HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dynaudios countur Tsub, någon? + extern delning.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/10/03 :  11:35:16  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Min nuvarande tvåkanals biograf saknar lite botten och har kikat lite på matchande sub till anläggningen. Subben skall till en början enbart tjänstgöra som biosuib, men såsmåningom kasnke användas tillsammans med stativare samt externt filter då många pratat sig saliga över den lösningen (sub+stativare samt extern delning)

Då jag nu kör med dynaudio 1.3se så vore det intressant med dynaudios coutur sub(jo jag vet att den är utgången). Den har även en ofiltrerad xlr ingång vilket vore positivt vid en framtida användnign med externt filter(delning runt 100hz).

Har någon erfarenhet av denna sub. Den låg väl på 22kkr ny, vad skulle den vara värd idag? Står den sig mot konkurrenterna? Har du ett bättre alternativ som skulle vara bättre för att matcha stativarna?

Sen skulle jag även vilja ha tips på personer eller firmor som kan hjälpa till med konstruktion av riktigt högkvalitativa delningsfilter.

det finns lite trådar om detta redan som jag läst och det verkar intressant. Kom gärna med dina åsikter om denna sub samt lösningen sub + filter + stativare.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/10/03 :  12:57:51  Show Profile Send David A a Private Message
Hej, hade tidigare denna lösning hemma hos mig. Körde med en Velodyne HGS-12 som jag delade vid 80Hz. Filtret till stativarna blev ett enkelt och mycket välljudande 80Hz/6db från GoldenAgeMusic.
Visserligen går det att dela högre och brantare, och spela bra mycket högre. Men över 100hz går aktiva subbar bort enligt mitt tyckte.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000