| Author |
Topic  |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/08/28 : 21:29:29
|
quote:
Hmmm, de köper ju iofs prylarna! Kanske inte är någon dylik förening ändå! 
Ha ha ha ha.....     
----------------------------------
"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".  |
 |
|
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2002/08/28 : 21:30:59
|
quote:
"Jodu Ekman, jag har en pervers böjelse för dylika skapelser. Kanske beror på en kort men intensiv förälskelse med Sonus Faber för ca 10år sedan."
men men men??? vad har dom högtalarna överhuvudtaget med varandra att göra??? sonus faber är grymt snygga saturnus är något rent makabert ful dock =) det ser ut som en gravid utomjording medans sonus är en ren orgie i träfinish och allmän läckerhet
Trä, kvalitet, böjda former. Sonus kan bli för mycket åsså. Ich gillar Saturnus design.
Da |
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/08/28 : 21:31:51
|
quote:
vad behövs det för monsterslutsteg för att driva alla de där elementen som är i saturnus och neptunus?
Z
Min erfarenhet är att QRS (Saturnus och Neptunus) och allt från Advantage funkar lysande ihop... Inte sååååå konstigt kanske...  
 |
|
|
swingpjatt
Member

338 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 09:39:28
|
Intressant frågeställning detta huruvida QRS Saturnus är estetiska eller Gravida utomjordingar, när jag första gången såg dem i alingsås under utvecklingsstadiet, så tyckte jag nog att de såg underliga ut, naturlitvis de såg inte ut så som högtalare brukar se ut,nå hursomhelst vid den tidpunkten så var en högtalare i den prisklassen en utopi, nå nu står de och spelar sen en månad tillbaka och nu har jag så att säga tillvänjt mig vid deras anlete, huruvida de är vackra eller inte är svårt att säga, vad är referensen ? det är nog upp till betraktaren att avgöra, men ljudet är det inget fel på, jag är helnöjd.
André.
|
 |
|
|
AU
Member

86 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 10:21:08
|
Var hittar jag bilder på QRS Saturnus?
MVH AU
Collecting stars...
Edited by - AU on 2002/08/29 10:21:3 |
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 10:24:26
|

|
|
|
j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 11:39:09
|
quote:
Japp, nu står här högtalare i mahogny med tre lager klarbåtlack på och silvertoppar...
Återkommer med vidare kommentarer om någon dag när jag hunnit lyssna och justera lite... Björn och Sladd var här och hjälpte mig, så jag behöver nog inte göra så jättestora justeringar...
"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst". 
Öhö, är det alltså större QRS du har där himma? *nyfiken* ...
mvh, Jonas Persso |
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 12:11:26
|
Japp, sen i går eftermiddag står det ett par QRS Neptunus i klarlackad mahogny och silvertopp hemma i källaren....
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 13:02:44
|
Hur kommer det sig att du byter högtalare? Bara nyfiken. Mvvh Kristofer
|
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 13:08:04
|
Många pusselbitar föll på plats men framförallt berodde det på att Sladd skulle sälja sina och Hali var intresserad av ett par Saturnus... Jag har ända sedan jag köpte Saturnus haft Neptunus som "nästa mål". Saturnus är en fantastisk högtalare för de pengarna, Neptunus gör allt lite lite bättre samt går 10 hz djupar i basen, men kostar ju då också 30 papp till i nypris. Saturnus är en högtalare man kan leva ett helt liv med.... Nästan... Neptunus kan bli för stor i ett litet rum.... Hemma hos mig funkar båda utmärkt!
 |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 13:17:35
|
*bilder vill vi ha*
"Sed fugit interea, fugit irreperabile tempus" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 13:37:01
|
"Neptunus kan bli för stor i ett litet rum.... Hemma hos mig funkar båda utmärkt!"
Hur stort rum har du? MvhKristofer
|
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 13:38:09
|
Frövrigt så var det just dessa som jag misstänkte att du köpt.MvhKristofer
|
 |
|
|
hali
Member

374 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 20:39:45
|
Nu har t.o.m. mormor varit och godkännt högtalarna. Designen var varken ful eller vacker, den var "tuff" kort och gott .
Halvdöv morfar höll också med med ett skrockande "Det var ett väldigt fint ljud. Men det kommer ju inte från högtalarna, kan du inte fixa så det låter som det kommer från högtalarna."  DOH!
Dags att bänka sig med en glassbåt för några timmars lyssnande.
- Say's who |
 |
|
Topic  |
|