HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Premiär för Primares nya DVD-spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2003/10/09 :  19:28:30  Show Profile Send erixon a Private Message
Enligt den danska webbsiten hifi4all, lanseras snart Primares nya DVD-spelare "DVD 30". Enligt artikeln ska den klara CD, DVD, DVD Audio och SACD.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=520&zoneid=1

//erixon

"life is to short for boring hifi"

JohanH
Member

74 Posts

Posted - 2003/10/09 :  23:19:09  Show Profile Send JohanH a Private Message
näää, den "vanliga" svarta finishen e snyggare IMHO.

/JohanH

"Life is to short for bad Hifi"
Go to Top of Page

LydMekk
Member

109 Posts

Posted - 2003/10/10 :  00:13:51  Show Profile Send LydMekk a Private Message
På tide at Primare kommer seg bort fra de stygge sorte boksene og lanserer produkter i sølv!

Resten av verden har gjort det i snart 2 år...


Shit happenz...
Go to Top of Page

D-Man
Member

90 Posts

Posted - 2003/10/10 :  08:36:35  Show Profile Send D-Man a Private Message
Wow, en sån skulle jag vilja ha. Fast i svart...
Go to Top of Page

Iqulah
Member

162 Posts

Posted - 2003/10/10 :  08:55:51  Show Profile Send Iqulah a Private Message
Håller med! -Svart är snyggast!

Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100
Go to Top of Page

lunke
Member

100 Posts

Posted - 2003/10/10 :  09:09:30  Show Profile Send lunke a Private Message
Vet någon när den kommer?
Vill ha...

// Lunke
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/10 :  10:36:55  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Inte fått nåt exakt datum men relativt snart iaf.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/10/12 :  20:46:43  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Skall ta kontakt med Hans på Audioactive och kolla upp när den kommer.Tycker också att den svarta designen är klart snyggare. MvhKristofer
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/10/20 :  16:19:47  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Enligt Audioactive så kommer troligen fler modeller att finnas i Titanium-looken, första kvartalet 2004 och som beställningsvara, 10% dyrare 6-8 veckor leverans.
För mej är Primare svatra med silver rattar!! vaför ska alla göra silver prylar, tillochmed naim slänger in lite silver nu!!
Var är världen påväg??!
Ska beställa en svart 30.1:a!!!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

lunke
Member

100 Posts

Posted - 2003/10/20 :  17:41:01  Show Profile Send lunke a Private Message
Sa de något ca pris?

//Lunke
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/20 :  18:03:07  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Om man går efter danska riktpriserna så blir det ca 27500:- för svart och 28700:- för titanium finishen. Har dock höra lite lägre pris i Sverige men vi får se sen vad det landar på i butikerna.



Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/10/21 :  16:15:07  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Ser mer ut som en Bel canto pryl än en Primare, nej stoppa likriktningen inom hifi, ALLA BEHÖVER INTE VARA I SILVER!!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

D-Man
Member

90 Posts

Posted - 2003/10/22 :  19:21:17  Show Profile Send D-Man a Private Message
Priset ligger på 24500:- för svart hos www.peaudio.com
Go to Top of Page

lunke
Member

100 Posts

Posted - 2003/10/22 :  21:44:18  Show Profile Send lunke a Private Message
Här är en bild på spelaren bland annat godis...

Tycker personligen att den är ursnygg men föredrar svart.

[http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=532&zoneid=1]

//Lunke

Go to Top of Page

jocke330
Starting Member

1 Posts

Posted - 2003/10/23 :  19:56:24  Show Profile Send jocke330 a Private Message
Denna spelare måste jag bara ha. Jag skickade en fråga till Hans på audioactive om primares produkter kommer att stödja HDMI framöver och fick till svar att DVD30 kommer att ha HDMI som tillbehör. d.v.s att video utgångarna kan bytas ut mot vad man vill ha. Detta låter mycket bra.

/Jocke
Go to Top of Page

lunke
Member

100 Posts

Posted - 2003/10/23 :  22:31:13  Show Profile Send lunke a Private Message
En liten fråga ang HDMI.

Om jag har fattat det hela rätt så ska man kunna
skicka DVD-A & SACD signal i den digitala XLR anslutningen
istället för att ha separata analoga kablar för varje kanal.
Rätt eller fel?

Vilken annan stor fördel har HDMI?

Tacksam för svar
//Lunke
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/23 :  23:59:39  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Tar ett utklipp nästan helt i ämnet då jag inte orkar skriva nåt själv så här sent:



HDMI kablar är kapabla till högre bandbredd än tidigare DVI och Firewire's, väldigt mycket större .
Tanken ligger främst transmission av okomprimerad HD sänding direkt -pangboom ner i i bilddisplayen och upp stöd upp till 8 kanals
24/192 ljud.


