HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Revel Performa M22 kommer, är du redo?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/10/08 :  18:36:12  Show Profile Send markku a Private Message
Jag besökte precis Revels sajt och såg att en ny stativare är på väg.

Tyvärr ingen bättre bild där ennu:



Vad tur Soundstagelive.com kan visa följande:



Vidare, F32 skall se så här ut:


mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/10/08 :  20:38:03  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
markku,

Verkar intressant Av bilderna att dömma så ser den dock inte så roligt ut ... Men vem bryr sig om utseendet


Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/10/08 :  20:38:24  Show Profile Send markku a Private Message
M22 är inte längre så attraktiv som M20 i mina ögon. Varför måste dom ändra vapenformade fronten? För att förminska produktionskostnader?? Vad vi har kvar är ennu en tråkig "låda". Så synd.

Edit: som du ser, neriks, jag bryr mig om sådant (utbildad designer).

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952

Edited by - markku on 2003/10/08 20:40:18
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/10/08 :  20:44:21  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
markku,

Håller med dig om att M20 är en vackrare högtalare. Jag tror att Harman Speciality Group (f.d Madrigal) kollar ganska mycket på att minska produktionskostnaderna. Jag fick i.a.f den uppfattningen när jag pratade med dem angående att uppgradera mitt Mark Levison No.336 till en No.432 ...

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/08 :  23:41:26  Show Profile Send Bravo a Private Message
Vad sa de då "neriks" om uppgraderingen!

Bravo

Edited by - Bravo on 2003/10/09 01:45:01
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/10/09 :  06:32:32  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Bravo,

De tyckte inte att jag behövde uppgradera 300-serien har mer eller mindre gått ur produktion p.g.a av att efterfrågan minskat. Köpare i framför allt USA fokuserar mer och mer på flerkanal och då är det enligt Harman Speciality Group viktigt att kunna erbjuda lösningar där kunden kan "växa" i sin investering genom att t ex komplettera ett No.432 med ett No.433 för 5-kanaligt ljud.

P.S.
Nätdelen i No.336 är mycket kraftigare än i No.432 och därför klarar No.336 sig bättre vid lägre impedanser. Däremot så ger No.432 mer effekt i 8 och 4 ohm.
D.S.


Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/09 :  09:01:06  Show Profile Send Bravo a Private Message
Tackar "neriks", intressant info.

Bravo
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/10/09 :  18:29:57  Show Profile Send David A a Private Message
Nu vet jag inte om det är pga besparingar, men Krell gjorde ju samma sak i sin FPB serie. KSA-s var en mycket tyngre förstärkare med större nätdelar. Min KSA-200s har en lika stor nätdel som min FPB-300. Verkar som att KSA-s var mer byggd för att driva extremsvåra laster med tanke på att dom inte ens specificerar FPB serien i 1 ohm.
Å andra sidan så låter faktiskt FPB bättre än KSA-s.
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/10/09 :  20:30:36  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
David A,

Det ligger nog något i det du säger ... Enligt Harman Speciality Group så är nätdelen i t ex ML No.336 extremt kraftig. Ett sätt att spara pengar var ju naturligtvis att krympa nätdelen


Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/10/10 :  00:34:30  Show Profile Send Snutten a Private Message
Måste säga att jag älskar utseendet på mina Revel M20 i körsbär. Det var faktiskt en av anledningarna att jag fick upp ögonen (sedan öronen) för denna högtalare. Men sen kanske den nya låter bättre men min erfarenhet av M20 är att de bara växer och växer ju bättre grejor de körs med. Senast har de avslöjat att mina kablar bara MÅSTE bytas! En högtalare som kan bli dyr i drift . Utseendemässigt är den nya dock ett steg tillbaka tycker jag. Jag är glad att jag slog till på ett par nu när de (snart?) försvinner från marknaden.
/Staffan

Edited by - Snutten on 2003/10/10 00:36:01
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000