HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 No Jazz - Fräckt så det räcker!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/10/08 :  00:22:06  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Vad är detta? Jazz? Hip-Hop? Dansmusik? Rock? Eller alltihop? Det är franska gruppen No Jazz allbum med samma namn som gruppen.
Sättningen är trumpet, sax, skivspelare, trummor, gitarr, bas och keyboards/samplers. Musiken är tät och drivande. Inget som man kör som muzak. Bitvis hårt och modernt.

Jag började med att ladda ner några mp3or och bestämde mig för att köpa albumet. Nu har jag fått hem skivan (som måste beställas). Skillnaden i ljud mellan mp3@128kbit/s och CD är vekrligt tydlig på den här plattan. Den är tätt mixad, med bra dynamik och en djupbas som jag knappt har hört maken till. Det här är en platta som får minst 95% av marknadens högtalare att tappa kontrollen i basen. Att höra detta på en högklassig anläggning måste vara en riktig hit, med tanke på hur bra det låter redan hemma hos mig!

Så här häftig musik kommer inte ut ofta. Den här kom ut 2002 och är det fräckaste sedan Art of Noise släppte sin "Debussy"-platta 1999.

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2003/10/08 :  00:41:15  Show Profile Send redestad a Private Message
Låter MYCKET spännande, ska genast undersökas. Tack för tipset. En väldigt genre-överskridande grupp jag kan passa på och tipsa om är Candiria. En underbar blandning av metal, jazz, hardcore och lite rap, allt utfört på ett smått virtuost vis, väldigt välspelat och tajt med andra ord. Rätt "svår" musik men hårt och svängigt så det räcker, dessutom med bra ljud.

Ha det bra!

redestad
Go to Top of Page

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2003/10/08 :  00:51:02  Show Profile Send redestad a Private Message
Hmm, ett par länkar vore bra, har problem att hitta gruppen och deras (debut?)skiva.
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/10/08 :  01:33:31  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Länk:

http://www.nojazz.net/

Skivhugget har den i lager.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000