HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Andra forum, länkar och diverse
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/10/04 :  09:46:35  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

På hififorum.nu har vi aldrig trott att ju fler ju bättre. Det finns fler forum därute, ett av dem är faktiskt.se , ett annat blivande lovande projekt är Component.se, dvd-forum är ett alternativ (är osäker på stavningen) och det finns ju fler.

Forumet är vad man gör det till. Vill ni inte vara här så OK, besök då några andra och kolla läget där, det har alltid varit en option och är det nu också.

Vi har tänkt att inrikta oss än mer på bildreportage samt har sjösatt den första "riktiga" testen med en opartisk, namnkunnig samt betald recensent (ej aktivt verksam i någon speciell tidning).

Själv är jag trött på allt snack om onda uppsåt och hemliga allianser. Dessutom är jag rejält trött på att forummedlemmar som startat egna forum först ställer till så mycket bekymmer som möjligt för oss för att sedan föreslå ett lugnt och trevligt alternativ...

Snacka om draksådd

Vill ni att detta forum skall vara kvar så var rädda om det. Nu har jag annat att pyssla med under dagen.

Om ni vill så drar vi ur kontakten för gott. Svårare än så är det inte.

mvh

adm/sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/10/04 :  09:59:24  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Jag kan bara svara för min åsikt, men jag vill ha kvar Forumet och vill inte att några kontakter ska dras ut...

Om det krävs att alla sansar sig och börjar att diskutera Hifi och inte en massa annat ovidkommande så ska jag försöka att föregå med gott exempel.

// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/04 :  10:20:10  Show Profile Send Bravo a Private Message
Se mina tidigare inlägg i saken, ingen motsättning!

Bravo
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/10/04 :  10:23:37  Show Profile Send Kemppi a Private Message
"Vill ni att detta forum skall vara kvar så var rädda om det. Nu har jag annat att pyssla med under dagen."

Är det någon form av hot eller?

Snacket om testet i hembiotidningen höjde säkert inte antalet personen som tycker att ni gör det bästa jobbet i världen.

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/10/04 :  10:57:49  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Är det någon form av hot eller?

Det betyder väl precis det han skriver...var rädda om det (Forumet) annars drar ägarna ur kontakten.

quote:
Snacket om testet i hembiotidningen höjde säkert inte antalet personen som tycker att ni gör det bästa jobbet i världen.

Och så finns det en hel del folk som anser att det är just det dom gör..

Kom igen nu pojkar/flickor nu styr vi upp det här och går vidare....HIFI var det ja..


Edit: stavfel

Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2003/10/04 10:58:41
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2003/10/04 :  10:58:49  Show Profile Send Bland a Private Message
Jag hoppas att detta forum blir kvar. Det är roligt och lärorikt.

Mvh
Bland
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2003/10/04 :  11:00:38  Show Profile Send aaight a Private Message
förutom sandlådekrigen så är detta ett mycket bra forum tycker jag och om det blir fler bildreportage och tester så blir det ju ännu bättre
..men om tjafset fortsätter som nu sist så kan ni lika bra lägga ner skiten
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/10/04 :  11:13:37  Show Profile Send mace a Private Message
Ställer mig bakom Sladd

Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/04 :  11:14:51  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag tycker detta är ett mycket trevligt forum och jag tycker att alla idéer om att "dra ut kontakten" ska glömmas.

Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/10/04 11:15:59
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/10/04 :  11:24:25  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag har lärt mig mycket och förhoppningsvis kan förkovringen fortsätta genom att bara läsa igenom intressanta trådar. Hade varit tråkigt om det skulle försvinna. Varför inte köra en riktigt hård linje, gå in och varna direkt om samtalsämnet blir OT eller annat tjafs. En varning sen låsning.

En låsning av tråd har ju ALDRIG skett när man diskuterar hifi! Glöm inte det!

