HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 göra om klonen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

subside
Member

101 Posts

Posted - 2003/10/02 :  12:11:24  Show Profile Send subside a Private Message
Läste igår den där posten om Sonus Faber Electa Amator II och Sonus Faber Cremona Auditor, och blev fruktansvärt kär i designen på Electra Amatorn(tror jag)...

Hur som helst så har jag inga pengar att lägga ut på element men jag har ett par proac 2.5 kloner och i dem finns ju 18W/8535... Volymen på Electra Amatorn fick jag på nått sett fram till att den borde vara runt 15 liter. Så jag räknade på 18W/8535 för se hur långt den skulle gå ner i basen, och fick fram att f3db punkten hamnar runt 54hz i en sluten låda... Vad tror ni om det? (Läste nånstans att denna bas passade väldigt bra i en sluten låda, tror det var på madisound nånting...))

Okej jag kanske är knäpp, korkad, puckad, vad som helst... Har inte sovit nått än eh

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/10/02 :  12:51:57  Show Profile Send molsson a Private Message
Amator 2 har slavbas, så den går mycket djupare.

No hay banda!!
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/02 :  13:17:38  Show Profile Send henricsson a Private Message
Jag hade velat lyssna på ett 8535 i gigantiskt stor sluten låda. Jag brukade korka igen porten på mina kloner då jag lider av hemska rumsresonanser.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/10/02 :  13:34:06  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Enligt en kompis som renoverat ett par EA2 basar så är det en Scan-Speak 8545K med en extra magnet utanpå.

/Erik
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000