HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bort med högtalarna!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/09/29 :  16:39:41  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Nu ska jag definitivt köpa ett par nya högtalare. De ska ersätta mina Black Diamond - som jag tröttnat rejält på. Dels på pianolacken och dels på ljudet. Nån som kan komma med lite uppmuntrande förslag? Typ 6000 begagat får de gå på. Stativare vore en ny erfarenhet! Har kollat på Dynaudio Contour 1.1 och a42:an. Hmmm... det är jäkligt besvärligt. De ska gärna vara hyfsat snygga också. Tips och förslag? De ska passa med Primare a20mk2 och D20. /Lasse

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2003/09/29 :  17:42:30  Show Profile Send lazyboy a Private Message
Jag skulle solklart hellre gå på 1.1:an. Väldigt mycket trevligare än 42:orna enligt mig

lazyboy
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/09/29 :  20:08:36  Show Profile Send mucke a Private Message
Kanske ett par B&W 602 s3. Har precis sålt i väg mina Nht 2,5i ( svart piano lack mot dessa i sorento ).
Låter mumma.
Kostar endast 5700 nya. Jag kör själv med Primare A 20 mk2.

mvh Mucke

Edited by - mucke on 2003/09/29 20:45:18
Go to Top of Page

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2003/09/29 :  21:38:44  Show Profile Send JohnB a Private Message
Snyggare högtalare än 1.1 får du enligt mig leta efter, jag hade ett par tidigare med precis samma elektronik som du. Det lät mycket bra i mitt då lilla rum på ca 16m2. Men med tanke på att du kör black Diamond misstänker jag att du har ett större rum och att dessa kan bli för små.
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/09/29 :  22:49:46  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Jo, tyvärr har lägenehet en ganska öppen planlösning. Det är inte precis nåt fyrkantigt rum med solida väggar runt omkring. Kök, balkong och element ställer till det en del. Rummet är kanske ca 28 kvadrat eller nåt sånt.

Om jag nu skulle gå efter ett par nya golvare (i trä) istället. Är det nåt som omedelbart rekommenderas?

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/29 :  23:21:14  Show Profile Send Aton a Private Message
JM lab cobalt 816 bör du väl hitta begagnade kring den nivån. Den golvaren har jag själv och trivs bra med ljudet. Snabbt, kontrollerat i basen och med mycket detaljer. Snygga är de också. Men provlyssna först hemma, i vissa anläggningar blir det lite vasst i diskanten.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/29 :  23:23:02  Show Profile Send Aton a Private Message
PS. Lättdrivna är de också. Känslighet runt 91/92dB och hyggliga impedans- och faskurvor.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000