Artphotography
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/04 :  11:26:17  Show Profile Send poman a Private Message
Det är nog det Kemppi efter massa påhopp och annat käbbel så skulle nog en annan också börja tänka i dom banerna!
Men man får lära av sina misstag och gå vidare precis som en annan
får göra så låt oss lämna detta bakom oss nu.
Jag är glad det finns såna eldljälar som du sladd och Timbre och era
moderatorer som håller igång detta forum ni gör oss andra hifitokar en välgärning vi har en plats där vi kan skriva om vårt stora hjärteintresse hifi o musik Tack grabbar.


Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/10/04 :  11:37:55  Show Profile Send s.m.f a Private Message
JAg tycker forumet är en livsnödvändighet. Visst kan det komma ersättare, men det är väl bättre att förfina det forum som har flest antal medlemmar.

kanske ska man låta medlemmarna skriva lite mer fritt? Eller inte vara så snabb på att stänga av någon?

Jag har inte lösningen, men det är väl just ovanstående som fått flera att hoppa av eller stängas av, vilket är tråigt. I vissa fall har provokationerna varit medvetna och avstängninen befogad, i andra fall känns det mer obefogat med en avstängning.

Jag tycker det är upp till alla medlemmar att dra sitt strå till stacken för att bibehålla det vi har. Ett tips för medlemmar och moderatorer är väl att lägga upp en "förslagstråd" eller liknande där alla medlemmar kan komma med sina önskemål om hur de vill att hififorum skall fungera. Dessa önskemål kan moderatorerna sedan ta ställning till, en del kanske går att använda sig av, andra inte? Ingen är perfekt och allt kan bli bättre.

Hur som helst så skall moderatorerna ha en dunk i ryggen som tack för att de dragit igång detta forum. Mycket bra jobbat!

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Bamsefar
Member

345 Posts

Posted - 2003/10/04 :  11:39:25  Show Profile
Snyggt hot, dra ut pluggen för fan !
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/10/04 :  11:59:24  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Ja.. det finns alternativ så Ta er i kragen och styr upp det här nu.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/10/04 :  12:06:40  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag tycker att detta forum är en nödvändighet i HiFi-Sverige. Jag har mycket svårt att förstå varför det blir så mycket tjat och pajkastning i vissa trådar. Låt oss istället skapa ett (fo)rum för tips och meningsutbyten. Det går utmärkt att samtala med varandra utan att bli ovänner även om man har olika synpunkter.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/10/04 :  12:09:08  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Snyggt hot, dra ut pluggen för fan !

Bamsefar, det finns snyggare sätt att uppmana folk att byta forum...
Du har själv härjat här länge och det har passat dig bra antar jag eftersom du har valt att stanna kvar.
Jag är fullt medveten om att du numera hellre vistas på ett av de ovan nämnda alternativen och inget ont om det, men det finns ingen anledning att säga att de ska stänga ner Hififorum.nu utan det kommer naturligtvis att självdö om alla anser att det finns bättre alternativ.

Faktiskt har säkert sin berättigade plats i Cyberrymden, men att gå ut och spotta på det arbete som moderatorer och ägare har lagt ner på detta forum utan betalning, uppskattning (), uppoffringar av div. hemmaarbeten etc. tycker jag är lågt!

Jag är också medveten om att inte alla uppskattar hur Forumet sköts i fråga om innehåll och moderering, men alla som inte uppskattar hur detta forum sköts har ju den friheten att inte vara kvar...varför måste man slänga iväg en massa brandfacklor och "döende svanar" för att förstöra för oss andra .

"Hotet" om kontakten ska nog inte ses som ett hot utan ett framtida alternativ om vi inte skärper oss och börjar att diskuera vad detta forum i grund och botten är till för..HIFI. Jag personligen skulle ha stängt för länge sen om jag fick ta så mycket skit...

Ni som är missnöjda med allt här i livet, lämna oss som uppskattar detta forum i tysthet och sök er till paradisplatserna i den övriga cyberrymden...please..

