HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Recension 565 avdelning Sacd!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/10/06 :  12:58:23  Show Profile Send matså a Private Message
Har lyssnat nu på Peter Gabriels Shaking the three sacdalbum. Vad kan man säga, mer än att jag är totalt målös. Den där bodyn jag snackade om innan har kommit och det med 200 kilo fläsk. Vilken närvaro, vilken 3d, detaljer. Ja allt blev mycket bättre.

Herr Åström Have a Big time med väljud nu.

Oj 84 har läst.

Min fotosida på flickr

Edited by - matså on 2003/10/09 12:23:22

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/10/09 :  12:54:22  Show Profile Send 10 a Private Message
Jag misstänker att det är "Shaking the tree" du menar, men alla förstår ju ändå, så...

Det börjar låta som att det är dags att på allvar utvärdera vad DVD-A och SACD kan göra i förhållande till CD. Synd bara att skivorna ska vara så d-a dyra! Vad ligger t ex Gabriel-skivan på?
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2003/10/09 :  13:54:09  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message
Passa på att beställa SACD utgåvor från USA medan dollarn är så låg! <100kr per skiva just nu. Beställde lite Dylan SACD själv
Synd jag inte har en SACD spelare än bara

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2003/10/09 :  14:59:16  Show Profile Send x2000 a Private Message
resolution

hur gör du för att slippa tull och moms???
får man chansa eller beställe en och en??

Mvh
Thomas
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2003/10/09 :  19:04:15  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message
Dels är jag född med tur men framförallt så brukar jag beställa från mindre företag.. Dock har mina senaste amazon.com (US) beställningar oxå passerat tullen utan problem..
Beställer ofta från Australien, HongKong osv och ta i trä har aldrig någonting blivit tullat..
Tror tullen inriktar sig på paket från företag dom VET ska tullas.. Det mesta kommer därför igenom.. Har hört att Amazon/UK fastnar i tullen.. Finns tydligen nån regel som säger att om ett företag inom EU säljer till ett annat EU land för mer än 200-300 tusen per år så ska destinationslandets moms läggas till..
FÖR JÄVLIGT! Rent ut sagt. Har vi en gemensam marknad eller har vi det inte!!?

Men men... I Sverige förvånar inget..

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/09 :  19:21:35  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Nja, momsen ska väl inte läggas till. Utan du betalar momsen i det land du bor. Vilket gör att du inte betalar momsen i det landet du importerar ifrån. Alltså inte moms på moms. Det gäller oavsett vad du köper och till vilket pris. Det fungerar dock inte riktigt så när det gäller alla företag och alla gånger. Vilket gör att företaget tar betalt för varan inklusive moms och sen kräver tullen moms också, som dom har all rätt till. Du ska alltså egentligen begära att amazon.uk drar av momsen. Eller att du betalar mellanskillnaden mellan importlandets moms och svensk moms. Tror inte man lyckas med den manövern dock. Så har det i alla fall varit de gånger jag har importerat bilar och klockor.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/10/09 :  21:58:52  Show Profile Send matså a Private Message
Jag fick betala 258 med fraktavgift. Men ex Pink Floyd skivan så behöver jag bara betala 178 spänn med frakt. Vet inte om jag är så intresserad av cd längre. Men finns den inte på sacd eller dvd audio så får man väl nöja sig med en cd. Och visst ja tree it is. Its womans day.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000