HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Myryad mi120 + mcd200 + högtalare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2003/09/30 :  12:20:53  Show Profile Send långhåret a Private Message
Har fastnat för detta system från myryad.

Hört den endast med nuvaranda uppställning på ljudmakaren. Ljudet tilltalar mig verkligen men högtalarna(Tannoy R2) var svagheten i systemet. Mellanregister / diskant var kristallklar, silkeslen men hade fart och drag på samma gång . Däremot så tyckte jag att basen var lite tråkig, den var frånvarande och inte speciellt engagerad trotts dom biffiga och nästan löjligt stora lådorna. Tror inte det hade något med placeringen att göra utan själva högtalaren i sig.

Undrar om det är någon annan här på formuet som har lyssnat på några andra golvhögtalare tillsammans med myryadsystemet?

Behöver inspiration till min nästa lyssningsstund!
Prisklass på högtalarna: 8-13 000:-

Musikstil: Rock / Hårdrock / Ambient mfl

P.s Hur står sig Myryad mot den "nya amplifixen" från Advantageserien?
Har inte haft tid att höra den ännu, vill gärna höra några kommentarer

Är ny i hifiträsket, men verkar sjunka allt djupare...

Musik...
Vad skulle man göra utan det?

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/09/30 :  12:50:11  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Hej!

Jag har haft detta Myryad system hemma för provlyssning. Jag körde dem då uppkopplade med Supra Ply 3.4 på ett par Intendo Musica Entro från Engelholm Audio.



Det lät mycket mycket bra och dessa audiofil högtalare i budgetklassen spelar med ett härligt driv och pondus i basen.

Se även min recention av högtalaren i denna tråden: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=6692&SearchTerms=,intendo,musica



Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2003/09/30 :  13:17:25  Show Profile Send långhåret a Private Message
Pjotre: Tackar! Läste din recension för länge sedan. Har varit riktigt sugen att få lyssna på den högtalaren, men det har inte funnits någon hifiaffär i stockholmsområdet som haft den för provlyssning... :/

Vet du föresten vad prisökningen på högtalaren berott på,(då 9.800kr mot 12,700 nu)? Förbättringar eller ökade produktionskostnader?

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/09/30 :  13:23:14  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Japp, det är bland annat filtret som är uppgraderat sedan jag provlyssnade högtalaren. Så nu är den ännu bättre...

Du får åka till Sveriges framsida och provlyssna dem, de finns på Ljudkällarn.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000