HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Stereophile test cd.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/10/02 :  18:09:24  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Är det någon som vet om man kan köpa Stereophiles test cd här i Sverige? Det blir nämligen lite dyrt med de 160 spänn i frakt dom vill ha från staterna. .
Om inte kom gärna med förslag på andra sk kalibreringsskivor.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2003/10/04 :  17:41:07  Show Profile Send Terratec a Private Message
Hmm... tror att denna tråd skulle få fler svar om den flyttades till Hifi-forumet. Är själv intresserad av tips på bra kalibreringsskivor.
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/10/04 :  21:18:15  Show Profile Send 10 a Private Message
Finns det ingen chans att gå ihop några näsor och göra en större beställning? Frakten borde ju blir mer human då och så även Postens avgifter om paketet skulle fastna... Jag är eventuellt spekulant.
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/04 :  21:27:00  Show Profile Send pesa a Private Message
For er som ar spekulanter pa test-cd's fran denna sidan Atlanten sa kan jag aven rekommendera Chesky's test-skivor. Mycket bra aven. Jag foredrar test-musiken pa dessa gentemot Stereophile. Det finns aven mer omfattande tester. Darmed inte sagt att Sterophile's skivor inte ar bra. Jag har aven dom... ;-)

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Dominik Szalapski
Member

112 Posts

Posted - 2003/10/04 :  22:12:13  Show Profile Send Dominik Szalapski a Private Message
10

Jag är intresserad.

Vad tycker Ni om Pesa´s erbjudande

Dominik
Go to Top of Page

pesa

829 Posts

Posted - 2003/10/04 :  22:26:26  Show Profile Send pesa a Private Message
Erbjudande...

(host, host...) Snalla, ta nu inte detta pa fel satt. Vill bara klarlagga att mitt inlagg ovan endast var ett forslag pa alternativ. Om det tolkades pa annat satt ber jag om ursakt. Hoppas det ar OK...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/04 :  23:15:40  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Håller med om förslaget på skiva av Pesa. Jag köpte själv "The ultimate demonstation disc - Chesky records Guide to critical listening" på Tapto visningen av Alf från Audacia Audio. Tror han har några kvar och han sålde dom billigt också, runt hundralappen om jag inte minns fel. Kanske ett tips också?

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Dominik Szalapski
Member

112 Posts

Posted - 2003/10/05 :  02:04:39  Show Profile Send Dominik Szalapski a Private Message
Jag läste lite mer vad jag ville att det skulle stå än det verkligen gjorde. Jag har varit på jakt efter test skivor på länge och det var nog orsaken till detta. Jag ber om ursäkt!

Vad är det egentligen på Stereophile test skivor? Vad jag vet har de tre olika.

Dominik
Go to Top of Page

pesa

829 Posts

Posted - 2003/10/05 :  02:46:21  Show Profile Send pesa a Private Message
Dominik,
Nema problema!

Pa Stereophile's hemsida kan Du hitta mer info om skivorna. Det har dessutom slappts en fjarde skiva i test-serien - "Editors choice".
https://secure.stereophile.com/stereophile/recordings.shtml

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/10/05 :  13:55:19  Show Profile Send gcs a Private Message
Bra testskivor kan man köpa från DHFI (Deutsches Hi-Fi Institut eV.)
Jag har själv Schallplatte Nr.10 som vid det här laget är ganska gammal men det finns fler skivor utgivna. Jag har oxå tre skivor från
Stereophile som enligt mig är mer en sorts demoskiva än testskiva.
DHFI´s skivor är däremot riktiga testskivor med pulssignaltester och en heldel annat + musik i slutet. Jag har oxå en vinyl från 70 talet
från DHFI som innehåller spår där man spelar musik som man frekvens ändrar. Man får t.ex höra det som finns under 100 Hz och sedan vidare neråt. Man gör oxå samma manöver uppåt i olika steg från säj
8 KHz. Jag har försökt att hitta skivan i mitt arkviv men inte funnit den så jag kan inte säga exakt hur det var....men intressant är det och som vanligt gjord med sedvanlig tyskprecission.

gcs
Go to Top of Page

KC
t f ökenräv

447 Posts

Posted - 2003/10/06 :  12:36:55  Show Profile Send KC a Private Message
Jag tycker ni skall ta en titt på Opus 3 test skivor. Det är samlingsplattor där Jan-Eric beskriver låtarna, ur de var inspelade och i vilken miljö samt vad som kan bli fel där hemma. MYCKET bra, IMO. Betydligt billigare än att beställa från "over there" också :). Har för mig jag betalde 159:-/st. för SACD versionerna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000