Author |
Topic |
ekenberg
Starting Member
44 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 11:26:15
|
HiFi är vad man själv gör det till, det egna örat bestämmer gränserna och kraven för vad man upplever det går före plånboken |
Mathias Ekenberg - En snus? Ja tack |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 11:28:46
|
ekenberg
Instämmer till 100 % |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
Gemeni
Member
1162 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 11:32:37
|
Jag har skrivit detta innan så med risk för att bli tjatig. Det är Hi-Fi, när enläggningen kan förmedla en känsla, en känsla av musik.
|
Musik låter bäst på vinyl och i stereo
|
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 11:53:47
|
quote:
Nej gränsen går mellan Rydbergs dumma hjärna och vidare
Exakt vad menar du med det Matså ???????
Edit epkpeng: Hoppas vi kan ignorera felsteg, förlåta och diskutera kärnfrågan. |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 12:44:46
|
Rydberg min lille man försöker du skrämma mig? Ha ha då får du gå på småsten
Detta reagerade jag för
quote: Gränsen för HiFi går exakt vid Audio Pro och Supra, fråga matså
Du och dr fre och era kumpaner tyckte det var så jävla roligt. |
Min fotosida på flickr
|
|
|
lasse78
Member
297 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 12:54:10
|
Nåväl, känns inte så kreativt att klanka ned så där. Hursomhelst sätter man själv sina gränser. Så länge man klarar av mat, hyra, kläder, mår bra och inte är kund på Fogdeämbetet borde det fungera bra. Högst personlig åsikt skall tilläggas. |
"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..." |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 13:16:20
|
Matså> Jag skrev ett ord "hårfint", är det tillräckligt för att häva ur dig att jag är "dumm i hjärnan", har du ingen humor?
quote: Rydberg min lille man försöker du skrämma mig? Ha ha då får du gå på småsten
Varför skulle jag vilja skrämma dig????? jag är inte ens bra på att skrämmas, är nämligen ganska liten och ser alledeles för snäll ut.
Ärligt talat så är inte speciellt intresserad av vad du har för anläggning och sålänge du är nöjd är väl allt frid och fröjd?
quote: Gränsen för HiFi går exakt vid Audio Pro och Supra, fråga matså
Ja, jag tyckte det var ganska kul eftersom du har yrat om att du har världens bästa kabel etc, humor från båda sidorna hoppas jag. Som man bäddar.....
Och du Matså, jag ser inte ner på din anläggning, vad du nu har, sålänge man njuter av det man har är jag glad.
Så nu tycker jag vi lämnar detta om du inte har något annat att tillägga |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
Edited by - Rydberg on 2003/11/04 13:16:52 |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 13:35:45
|
matså
finns det bara 2 system i världen |
|
|
Dr Fre
Member
88 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 13:38:53
|
Haha, ligger jag bakom en halv urspårning? quote: Detta reagerade jag för
quote: -------------------------------------------------------------------------------- Gränsen för HiFi går exakt vid Audio Pro och Supra, fråga matså --------------------------------------------------------------------------------
Du och dr fre och era kumpaner tyckte det var så jävla roligt.
Matså, du har skrivit en del inlägg på forumet som involverar din egen anläggning, ibland på allvar och ibland med humor. Därför trodde jag inte att du skulle ta åt dig så av ett uppenbart skämt? Det var absolut inget hån innan du gjorde den tolkningen, jag har ingen miljonanläggning själv precis. Men jag får väl vara försiktigare i fortsättningen...
|
No hay banda |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 15:15:58
|
Faktiskt ett ganska harmlöst skämt om man nu inte vill tolka det på något annat sätt.
Gräv ned stridsyxorna nu och var kompisar istället! |
Bravo |
Edited by - Bravo on 2003/11/04 23:22:04 |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6796 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 19:33:14
|
Jag satt och läste en Amerikans hifi tidning från 1994 som min kusin hade med sig och där var ett repotage om en man som skräddarsydde system till folk. Och just detta repotage var om en hollywoodstjärnas hi-fi system där de hade byggt om rummet för över en miljon kr samt ett system för nästan lika mycket.
Vilket visar att hi-fi (hi end) är ett vanskligt begrepp men om jag inte har fel så är hi-fi en förklaring om musikens återgivning genom eletrisk utrustning och det är rätt hårda krav för att få sätta hifi stämpel på grejorna, lite som cd skivorna nu när kopieringsskydden läggs till vilket Philips pepekar att compact disc märkningen får bara användas utan kopieringsskydd. /Anders
Håller med Bravo var kompisar och kamas lite så känns det bättre. |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
martinsson
100.000-klubben
3311 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 20:12:46
|
Jag tycker att variation är bättre än en klart definierad "stege" av kvalitetsnormer, med detta menar jag de fabrikat i de prisklasserna som mest flurerar i de och de tidningarna. (en lite klurig mening kanske men jag hoppas att jag kunde gör mig förstådd för några av er) : )
Att "våga" gå sin egen väg, leta själv, bedömma själv är något som jag anser vara kärnan i det hela, man kanske finner att man trivs bättre utanför det "vanliga" sortimentet.
Vad man sedan kallar det är väl ändå relativt ointressant, sålänge ett genuint intresse finns där. |
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 20:16:59
|
Klockrent Martinsson: Vad man sedan kallar det är väl ändå relativt ointressant, sålänge ett genuint intresse finns där. |
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 23:08:03
|
>ekenberg quote: HiFi är vad man själv gör det till, det egna örat bestämmer gränserna och kraven för vad man upplever det går före plånboken
>Larsho quote: Instämmer till 100 %
>Martinsson quote: Vad man sedan kallar det är väl ändå relativt ointressant, sålänge ett genuint intresse finns där.
ekpeng quote: Klockrent Martinsson
Och jag känner att vi nu kan införa universalbegreppet "MyFi"
Efter att ha skrollat igenom denna tråd börjar jag förstå varför folk (läs: mina kompisar) tycker att vi (läs: Bjarne) är inte så lite nördiga |
Edited by - bjarne on 2003/11/04 23:10:32 |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 23:10:22
|
Bjarne
|
|