HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Konvertera från 110V?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/09/28 :  02:13:50  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Någon som vet om det är enkelt att konvertera Krells större sltutsteg från 110V till 230V? Funderar på lite import.

Riktiga förstärkare går på 3 faser!

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/09/28 :  07:44:25  Show Profile Send ekman a Private Message
ja det går men det kostar en rätt stor summa pengar 15% av nypriset på produkten har jag för mig fast då får du garanti på steget också, och nej du kan inte göra det själv =)
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2003/09/28 :  08:25:12  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Vissa sånna där transformatorer för att få "bättre" ström tror jag även har 110V utgång. De är kanske ingen billig lösning, men om de nu gör nytta samt att du inte behöver bygga om slutsteget så....

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/28 :  10:43:19  Show Profile Send J-son a Private Message
du får byta transformatorerna och tänker du på en större krell så lär det bli RIKTIGT dyrt eftersom de är stora. Du kommer alltså inte vinna något på att importera eftersom priset kommer bli likvärdigt med priset här i sverige i slutändan.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/28 :  10:49:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
En bamsing till isolationstrafo kanske skulle funka, som Mirage säger.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000