HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pro Ject vs 1210
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/10/04 :  10:39:49  Show Profile Send poppop a Private Message
Funderar på att sälja min gamla trotjänare Technics 1210 till förmån för en Pro Ject. Hur står sig Pro Ject i jämförelse?

Mono är underskattat!

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/10/04 :  11:13:53  Show Profile Send poppop a Private Message
Eller kanske en Rega?

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/10/04 :  16:34:26  Show Profile Send divander a Private Message
Om du inte ska köra skivorna fram och till baka med hög volym i ett blinkande rum utan nöjer dig med att spela skivorna hemma åt ett håll så får du betydligt bättre ljud.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/10/04 :  20:44:12  Show Profile Send poppop a Private Message
Nej, mina dj-ambitioner gav jag upp 1987. Men på vilket sätt blir det bättre? Visst, det är ju bättre med rem än direktdrivet, men den är ju väldigt stum och dämpad vad gäller resonans. Hur är det med t ex rumble och hur lätt får man basrundgång på dessa billiga svarvar som Rega och Pro Ject faktiskt är?
Jag har en stor EMT på gång, men jag skulle vilja ha en Pro Ject för den är så förbaskat stilren och snygg!

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/10/04 :  21:51:39  Show Profile Send Melker a Private Message
Jag tror inte att de slår 1210:an så lätt. den är ju faktiskt konstruerad som hifi-spelare engång i tiden. skaffa en bra pickup till den och byt signalkablaget så blir det nog rätt bra.

Halmstad
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/10/05 :  16:14:38  Show Profile Send divander a Private Message
Det är viktigt att spelaren står stabilt. Om den gör det så slipper du förmodligen problem med olika missljud. Jag har aldrig fått några problem med mina "fasta" skivspelare.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000