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2003/10/04 :  12:18:15  Show Profile Send filkingian a Private Message

Lägga ner!?! Är ni galna? Vad ska jag då göra på min fritid?


This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2003/10/04 :  12:19:42  Show Profile Send filkingian a Private Message
Jag struntar väl i om det är personer som leker syjunta här, jag är här för hifi'n....

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/10/04 :  12:24:53  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Men se till att skapa en "Övrigt" kategori. För det är ju tydligt att många här vill lufta sina känslor. DÅ kan man ju med lätthet flytta över en tråd som går överstyr till den kategorien istället för att bara hastigt stänga av, utan förklaring.

Sladd: Är det där dina egna känslor, eller talar du för Timbre och dom andra med?

-Vecc
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/10/04 :  12:38:35  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Vojne, vojne..är det inte bara lättare att de som känner sig obekväma här och orättvist behandlade bara drar. Tack och adjö föreställningar och sådant trams klarar vi som är intresserade av ursprungsfrågan bra utan.



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/04 :  12:39:34  Show Profile Send poman a Private Message
Jag håller med dej Sanoj trivs ni inte här sök till något annat
forum eller starta ett eget istället men håll tassarna borta från detta forum visst ska man har högt till taket men man måste också lära
sej att avsluta dispyter i tid men din idé Vecc verkar inte vara så tokig kanske vore något.


Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/10/04 :  12:41:13  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Sansa dig och tänk efter lite nu Bamsefar,

Om jag inte missminner mig så var anledningen till ditt missnöje bl a Autosataniker/Audiomanikers förföljande eller ifrågasättande av dina inlägg.

Är han välkommen på din nya diskussionsplats? Hur länge tål du att han kommenterar dina inlägg där eller skall han helt modereras bort eller stängas när han kommer dit?

Tror någon att dessa problem som uppstår går att undvika för att diskussionen byter webadress? Personerna är ju samma om inte några väljer att helt sluta diskutera pga allt onödigt käbbel.

Enda möjligheten att det skall överleva är att radera allt som är minsta provokativt eller inte tillför diskussionen något konstruktivt/positivt. Hur kul blir det då att diskutera?

Hur lätt kan man inte gå in och förstöra på ett forum. Med de erfarenheter jag har fått här skulle jag kunna sänka vilket forum som helst med ett spelat missnöje och en vilja att missförstå allt som skrivs.
Till slut skulle jag bli en "pain in the..." som bara måste stängas av.
Jag registrerar på nytt med ny nick och frågar varför xxx blev avstängd, sprider misstänksamhet mot ledningen av forumet som bannar folk lite hur som helst. Antyder att mina inlägg blivit editerade alt. raderade och till slut börjar andra undra. Ber nån polare sprida lite desinformation om samma saker och forumet känns snart inte kul och seriöst längre.

Hur kan detta undvikas? Det går inte så länge vi diskuterar anonymt för det finns alltid de som vill förstöra. Det går inte att resonera med en som sprider virus som skall förstöra för andra bara för att det är kul

Många skyggar för att diskutera och lämna ut sin identitet men det kanske är enda lösningen, vad vet jag
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/10/04 :  12:54:31  Show Profile Send markku a Private Message
Norska Hifisentralens forum har avdelning "Kommentarer og hjelp til forumet". Rätt konstruktivt gjort, att isolera den biten från hifi, tycker jag.

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/04 :  13:07:35  Show Profile Send poman a Private Message
Jag skulle nog kunna tänka mej Mikael2 att det finns en del som blivit
avstängda som har registrerat sej på nytt med en annan webbadress som
döljer bakom dom som jävlas här, det är mycket beklagligt att det finns sådana personer.


Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/04 :  13:12:45  Show Profile Send henricsson a Private Message
markku: Låter som en toppen idé.

Tycker HF.nu är bra.. speciellt DIY delen då.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/10/04 :  13:13:35  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Poman: Webadress?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000