HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vill vi ha kvar forumet..?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 10

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/10/05 :  17:22:12  Show Profile Send Larsen a Private Message
För mig är forumet en oas där jag kan diskutera med andra "likasinnade" och hämta kunskaper m.m.
Jag har hört av flera personer som säger att forumet har varit deras första steg in i hifivärlden. All hjälp de fått har skapat intresse m.m.
Ibland får jag intrycket att "vi" med detta som stort intresse blir färre och färre, varför en mötesplats som denna är otroligt positiv.
Uj så tråkigt om forumet försvann.

Hoppas att ni moderatorer hittar en bra lösning.
Detta ställe är värt mycket. Jag skulle utan tvekan vara beredd att betala en "medlemsavgift", men kanske kan det skapa andra nackdelar.

För mig är det helt ok när ni tex låser en tråd... varför? Jo, för jag anser att jag besöker ER hemsida som gäst. Sätter ni vissa villkor så är det helt upp till er och det är under de premisserna jag accepterar att besöka er.

Hoppas det löser sig på ett bra sätt.

Har ingen koppling till varumärket Larsen

Edited by - Larsen on 2003/10/05 17:27:59
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/10/05 :  17:26:16  Show Profile Send rowa a Private Message
Låt forumet stå kvar, finns ingen annan vettig plats att läsa/skriva om hifi på på nätet.

MVH/ Niklas

Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/10/05 :  17:37:13  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Självklart ska forumet vara kvar!
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/05 :  17:39:44  Show Profile Send henricsson a Private Message
Absolut! Men vinkla det inte som att alla utkastade hänger på faktiskt.se!

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/10/05 :  17:42:05  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Forumet ska givetvis vara kvar.

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/10/05 :  17:42:57  Show Profile Send nin a Private Message
Kanske det skulle vara bra med flera moderators?? Lätta på bördan.
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2003/10/05 :  17:45:16  Show Profile Send Niclas a Private Message
Som dom flesta av oss önskar jag också att forumet "rider ut stormen" .
Banna "tramsarna" på livstid & låt dom häckla oss på andra forum om dom vill det.
-Det visar bara vilken utvecklingsnivå dom är på samt vilken nivå övriga forum strävar efter.

Mvh
Go to Top of Page

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:03:18  Show Profile Send musiclover a Private Message
Självklart ska forumet vara kvar!
Go to Top of Page

Dr Fre
Member

88 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:06:00  Show Profile Send Dr Fre a Private Message
Står bakom att forumet ska vara kvar, mycket beklagligt att den här situationen har uppstått. Utan forumet hade jag kanske haft en vanlig siba-anläggning, och då hade det inte varit lika roligt att köpa/lyssna på nya skivor.

No hay banda
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:08:52  Show Profile Send Zombie a Private Message
Hej!
Tycker att forumet är bra och att det finns många trevliga, hjälpsamma människor här med både kunskap och humor.
Om det är så att t ex somliga individer försöker skjuta forumet i sank för att alla ska vandra till deras, till dessa säger jag bara: ni är fjuttiga fjantar med små snoppar och dåligt självförtroende.
Om somliga individer bara är taskiga och jävlas av skäl bara det själva vet (eller inte ens det) tycker jag att man skall ignorera dem. Totalt. Låt dom gå på...till slut tröttnar de.
Ett gott råd: om några känner affekt, har starka känslor eller har aggressioner som vill ut, kan dessa inte kanalisera dem till något viktigare? T ex att utrota svälten och orättvisorna i världen, att bekämpa fördomar och brunbyxor.
Då kan vi vanliga som bara i all fredlighet vill diskutera hifi göra det i en god atmosfär...
mvh

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:11:09  Show Profile Send henricsson a Private Message
Zombie: Jag är nyfiken på 1st bevis till att nån annan forumägare skulle göra så!
Inga aggressioner.. jag förstår inte vinkeln bara.

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:12:09  Show Profile Send henricsson a Private Message
Snacka om att göra en tupp av en fjäder. (eller var det en höna? )

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:17:42  Show Profile Send krelle a Private Message
Jag hoppas verkligen att forumet lever kvar, vad skall man annars ha dator till.......mvh Krelle
Go to Top of Page

ola.a
Starting Member

45 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:24:22  Show Profile Send ola.a a Private Message
Snälla,lägg inte ner Hififorum, de som vill bråka kan väl hålla till på det nya forumet och vi som är mer intresserade av hifi än personliga vendettor stannar här.
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:27:05  Show Profile Send J-son a Private Message
Jag hoppas att forumet lever kvar och att Ni ansvariga för forumet får gnistan tillbaka vad tiden lider.
Var hårdare från början när medlemmar beter sig fel. Ni har ju regler och följer man inte dem så dela ut en varning och nästa steg UT DIREKT med personen i fråga.

