HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny anläggning!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guztaf
Starting Member

3 Posts

Posted - 2002/08/28 :  11:00:42  Show Profile Send Guztaf a Private Message
Jag jobbar på att bygga upp min anläggning, så jag behöver tips på bra golvhögtalare under 10k.

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2002/08/28 :  12:20:02  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
ALR/Jordan Entery L (tror jg den heter) samt AE's nya golvare i Aegis-serien. Har lyssnat på båda, dom är riktigt bra!

Sådant skall man sjunga om, inte leva efter
Go to Top of Page

n/a
deleted

63 Posts

Posted - 2002/08/28 :  14:05:45  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:

Jag jobbar på att bygga upp min anläggning, så jag behöver tips på bra golvhögtalare under 10k.

Monitor Audio Silver 8i...finns i danmark för 7500....kostar 13000 i sverige....www.tapeconnection.dk
fast dom vill inte leverera just nu...men det kanske kommer bli en ändring på...annars så är det bara åka dit juh :)
mer info om problemet finns här : http://www.minhembio.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=13892

www.monitoraudio.dk

/mvh s.p.

MSN: meridius@swipnet.s
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1583 Posts

Posted - 2002/08/28 :  14:19:46  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
Pja, eftersom jag inte fladdrar runt så mycket och lyssnar på saker, så får min rekommendation bli de högtalare jag själv har för närvarande:

Elac 310i Jet. Det är en mycket liten aluminiumburk med lite speciella element. Diskanten är en Heil magnetostat. Basen är en skålformad aluminiumkon som är sammanfogad med en vanlig kon bakom.
Jag tycker att den låter mycket potent! Jämfört med Dali Royal Menuet, som jag också gillar, så ger den här en djupare basåtergivning. Detta trots att den inte är större eller har större element. Den har visst lägre verkningsgrad, dessutom.

Strmbrg,

Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2002/08/28 :  19:27:27  Show Profile Send bjarne a Private Message
Monitor Audio är förvisso en favorit. Silver 7 finns på länken nedan till demo-specialpris 8000:-, om du nu inte vill till Dk.
http://www.ljudshopen.se/
Kvalitetsbegagnat kan du hitta på nästa länk:
http://www.nettodirekt.com/meny1/begagnat.php
I lite lägre prisklass ger Dali 6006 bra ljud för pengarna (ca5600:-)
Canton Ergo RC-L har utgått och säljs numera oftast från 8 - 12 tusen. På ett annat forum såg jag någon som sa att BestSound (i Stockholm tror jag) säljer ett par Canton Ergo 92DC för 6000:- (samma som 900DC) - har ett par själv och rekommenderar dom starkt.
Ovanstående burkar är ganska klara/transparanta i ljudbilden. Kritikerna brukar säga skrikiga...

mvh/bjarne

bjarn
Go to Top of Page

Gaddad
Member

126 Posts

Posted - 2002/08/28 :  19:38:09  Show Profile Send Gaddad a Private Message
Kan du tänka dig begagnat?
Du kan få riktigt bra ljud för 10kkr begagnat. Kolla in hifimagasinet, blocket, denna site och audionova t.ex. för begagnat tips. Finns ju en del butker som också har begagnat på sina internet sidor.

Själv skulle jag undvika Rcl, då jag ägt dessa och skydde dem som pesten. Men de hänger väl ihop med ideal, antar att den upplevs som lättlyssnad av många.

Go to Top of Page

P.P
Ej medlem längre

38 Posts

Posted - 2002/08/28 :  20:19:39  Show Profile Send P.P a Private Message
P.P var och lyssnade hos en kille som P.P har hjälpt med att bygga en variant på LTS-F1 (billigare basar) idag. J*vlar vad P.P blev imponerad!
4kpix har de kostat och de utklassade mycket dyrare högtalare när det gäller kontroll över svåra passager. Ett par bra högtalare som P.P har lyssnat på hos en av forummedlemmarna med T&P-elemte fick smisk så det rök om det.. puff, puft, puff...
De riktiga varianterna för någon tusing mer borde inte vara sämre!!!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000