Lika bra att citera Perra från en annan tråd(DVI spelare från DVDforumet), som var väldigt tydlig.

Ett antal anledningar bidrar till att göra HDMI till en bättre standard än DVI, jag skall lista ett antal:

1.) Testning för kompabilitet - Alla apparater med HDMI koppling skall klara ett standardiserat test annars får de inte bära logotypen "HDMI". När det gäller DVI så fanns INGEN generell testspecifikation på plats förrän efter två år. För närvarande finns fortfarande inga speciella testkrav, utan kompabiliteten mellan produkter och mot specar testas på frivillig basis ungefär var 6:e månad.

2.) HDMI Chippen är bättre - HDMI är specificerad för att klara inte bara bild, men också multikanalsljud (både komprimerat och okomprimerat) och kontrolldata mellan produkter. Detta gör att kravet på att skicka och ta emot data var större, och därmed också krävde snävare toleranser och högre bandvidd vilket i sig har ökat kvaliteten på signalen. Dessutom är HDMI kontakten mindre än DVI kontakten, och detta gör den lättare kan anpassas för impedans och kretskortlayout.

3.) Sändavstånd - Tester som Silicon image utförde på CES i våras har visat att längder upp till 25 meter (82 feet) inte har några som helst problem vid överföring med HDMI.
Vid samma tester visades att DVI under samma förutsättningar hade ett effektivt sändavstånd på ca: 5 meter (16 feet).
Det är en kombination mellan både hårdare acceptanstestning, bättre sändare/mottagare och bättre (mindre) kontakt som gör att HDMI -> HDMI kan klara längre avstånd. Som jag skrev är kontaktens storlek främst av betydelse för impedansanpassning som i sin tur sägs minimera förluster i kontakten. Att den också tar en mindre plats rent fysiskt på produkterna får väl anses som extra bonus

4.) Kompabilitet - Inte att förglömma är att HDMI är bakåtkompatibelt med DVI genom passiva adaptrer - detta möjliggör att en HDMI mottagare kan ta emot signaler från en DVI sändare, eller tvärtom - Den enda förlusten blir att de extra funktioner som HDMI erbjuder då inte kan hanteras.

Min egen känsla för detta är att HDMI naturligtvis är långt överlägsen DVI, men att de rigorösa testkrav de har gör att HDMI först kommer att dyka upp på lite dyrare apparater. Jag tror därför att under en överskådlig framtid vi kommer att se MYCKET DVI - HDMI kopplingar, vilket kommer att addera lite frustration då jag misstänker att kompabiliteten inte kommer att vara den bästa beroende på ojämna DVI produkter.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

FranzH
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/10/26 :  00:08:24  Show Profile  Visit FranzH's Homepage Send FranzH a Private Message
Bild + info:
http://www.moremusic.nl/primareproducten/dvd30.html

Driver sajten https://www.car.info
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/26 :  00:39:11  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Man tackar och bockar för denna trevliga länk. Vi får se hur länge det dröjer innan svenska generalagenturen eller Primare själva går ut med information om produkten och dess korrekta riktpris.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

FranzH
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/10/26 :  00:49:41  Show Profile  Visit FranzH's Homepage Send FranzH a Private Message
24.500:- verkar vara korrekt
http://bildarkiv.hififorum.nu/Akhenaton/b32.JPG

Driver sajten https://www.car.info
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/26 :  00:59:39  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Haha att jag inte tänkte på det då jag tom läste det på bilden när den lades upp. =)

Ser verkligen fram emot en test på den.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

FranzH
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/10/26 :  01:02:42  Show Profile  Visit FranzH's Homepage Send FranzH a Private Message
Missa naturligtvis inte denna lilla infobroschyr
http://www.moremusic.nl/primareproducten/dvd30folder.pdf

Driver sajten https://www.car.info
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/26 :  01:08:31  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Redan läst den ett flertalet gånger


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/10/28 :  17:34:27  Show Profile Send jonsson a Private Message
Gillar ju inte att vikten sjunkit...:-((((
R E S P E C T med kg..:-)
Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.

Edited by - jonsson on 2003/10/28 17:34:52
Go to Top of Page

lunke
Member

100 Posts

Posted - 2003/10/28 :  20:08:30  Show Profile Send lunke a Private Message
Allt snack är mest om designen, har ingen fått lyssna på den...?
Spelades det inte på den på mässan?

//Lunke

Edited by - lunke on 2003/10/28 22:19:39
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/10/28 :  21:12:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Den var inte uppkopplad på Lördagen iaf...

Vänligen, Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000