Keep up the good work!
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:27:32  Show Profile Send Zombie a Private Message
Henricsson: Kolla ordet "om", läs sedan tråden...jag gör inget av någon fjäder alls, det överlåter jag till andra. Ser jag några dumma kommentarer ignorerar jag dem...jag fattar bara inte hur man kan bli upprörd över något sådant som hifi.
Det är ju som vanligt ett fåtal som förstör för alla andra. Om det beror på trasiga leksaker eller något annat...
Läggs den här ned finns ju alltid diyforum, AA och audiokarma eller yahoogroups. Kul att snacka på svenska, dock...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:29:10  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Heja Sladd och alla andra som är egagerade i forumet!
Låt Er inte påverkas av några få illasinnade personer, utan tänk på alla oss andra som upskattar forumet och Ert arbete.

Forumet har definitivt mitt stöd.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:33:12  Show Profile Send Texianen a Private Message
Jo, nog tycker jag, och vill, att forumet ska vara kvar.
Dock kan jag förstå om "ledningen" vill avgå och jag förstår även att allt gott har ett slut.
Kanske har den stora tillströmmningen av olika människor hit skapat lite oro? Har det blivit för mycket att hålla reda på för er moderatorer? Jag hopps verkligen att något gott kommer ur detta, jag tycker nog att attityden förändrats de senaste veckorna och det kändes som något liknande var på väg. Har jag fel? var det fler som anade något? eller är det bara en efterkonstruktion? Jag vet inte, me jag hoppas att forumet kan vara kvar i någon form och jag vill dessutom passa på att tack moderatorerna för en bra tid här =)

Ha det gott

..Och en ny kanal är nog inte helt fel, som flera andra medlemmar påpekat så bör det kanske finnas en separat kanal för just detta, där det finns utrymme att tala om vad det nu är man behöver tala om som inte är hifi/musik relaterat. Dessutom tror jag att vi kanske kan använda oss av P.M knappen lite mer ofta.

Tack för mig igen.. =) och tack till "dem vi kallar mods" =)

Edited by - Texianen on 2003/10/05 18:34:26
Go to Top of Page

qsecofr
Member

615 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:36:44  Show Profile Send qsecofr a Private Message
VAd är problemet ?
Go to Top of Page

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:51:58  Show Profile Send Nothing a Private Message
Klart forumet skall vara kvar i all sin prakt! finns det igentligen någon anledning till att lägga ner p.g.a att viss/vissa personer saknar karaktär, sunt förnuft?

Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:52:54  Show Profile Send Zombie a Private Message
Finns det ingen möjlighet att få "sponsorer", t ex hifibutiker vars bidrag kan avlöna en eller flera moderatorer?

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:54:55  Show Profile Send svejk a Private Message
Hoppas ni orkar resa er och fortsätta. Kanske med någon /några nya till hjälp. Framför allt för er egen skull men också för oss deltagare. Även för att visa de andra på "haveristforum" att knäcka detta forum är inte så jävla lätt!

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2003/10/05 :  19:10:08  Show Profile Send AndersB a Private Message
Ropen skalla: Hifi-forum kvar åt alla!

(Till er som tillhör det mikroskopiska fåtal som inte fattar de enkla regler som moderatorer skapat för att VI ska kunna diskutera vår hobby - get a life, ta moderatorkritiken som vuxna människor eller vänd er till något annat forum som sysslar med andra saker- hur svårt kan det vara?)

Sladd, Timbre, Mikael2, Ekpeng och Pjotre - Keep up the good work!

Anders
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/10/05 :  19:10:31  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Timbre är inte med längre vare sig som moderator eller deltagare.
Sladd och Mikael 2 är på väg ut.
Det här var mycket tråkigt att höra och hur ska forumet kunna fortsätta utan dom??
Forumet har gett en hel del nya vänner och många kontakter med trevliga människor inom hifivärlden.
Så jag hoppas på att Forumet överlever, men det ser mörkt ut just nu.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/10/05 :  19:12:28  Show Profile Send pak a Private Message
som jag ser det så är detta ett ställe att utbyta kunskap om våran gemensamma hobby,och inget slagfält! att en del har så svårt att fatta det är för mig en gåta.så vi som fortfarande vill ha det så som det var tänkt kan väl få det,utan allt tjafs om det ena och det andra.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page
Page: of 10 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000