är som sagt ganska små förstärkare osv...
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/10 :  10:27:34  Show Profile Send Poe a Private Message
Jag tror NAD har nån schysst allt-i-ett anläggning som kan vara värd att kollas upp. Den har säkert lite krut i slutsteget också..

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2003/10/10 :  10:30:22  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message
Matantz har ett väldigt trevlig (micro? vet inte vad man kalla de därna pyttelådorna ) serie för ca 10.000:-. Minns inte vad som ingick exakt, men har för mig det var förstärkare, CD, radio och ett par mindre (men fina och av ett annat märke.. Heybrook?) högtalare.
Jag provlyssnade den på Malmö Hificenter och minns jag tyckte det lät förbaskat bra för pengarna! Definitivt något jag skulle kunna tänka mig i sovrummet eller på kontoret

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

Dr Fre
Member

88 Posts

Posted - 2003/10/11 :  02:00:22  Show Profile Send Dr Fre a Private Message
Har du kikat på Denons minisystem?
http://www.hifiklubben.se/show.php?folder=24&product=DM31
Kan kanske vara värt en lyssning, om du bor i närheten av HiFiklubben. Verkar vara ungefär vad du frågar efter.

No hay banda
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2003/10/11 :  05:11:12  Show Profile Send Amund a Private Message
Yamaha Piano Craft kanske??

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2003/10/11 :  09:49:13  Show Profile Send Guru a Private Message
TAG Mclarens variant går heller inte av för hackor...

EDIT:sorry såg inte att det gällde 3-4000

Mvh


Edited by - Guru on 2003/10/11 09:54:51
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000