HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny pickup till Dual?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sisko
Member

202 Posts

Posted - 2003/09/27 :  14:24:00  Show Profile Send sisko a Private Message
Jag funderar på vad min gamla trotjänare sen 15 år, en Dual cs505-3, egentligen kan prestera. Just nu sitter Denons röda pickup i den men jag har en känsla av att den skulle kunna låta mycket bättre. Är det någon som har något tips? Mvh

Sakeo
Member

60 Posts

Posted - 2003/09/27 :  18:27:38  Show Profile Send Sakeo a Private Message
Jag köpte precis en ortofon super om 20 pickup(1095:-) till min dual cs505-3 och jag är mer än nöjd mot min gamla pickup!

/johan

Edited by - Sakeo on 2003/09/27 18:30:36
Go to Top of Page

Frasse
Member

324 Posts

Posted - 2003/09/27 :  18:43:18  Show Profile Send Frasse a Private Message
Byt signal kabel och fläska dit en ortofon om-30 med fine line slipning.

MVH - Tony Franzén
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/09/28 :  00:19:13  Show Profile Send divander a Private Message
Jo en om-200 skulle nog fungera fint till din Dual. Men högre än så är nog inte försvarbart. Annars skulle säkert en Grado Red fungera bra.

Om man vill gå upp på bättre är det nog smartasta att först köpa en lite bättre begagnad spelare. Ex. Rega P2 eller P3.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2003/09/28 :  11:50:27  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Hej!
Visst fungerar OM20-30 men tyckte allt att den lät bättre med en av Ortofons High Output MC pickuper.
Hade en innan men råkade bryta nålen på den, så jag satte dit orginalet och köpte en OM 30...men är inte riktigt samma sak. Divander är väl lite inne å rätt spår, finns så mycket bättre beg spelare som inte kostar mer än ett pickup byte....

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

sisko
Member

202 Posts

Posted - 2003/09/29 :  08:40:30  Show Profile Send sisko a Private Message
Tack så mycket för tips. Det låter vettigt att kolla upp begmarknaden efter bättre begagnad skivspelare i framtiden. Mvh / Patrik
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000